n
דף הבית / בריאות / ראשון לציון: בת 4 וחצי בלעה מטבע וניצלה בנס!

ראשון לציון: בת 4 וחצי בלעה מטבע וניצלה בנס!

ניר אברמוביץ מנהל מכון הדימות של מכבי שירותי בריאות בראשון לציון לא האמין למראה עיניו. צילום הרנטגן של ילדה בת ארבע וחצי, שהגיעה למוקד החירום, הראה מטבע תקוע בוושט. בזכות אבחון מהיר והפנייה להמשך טיפול רפואי ניצלו חייה של הילדה הקטנה.

רנטגן מטבע תקוע צילום מכבי שירותי בריאות
צילום: מכבי שירותי בריאות

ילדה בת 4.5 הגיעה למוקד החירום של מכבי שירותי בריאות בראשון לציון בשעות הערב. האב הנסער, שליווה אותה סיפר כי הילדה שיחקה עם מטבע של 10 אגורות ובלעה אותו בטעות וכעת חשה אי נוחות וכאבים בגרון.

הילדה נבדקה על ידי הרופא התורן במוקד ותוך דקות ספורות היא הופנתה לביצוע בדיקות רנטגן לאישוש החשד. ניר אברמוביץ מנהל מכון הדימות בראשון לציון, שביצע את הבדיקה אישר מיד את האבחנה.

"אי אפשר היה לטעות בממצאי הבדיקה", הוא מספר. "ראיתי באופן ברור מטבע תקוע בוושט של הילדה. היה מדובר במטבע גדול יחסית, שנתקע ולא ירד הלאה. הזמנו מיד אמבולנס ופינינו את הילדה להמשך טיפול רפואי כי כל רגע במקרה הזה היה קריטי. בבית החולים הכניסו אותה מיד לחדר ניתוח, החדירו צינור אופטי לוושט ושלפו את המטבע. הילדה אושפזה בבית החולים להשגחה וכבר ביום למחרת שוחררה לביתה.

"קרה לנו נס רפואי של ממש", אומר האב. "האבחון והתגובה המהירה של צוות מוקד החירום במכבי ולאחר מכן הטיפול המהיר בבית החולים הצילו את חיי הבת שלי. לכל אורך הדרך הרגשנו שאנחנו בידיים טובות ומקצועיות. אני ומשפחתי מודים לכולם מעומק לב כי המקרה יכול היה להסתיים ממש אחרת".

ד"ר חגי פרנקל ראש מחוז ירושלים והשפלה במכבי, "המקצועיות והאבחון המהיר על ידי צוותים שלנו במוקד החירום של מכבי הצילו את חייה של הילדה קטנה. זוהי ההוכחה שרפואת הקהילה עלתה מדרגה וכיום אנו מעניקים לחברים שלנו מעטפת בריאותית בסטנדרטים גבוהים בכל שעה".

ניר אברמוביץ מטבע צילום מכבי שירותי בריאות

המטבע שנשלף- צילום: מכבי שירותי בריאות

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-22 at 18.44.41_3e347331

ערב פסח: המכתב של ראש עיריית בת ים למשפחות השכולות

תפריט נגישות