n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ניר שועלי הוא היו"ר חדש של הקהילה הרפורמית בראשון לציון

ניר שועלי הוא היו"ר חדש של הקהילה הרפורמית בראשון לציון

בראיון לגל גפן ראשל"צ הוא מסכם את חגי תשרי ומסביר מה הבשורה הרפורמית לעם ישראל ולמה היא חשובה ומתרחבת: "חשוב לנו להראות שיש יהדות מחבקת, סובלנית, מחייכת, ללא כפייה"

ניר שועלי. צילום: פרטי
ניר שועלי. צילום: פרטי

ניר שועלי בן 55, אב לשלושה ילדים, יליד העיר ותושב העיר, יועץ תקשורת ובעל תואר ראשון של אוניברסיטת תל אביב במדעי הרוח, נבחר ליו"ר הקהילה הרפורמית בעיר.
אל התנועה הרפורמית הגיע לאחר שבמשך שנים חיפש לדבריו יהדות מתקדמת, ישראלית, עכשווית, ליברלית, דמוקרטית והומאנית. "מצאתי יהדות שקרובה אלי" הוא אומר, "בית כנסת בו נשים וגברים יושבים יחד, אם ובנה, אב ובתו, כל המשפחה. התפילות קצרות יותר וכוללות שירים, ודרשה על פרשת השבוע מאת הרבה של הקהילה, וגם נשים עולות לקרוא בתורה. בסיום קבלת השבת והתפילה מקדשים על היין והחלה, נהנים מכיבוד, שרים את כל השירים המוכרים וחוזרים עם חיוך הביתה אל תחילתה של השבת. חוזרים גם ברכב, מי שרוצה."

איך עברו חגי תשרי?

"הכי חשוב, לא נרשמו הידבקויות בקורונה חלילה בבית הכנסת שלנו "אחוות ישראל".
שמרנו על ההנחיות של משרד הבריאות, החברים הפגינו אחוז גבוה של התחסנות, והאמת שגם לא פרסמנו את הפעילויות על מנת שלא ליצור צפיפות.  חלק מהפעילויות ערכנו בחצר ובגינה שמתחת לבית הכנסת, באוויר הפתוח, כולל הקפות שמחת תורה בליווי להקת כלי זמר ותקיעות בשופר".

מה הפעילויות לתקופה הקרובה? 

"החזרנו את קבלות השבת המוזיקליות שלנו, המתקיימות אחת לחודש במוזיאון ראשון לציון. השבוע חוזר המדרש השבועי בהנחיית הרבה של הקהילה תמרה שיפרין".

מה הבשורה המרכזית בעיניך של התנועה הרפורמית?

"חשוב לנו להראות שיש יהדות מחבקת, סובלנית, מחייכת, ללא כפייה, ללא סרח עודף של עסקנות מפלגתית, ללא השתמטות משירות המדינה בצבא ובמוסדות השרות הלאומי. יהדות שרחוקה מהסתאבות מערכת הכשרות ושאר ליקויי הרבנות. אנחנו בעד הפרדת הדת מהמדינה. בעד מדינה יהודית ודמוקרטית.
יהדות ללא שליטת חצרות רבנים ומשרד הדתות, אני מאמין שאנחנו יכולים לשמש בית וכתובת לישראלי המכונה חילוני אבל אני מתנגד למילה הזו. לטעמי יש לאמר יהודי חופשי. יהדות החופש".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

IMG-20240418-WA0006

ראשון לציון מתמרקת לקראת הפסח

תפריט נגישות