n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / "צעדת המופקרות" מגיע לראשון לציון. הרב אריה כהן: גועל נפש. בושה וחרפה

"צעדת המופקרות" מגיע לראשון לציון. הרב אריה כהן: גועל נפש. בושה וחרפה

המחאה, שהחלה כ"צעדת השרמוטות", יוצאת נגד הטענה כי נשים בלבוש חשוף אשמות בהטרדתן המינית. הרב אריה כהן (ש"ס): "אני דורש מראש העירייה להוציא לאלתר צו מניעה לקיום צעדת הסדום ועמורה". העירייה: ״מי שמוסמכת בלבד לקבוע באם מצעד/התארגנות/הפגנה תתקיים, הינה משטרת ישראל"

מצעד המופקרות
צילום: רוני נובה

 

יו"ר סיעת ש"ס בראשון לציון מבקר בחריפות את ההחלטה לקיים בעיר את "צעדת המופקרות" ביום שישי הקרוב ודורש לאסור את קיומו.

ב-2012 התקיים בפעם הראשונה "צעדת השרמוטות" – מחאה של נשים כנגד הטענה כי לבושן החשוף מוביל להטרדות מיניות ולאונס. לצעדות המחאה מגיעות נשים בלבוש מינימלי ושלטי מחאה.

ב-2020 שונה שם המחאה ל"צעדת המופקרות" זאת "מתוך הזדהות עם נשים ערביות ומזרחיות שהמילה 'שרמוטה' אצלן היא סוג של קללה".

המצעד, כאמור, מגיע בפעם הראשונה לראשון לציון והוא אמור לצאת מרחוב דוד רמז.

שירה שניידר בת ה- 18 שמארגנת את הצעדה יחד עם נועם איליה (22) סיפרה ל"גל גפן ראשון לציון" כי השנה זו השנה העשירית של הצעדה ושהיה חשוב להן לקיים אותה בראשון לציון "כי תרבות האונס וההטרדות המיניות לא פוסחת גם על ראשון לציון", כלשונה.

עוד מספרת שניידר על הצעדה: "אני יודעת שיש נערות, נשים וגברים שמרגישים לא בטוחים. יש נשים שמפחדות. אחת מכל חמש נשים נאנסת.

שינוי חברתי צריך להיעשות בכל מקום בארץ, ואנחנו רוצות לומר בפה מלא שאנחנו מאמינות לאותן נשים".

מי שמתנגד לקיום הצעדה הוא הרב אריה כהן, חבר המועצה ויו"ר סיעת ש"ס. במכתב ששלח לראש העירייה, רז קינסטליך, ביקש ממנו לעצור את הצעדה.

"אני בהלם לראות פרסום של נשים מופקרות שרוצות לצעוד בצעדת המופקרות" כתב הרב כהן לקינסטליך. "אני מניח שהמדיניות שלך בתחום החינוך והעידוד תלמידים להיות להטבי"ם מביאה עלינו את שאר המרעין בישין בנדון…

"אני דורש ממך לאלתר להוציא צו מניעה לקיום מצעד הסדום ועמורה הזה… זה פשוט בושה חרפה וכלימה לעיר שלנו לאפשר כזה דבר, אתה מחויב להשתמש בכל הדרכים החוקיות למנוע צעדת גועל נפש כזה.

אני פונה אליך בזעקות שבר עצור את ההתדרדרות המוסרית בעיר הזו… די, הגיעו מים עד נפש".

אריה כהן
צילום: מערכת גל גפן

 

תגובת עיריית ראשון לציון:

״מי שמוסמכת בלבד לקבוע באם מצעד/התארגנות/הפגנה תתקיים, הינה משטרת ישראל ואליהם גם מועברים כל האישורים הנדרשים באשר לקיום מצעד כזה או אחר ולא לעירייה. צר לנו ששוב חבר המועצה כהן, אשר יודע שלעירייה אין יד ורגל באישור מצעד כזה או אחר – מפיץ פייק ניוז בשל סכסוכים פוליטיים״.

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

תגובה אחת

  1. נתראה בצעדה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-24 at 18.20.01_d1a27e48

ראשון לציון: מי ראה את ציונה?

תפריט נגישות