n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: "להסתדרות ולראשון לציון קשר מיוחד והיסטורי"

ראשון לציון: "להסתדרות ולראשון לציון קשר מיוחד והיסטורי"

במעמד יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד וראש העיר ראשון לציון, רז קינסטליך, נחנך גן ההסתדרות בפינת הרחובות ז'בוטינסקי- רוטשילד בעיר

חנוכת גן ההסתדרות
צילום: דוברות ההסתדרות

ביום שלישי השבוע, נחנך גן ההסתדרות, הגן יהיה פתוח לרווחת הציבור והוא ממוקם בסמוך למבנה ההסתדרות במרחב ראשון לציון. הוא שופץ בשיתוף פעולה בין ההסתדרות לעיריית ראשון לציון, במסגרת חזונו של יו"ר ההסתדרות בר-דוד להנגיש את ההסתדרות, עשייתה ומורשתה לציבור בישראל, כחלק מאירועי שנת ה-100 לארגון.

ברחבת "גן ההסתדרות" הוצבו ברחבה 12 מוצגי קבע המציגים את מורשת ההסתדרות מראשיתה לפני 100 שנה, דרך התפקיד החשוב שמילאה בבניית מוסדות המדינה הראשונים ועד ימינו כבית של העובדים בישראל. על השלטים מוצגים מידע ועובדות מרתקות ומעניינות על ההסתדרות ועל העבודה המאורגנת בישראל. כך למשל צוין על אחד השלטים כי דוד בן-גוריון, ראש הממשלה הראשון שהיה ממייסדי ההסתדרות וכיהן כיו"ר הארגון בין השנים 1921-1935, היה פועל יצור ביקב של ראשון לציון, שבו גם התרחשה שביתת העובדים הראשונה בארץ ישראל.

באירוע שהתקיים תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות, נכחו כלל עובדי המרחב, לצד בכירים בהסתדרות ובעירייה.

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, אמר: "להסתדרות ולראשון לציון קשר מיוחד והיסטורי ואני גאה שיכולנו להעניק לעיר ולתושביה את הגינה החדשה, בשיתוף פעולה עם העירייה. אני בעצמי העברתי כ-20 שנה מתוך חיי הבוגרים בראשון לציון, ואני אוהב את העיר הזאת שגדלה וצמחה בצורה מדהימה. ההסתדרות תמשיך להיפתח לקהל הרחב ותראה לציבור את הדברים החיוביים והיפים שיש בציבור העובדים, בעבודה המאורגנת ובכל המוסדות הנפלאים שההסתדרות הקימה לאורך השנים. נמשיך להיות המגן של העובדים במדינת ישראל – ושל העובדים בראשון לציון ובאזור. תודה לראש העיר ראשון לציון רז קינסטליך, למנכ"ל ההסתדרות אופיר אלקלעי על הרעיון והיוזמה, ליו"ר המרחב זורי מזרחי ולכל עובדי המרחב ומי שתרם למען קידום הקמת הגינה החדשה".

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, אמר בנאומו בין היתר: "הגן שפתוח ונגיש לציבור, יאפשר לתושבים שלנו להכיר טוב יותר את המאמץ שנעשה לאורך השנים כדי להזיז הרים, לשנות דפוסים ולאפשר לאנשים להתפרנס בכבוד. בין המוצגים הם יגלו פה פיסות של היסטוריה, על המורשת והעשייה שלא נעצרת לרגע ועל האנשים הנפלאים שממשיכים לפתח את ההון האנושי במקומות העבודה, להגביר את האכיפה והבטיחות, להגן על עובדים מוחלשים ואנשים עם מוגבלויות ולתת כתובת ומענה לעובדי קבלן, לגמלאים ולכל מי שצריך להילחם על כבודו, פרנסתו ועתיד ילדיו. מי ייתן ונצליח לעבור את הימים הקשים שפוקדים את שוק העבודה, ונמלא אותו בצמיחה, בהישגים, ביצירה, בסולידריות, בערבות הדדית – ובבריאות".

יו"ר מרחב ראשל"צ בהסתדרות, זורי מזרחי אמר ל"גל גפן": "כמו הרבה דברים טובים אחרים ראשל"צ ראשונה גם בהיבט הזה. הגן שחנכנו הוא הגן הראשון בארץ שחונכת ההסתדרות ויספר לדורות הבאים מה עשתה ההסתדרות במאה השנים האחרונות ומה חלקה בתקומת מדינת ישראל. אחד הדברים שמייחדים אותנו הוא שכאן קמה התאגדות העובדים הראשונה בישראל, כאן קמה השביתה הראשונה ודוד בן גוריון החל את דרכו כפועל ייצור ביקב. למרות הקורונה צירפנו מתחילת השנה 1,058 חברים חדשים להסתדרות וזה מראה על הרלוונטיות שלה ועל הצורך שקיים לאנשים בהסתדרות ועל כך שהיא רלוונטית לחבריה.  הגן הזה הוא פרי שיתוף פעולה פורה בין ההסתדרות ובין העירייה ייתן ביטוי לחלקה של ההסתדרות בתקומת מדינת ישראל. הוא יאפשר לתושבים ליהנות מהגן היפה הזה גם מהצל וגם מהתוכן המופיע על המיצגים השונים".

עוד הוסיף מזרחי: "אנו קוטפים היום את אחד מפירות שיתוף הפעולה הפורה בין ההסתדרות לעיריית ראשון לציון. כתרים רבים של ראשוניות נקשרו לעירנו, והיום ציון דרך נוסף – 'גן ההסתדרות' הראשון בישראל המביע מעט מפועלה של ההסתדרות במאה השנים שחלפו. תודה לכל מי שלקח חלק ביוזמה המבורכת של הקמת הגינה החדשה, מההסתדרות ומהעירייה. ההסתדרות במרחב תמשיך לשמור מכל משמר על מערכת יחסי עבודה וקשרי גומלין לרווחת העובדים בה, ולקידום יוזמות למען תושביה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

IMG-20240418-WA0006

ראשון לציון מתמרקת לקראת הפסח

תפריט נגישות