n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / סיכום 2020 בכבישים: יותר הרוגים בראשון לציון

סיכום 2020 בכבישים: יותר הרוגים בראשון לציון

עמותת אור ירוק הציגה את המספרים המדאיגים של השנה החולפת בכבישי ישראל ובראשון לציון בפרט

צילום: עמותת אור ירוק
צילום: עמותת אור ירוק

מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי בשנת 2020 נהרגו בכבישי ישראל 305 בני אדם. מבין ההרוגים בשנת 2020: 81 נהרגו כהולכי רגל, 68 רוכבי אופנוע וקטנוע, 22 רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים נהרגו בשנת 2020.

בראשון לציון נפגעו 304 בני אדם בתאונות דרכים בשנת 2020, מתוכם שבעה בני אדם נהרגו ו- 38 נפצעו באורח קשה. מדובר בעליה במספר ההרוגים בעיר בהשוואה לשנת 2019 שבמהלכה נהרגו בעיר ארבעה בני אדם.

בהשוואה לשנת 2019 נרשמה ירידה של 14% בהרוגים מתאונות דרכים, אך מדו"ח שפרסמה לאחרונה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים עולה כי אין ירידה משמעותית בהרוגי תאונות הדרכים בין הסגר הראשון והשני אלא להיפך, אף נרשמה עליה יחסית בהשוואה לירידה בנסועה, נתון המצביע על הכישלון הגדול בצמצום תאונות הדרכים השנה.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "שנת 2020 רק מעצימה את הכישלון של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים במאבק בתאונות הדרכים. למרות שני סגרים הדוקים, שבהם נרשמה ירידה חדה במספר כלי הרכב שנעו בכבישים לא נרשמה ירידה זהה גם בהרוגים אלא הפוך, ביחס לנסועה אף נרשמה עליה. זו תוצאה ישירה של צמצום התקציבים שמועברים לטובת הצלת חיי אדם בכבישים.

הממשלה העדיפה להתרכז רק בקורונה והזניחה את הביטחון והבטיחות של כולנו בכביש. פחות ניידות, פחות שוטרים ופחות תקציבים לשיפור הכבישים האדומים הם הגורמים המרכזיים לכישלון העצום של כל הגופים האחראים על החיים שלנו בכביש והציבור הוא שמשלם את המחיר לכישלון. יכולנו לחסוך ממאה משפחות שכולות סבל וצער רב בשנה הקודמת אבל האדישות וסדרי העדיפויות של גופי הבטיחות הובילו לכישלון".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-24 at 18.20.01_d1a27e48

ראשון לציון: מי ראה את ציונה?

תפריט נגישות