n

כל שנה חוזר הגירוד

יו"ר ועדת ביקורת בעיריית ראשל"צ, חבר מועצת העיר דורון אוזן, מבקש לברר כיצד העירייה פועלת על מנת למגר את מטרד היתושים. מנהל יחידת ההדברה, עופר כהן: "על פי נתוני המוקד העירוני, מדי שנה ישנה ירידה במספר הפניות בנושא זה"

מטרד יתושים
אילוסטרציה PIXABAY

בשאילתה שהעביר לראש העיר, רז קינסטליך, הוא מציין בין היתר: "עקב בעיית היתושים אשר מטרידים רבים מאוד מתושבי העיר ופוגעים בשלוותם בביתם או בגינה הציבורית וזה לא קורה רק השנה אלא בעיה שחוזרת על עצמה בעוצמה יותר גבוהה משנה לשנה. על כן אבקש לדעת מה העירייה עושה בנדון? כיצד מחלקת ההדברה נערכה לקראת השנה הנוכחית כדי למגר את התופעה בשונה משנים קודמות? האם הטיפול הלקוי בבעיה נובע מחוסר תקנים במחלקת ההדברה?
האם העירייה דואגת מבעוד מועד לרסס באותם אזורים הידועים לה מראש?
האם כל התלונות מקבלות מענה וכמה תלונות התקבלו ומאיזה אזורים ברחבי העיר? האם יש לעירייה יכולת לטפל בבעיה וכיצד זה בא לידי ביטוי?
האם נעשתה בדיקה ע״י גורם כלשהו לגבי מתן מענה לכל אותם תושבים שסובלים ולא יכולים לשבת בחצר ביתם/מרפסת או גינה ציבורית?
ל"גל גפן" מסר חבר המועצה: "העליתי את הנושא כבר לפני כשנתיים וכבר אז דרשתי להוסיף תקנים ליחידת ההדברה היות וזו הייתה אחת הטענות של רז בזמנו כמחזיק תיק איכות הסביבה – שחסר תקנים בדיון שהתקיים בנושא בהנהלת העיר וכרגע זה נתון לשיקולו הבלעדי. תושבי העיר מצפים ממנו לתת מענה כי מבחינתם בלתי אפשרי לחיות ככה. כולם בבית מתגרדים, מלאים בעקיצות ואני שואל – האם סבלם של תושבי ראשון לציון הוא לא מחיר יקר מספיק כדי שהנושא יטופל מהשורש אחת ולתמיד?".
מנהל יחידת ההדברה, עופר כהן, מסר בתגובה: "ראשית נבהיר, על פי נתוני המוקד העירוני, מדי שנה ישנה ירידה במספר הפניות בנושא זה. ובכל זאת, מדובר בתופעה מוכרת בכל עונת הקיץ, בכל העולם. יחידת הדברה מבצעת ניטור והדברת יתושים במקורות מים קבועים באופן תדיר, מבטנת בורות שיקוע ומבצעת אכיפה
בשיתוף החברה לבטחון מול בעלי עסקים ונכסים שטחים נמצא מפגע.
למרות שהאחריות בשטח הציבורי היא של הרשות ובשטח הפרטי של המחזיק בנכס,
מפקחי יחידת הדברה מגיעים לכל פונה, סורקים את חצר ביתו וסביבת מגוריו בניסיון לאתר ולסלק את המפגע. ובכל זאת, הפתרון היעיל ביותר לצמצום המפגע נעוץ בהגברת מודעות וערנות התושבים ושיתוף פעולה מצדם שכן מוקדי דגירה של יתוש הנמר האסייתי נמצאים בכלי קיבול קטנים כדי להטיל ביצים. למשל צמיגים, כדי חרס שהושארו בחצר, תחתיות עציצים, אגרטלים, מזרקות ביתיות קטנות ועוד . לשם כך, העירייה מפרסמת הנחיות, מידע והסברה בכל אמצעי התקשורת, באתר האינטרנט, בדף הפייסבוק ואפילו בצירוף לחשבון הארנונה".
גורם בעירייה: כנראה שלא נותר על מה להתלונן בעירייה אם דורון מתלונן על יתושים, כאילו שתלונות על יתושים לא היו לפני שנתיים כשהוא היה בקואליציה וגם לדעתי היו בעבר יותר תלונות. חוץ מזה אם יש לו פתרון להיעלמות על היתושים, הוא יכול להיות אחד מעשירי תבל, כי הם בכל העולם.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-16 at 10.19.38_2efbb061

נפתחה עונת הרחצה בראשון לציון

תפריט נגישות