n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / לא רק מים: מניב ראשון מסכמת שנה פעילה במיוחד

לא רק מים: מניב ראשון מסכמת שנה פעילה במיוחד

מהדו"ח השנתי של חברת המים והביוב העירונית לשנת 2021 עולה כי היא מצטיינת במוכנות לחירום וממשיכה להתחדש טכנולוגית

דירקטוריון מניב בסיור במתקני החברה
דירקטוריון מניב בסיור במתקני החברה
צילום: מניב ראשון

הפקת מים באופן עצמאי, הגדלת ההשקעה בתשתיות, סיוע לתושבים (ואפילו לחתולים) ומתן שירות במצבים בלתי צפויים. מהדוח השנתי של חברת המים והביוב העירונית לשנת 2021 עולה כי היא מצטיינת במוכנות לחירום וממשיכה להתחדש טכנולוגית. יו"ר הדירקטוריון, ראש העירייה רז קינסטליך: "החברה תמשיך להוות נדבך משמעותי בשגשוגה של ראשון לציון"

 

 מניב מסכמת את השנה במספרים:

 למעלה מ-22 מיליון מ"ק של הפקה עצמית והספקה של מי שתייה.

  • עמידה בתקנים המחמירים ביותר של משרד הבריאות מבחינת איכות המים.
  • שדרוג והחלפה של למעלה מ-12 ק"מ של צנרת מים וביוב ברחבי העיר, כאשר בסך הכול משנת 2006 ועד היום הוחלפו כ-352 ק"מ של צנרת!
  • בעקבות השדרוגים חלה ירידה של 15% בפניות על סתימות בביוב ו-14% בפניות בנוגע לפיצוצי מים.
  • זמן הטיפול הממוצע בפניות המצריכות הפסקת מים עמד על שעה ו-19 דקות בלבד.
  • בסך הכול טיפלה מניב ב-14,313 פניות מוקד במהלך השנה החולפת.
  • 128 מיליון שקל – ההשקעות המתוכננות בפרויקטים לשנת 2022

 

דו"ח שנתי של חברת המים והביוב של ראשון לציון "מניב" מספק הצצה לפעילות העניפה שלה למען תושבי העיר במגוון תחומים: שדרוג תשתיות, איכות מי השתייה, מוכנות לחירום וסיוע לתושבים במצבים בלתי צפויים ומלחיצים במיוחד.

 

יו"ר דירקטוריון החברה, ראש העירייה רז קינסטליך: "לחברת המים והביוב 'מניב' חלק משמעותי בהתפתחותה של העיר לאורך השנים והפיכתה לאחת הערים המובילות בישראל. אני סמוך ובטוח כי כשם שהחברה פעלה למען תושבי העיר ב-20 שנות קיומה, היא תמשיך לעשות זאת במלוא המרץ גם בעתיד ותהווה נדבך משמעותי בשגשוגה של ראשון לציון".

 

עם התפתחותה וגדילתה המתמשכת של העיר גם מספר הצרכנים (למגורים) של "מניב ראשון" נמצא בעלייה מתמדת ועמד בשנת 2021 על 82,436 זאת לעומת 81,144 בשנת 2020.

 

בשונה מערים אחרות, מספקת מניב מים לתושבי ראשון לציון גם מהפקה עצמית, זאת באמצעות של לא פחות מ-14 קידוחים פעילים. כך שבשנת 2021 סופקו באמצעות בארות החברה 9,744,646 מ"ק. בנוסף סיפקה מניב 12,415,470 מ"ק באמצעות רכישה מחברת מקורות. סך כל כמות המים שהופקה ונרכשה בשנת 2021 עומדת על 22,160,116 מ"ק.

 

במקביל, ממשיכה מניב ומקדמת פיתוח מקורות מים עצמאיים באמצעות קידוחים חדשים, תחנות לשאיבת מים והרחבת מאגרי המים – פעולות התורמות לאמינות אספקת המים ומתן השירות המיטבי לתושבים.

 

גם בשנת 2021, המשיכה החברה לעמוד בדרישות המחמירות של משרד הבריאות. דיגומים שנעשו ב-103 נקודות שונות במערכת המים העירונית של ראשון לציון מצאו כי הבדיקות כולן נמצאו תקינות.

 

בכל הקשור לטיפול בתקלות, ממשיכה מניב להציג נתונים מרשימים: זמן הטיפול הממוצע בפעולות המצריכות הפסקת מים עמד על שעה ו-19 דקות בלבד; תיקוני שבר ופתיחת סתימות ביוב טופלו תוך שעה ו-49 דקות; ואילו תיקוני שבר במערכת המים טופלו תוך שעתיים ו-31 דקות. בסך הכול טיפלה מניב ב-14,313 פניות מוקד במהלך השנה החולפת.

 

מחלקת התפעול של החברה, הזמינה עבור התושבים 24/7 במהלך השנה כולה (ואפילו ביום הכיפורים), דואגת לשטיפת קווי הביוב העירוניים באופן תדיר על מנת לצמצם את הסיכון לסתימות והצפות. במהלך שנת 2021 נשטפו לא פחות מ-8,500 מטרים של קווי ביוב ברחבי ראשון לציון כחלק מתוכנית העבודה השנתית.

כמו כן, במסגרת שיקום, שדרוג ופיתוח מערכות המים והביוב הוחלפה בשנת 2021 צנרת מים ב-18 רחובות, באורך כולל של כ-5,292 מטרים. זאת בנוסף להחלפה והנחה של צנרת ביוב ב-26 רחובות באורך של כ-6,782 מטרים. בסך הכול משנת 2006 ועד היום הוחלפו כ-352 ק"מ של צנרת!

 

כפועל ישיר מפעולות אלו חלה ירידה של 15% בפניות הנוגעות לסתימה בביוב, וירידה של 14% בפניות בנושאי פיצוצי מים.

 

בחברה ממשיכים לדאוג לתושבי העיר עם השקעות מתוכננות בסך כולל של למעלה מ-128 מיליון שקל בשנת 2022, עבור הקמת מכונים להגברת לחץ המים ברחבי העיר, שיקום ושדרוג מכוני ביוב והחלפת מדי מים, שיקום ושדרוג תשתיות מים וביוב ברחבי העיר ותחזוקת מערכות מחשוב וסייבר.

 

פרויקט לאומי שבו לוקחת "מניב" חלק מרכזי ומסייעת לעירייה בכל שלבי התהליך הוא פינוי מחנה צריפין והפיכתו למתחם מגורים מודרני וחדשני. כמו כן, מבצעת החברה עבודות תשתית בהיקף עצום במתחם האלף החדשני.

 

ומה בנוגע למצבי חירום? "מניב ראשון" ממשיכה להוביל עם ציון 109.2 בביקורת כשירות של רשות המים והביוב. החברה התמודדה בהצלחה רבה בתוכנית המענה ובמעבר מרגיעה לחירום, בניהול האירוע והפעלת יחידות שטח.

 

ואם חשבתם שהפעילות של מניב מסתכמת באספקת מים איכותיים, ודאי תופתעו לשמוע כי עובדי החברה מסייעים לכם גם ברגעים פחות שגרתיים ודי מלחיצים:

מהדו"ח עולה כי במהלך השנה טיפלו העובדים ב-87 פניות של תושבים שהפילו חפצים לקולטני הניקוז הפזורים ברחבי העיר. מרבית הפניות עסקו בנפילת מפתחות רכב לתוך הקולטנים, אולם התקבלו גם פניות בנוגע למכשירי טלפון ניידים, אוזניות, מכשירי דיסק און קי, ארנק ואפילו מכשיר אייפד.

 

במהלך השנה החולפת טופלו במקצועיות גם 17 פניות הנוגעות לגורי חתולים הלכודים במערכת הניקוז שנפתחו בעקבות יללות ששמעו תושבים.

 

"מניב" מתחדשת טכנולוגית כל העת ומתעלת את פעילותה בכלל הפרויקטים שעליהם היא אמונה. כך למשל, ניתן לציין בין היתר הנחת צנרת ללא חפירה והפרעה מינימלית לתושבי העיר, שימוש במצלמות מיוחדות לסריקת קווי ביוב, שימוש במכסי ביוב מיוחדים המתרוממים בטכנולוגיית לחץ והתקנת מדי מים חדשניים המאפשרים קריאה מרחוק.

 

כל זאת כאשר מחלקת שירות הלקוחות ממשיכה להעניק שירות במגוון דרכים לתושבי העיר בכל האמצעים הדיגיטליים ומאפשרת תיאום תור מראש.

 

סאלי לוי, מנכ"לית "מניב ראשון": "אנו גאים לפעול במקצועיות ולהעניק שירות מיטבי ומסור לתושבי ראשון לציון בכדי להבטיח שייהנו ממים איכותיים ומתשתיות ביוב מתקדמות. החברה משקיעה ותמשיך להשקיע משאבים רבים והון אנושי על מנת לעמוד ביעדיה ולממש את חזון הראשוניות לאורו היא צועדת".

 

 

עובדי מניב מנקים קולטנים
עובדי מניב מנקים קולטנים
צילום: מניב ראשון

 

 

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת צקלאקה צילום דוברות משטרת ישראל

זה היה מהיר: נעצר חשוד בתקיפת החייל ברמת גן

תפריט נגישות