n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / "החשמל החכם" מגיע לראשון לציון

"החשמל החכם" מגיע לראשון לציון

חברת החשמל מתחילה בפרויקט פריסת מוני חשמל חכמים וראשון לציון נבחרה לאחת הערים הראשונות בהן תתבצע הפריסה

חברת חשמל מונים צילום יוסי וייס
צילום: יוסי וייס

חברת החשמל החלה ביישום פרויקט פריסת המונים החכמים. מדובר בפריסה רחבה של המונים החכמים בהיקף של 200,000 מונים חכמים בשנה וסה"כ מיליון מונים חכמים בחמש שנים.

העיר ראשון לציון נבחרה להיות בין הערים הראשונות בהן תתבצע הפריסה והיא תחל במקביל גם בערים הרצליה ,חדרה, אשדוד, פתח תקווה ובהמשך יתווספו ישובים נוספים לפריסה.

בעיר ראשון לציון מתוכננות כ 93 אלף החלפות מונים. עד לאמצע שנת 2024 תרושת כל העיר במונים חכמים. יצוין כי החל מנובמבר 2021 חברת החשמל מתקינה בכל חיבור ופרויקט חדש מונה חכם.

המונים החכמים הם מונים אלקטרוניים שנקראים מרחוק, ללא מגע יד אדם, קוראים את נתוני האנרגיה באופן רציף ומחוברים בתקשורת דו כיוונית. המונה החכם רושם את צריכת החשמל ברציפות, ומשדר את הנתונים ישירות למערכות חברת החשמל.

המונה החכם יאפשר בעתיד לבעלי המונה לצרוך חכם ולחסוך בהוצאות, לצפות בנתוני הצריכה, לקבוע תעריף משתנה לפי שעות ועונות, ולעודד הסטת צריכה משעות שיאי הביקוש.

ראש העיר ראשון לציון, רז קינסטליך: "אני שמח כי ראשון לציון נבחרה להיות בין הערים הראשונות שיוחלפו בה מוני החשמל למונים חכמים ומתקדמים. העיר ראשון לציון חרטה על דגלה להפוך לעיר חכמה וטכנולוגית יותר ואכן בשלוש השנים האחרונות, ראשון לציון הפכה לבין הערים החכמות והמתקדמות ביותר בארץ ואני שמח שחברת החשמל ראו זאת ובחרו בנו להתחיל את הפריסה. בעזרת המונים הללו, כ-270 אלף תושבות ותושבי העיר, יוכלו לחסוך בחשמל באופן יעיל, קל ונוח. אני מודה לחברת החשמל על שיתוף הפעולה ההדוק והטוב עם העיר ראשון לציון ועל הבחירה בנו".

משה כהן, מ"מ סמנכ"ל שרותי רשת: ״הפרויקט המשמעותי ביותר של חברת החשמל בשנים הקרובות יוצא לדרך . זהו פרויקט שיביא את הקידמה למשק ויעמיד את ישראל בשורה אחת עם המדינות המתקדמות בעולם. בעתיד הפרויקט יספק ללקוחות החברה מידע בזמן אמת ויספק כלים לניהול נכון וחכם של ניהול משק החשמל הביתי והעסקי.״

אורן הלמן, סמנכ"ל שירות שיווק ורגולציה: ״מהפכת המונה החכם תאפשר לנו כחברה מחד לתת שירות טוב יותר ללקוחות החברה ומאידך יאפשר בעתיד ללקוחות החברה לצרוך חכם ולחסוך בהוצאות. הלקוחות יוכלו לצפות בנתוני הצריכה שלהם במהלך היום, השבוע והחודש. לאפשר הסטת צריכה משעות שיא הביקוש ובחירה מושכלת של תעריף משתנה לפי שעות ועונות או תעריף אחיד.״

החל מאוגוסט 2022 , יוכלו לקוחות החברה להזמין מונה חכם באופן עצמאי ללא תלות בתכנית הפריסה השנתית של חברת החשמל תמורת תשלום חד פעמי של 223 ₪ .

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

IMG-20240419-WA0016

שריפה ותאונה קשה הלילה בחולון

תפריט נגישות