n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / האכיפה נגד קורקינטים ואופניים חשמליים תתוגבר בראשון לציון לקראת חופשת הקיץ

האכיפה נגד קורקינטים ואופניים חשמליים תתוגבר בראשון לציון לקראת חופשת הקיץ

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה את העלאת הקנסות כנגד בני נוער שרוכבים ללא קסדות על אופניים וקורקינטים חשמליים * מעתה הקנס יעמוד על 1000 שקלים * מקסים בביצקי, סגן ראש העירייה: מדובר בסכנת חיים, ילדים לא מכירים את חוקי התנועה

בתי לוין על הקורקינט. אבל איפה הקסדה?
צילום ארכיון: מערכת גל גפן

החופש הגדול בפתח, עשרות אלפי תלמידים יסיימו את לימודיהם בקרוב ועיריית ראשון לציון נערכת לאכיפה מוגברת כנגד ילדים ובני נוער שרוכבים בניגוד לחוק על אופנים וקורקינטים חשמליים.

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה ביום שני השבוע את צו הקנסות של משרד התחבורה, לפיו הקנסות בגין נסיעה שלא כחוק על כלים חשמליים כגון אופניים וקורקינטים ממונעים יוחמרו משמעותית. לדוגמא, נסיעה מתחת לגיל 16 ללא קסדה תגרור קנס של 1,000 שקלים.

כיום הקנס עומד על 250 שקלים, אבל החל מה-1.7 הוא יעלה ל-1000 שקלים.

בראשון לציון, כמו בערים אחרות, תופעת הכלים הממונעים מהווה מטרד כמעט בכל שכונות העיר. כפי שפורסם כאן בעבר, ילדים ובני נוער נוהגים על טרקטורונים ממונעים או אופניים חשמליים ללא קסדות, תוך עברות תנועה רבות כגון מהירות מוגברת, חציית צמתים ללא ציות לתמרורים, סיכון חיי אדם ועוד.

מקסים בביצקי, סגן ראש העירייה ומחזיק תיק הביטחון, התייחס להחלטת הוועדה להעלאת גובה הקנסות, ואמר ל"גל גפן ראשון לציון" כי בימים הקרובים תתקיים הערכת מצב יחד עם נציגי מחלקת הרווחה בנושא התנהגות בני הנוער בימי חופשת הקיץ.

"הפקחים שלנו יפעלו יותר בשטח כדי למנוע ביצוע עבירות של ילדים ובני נוער שרוכבים על קורקינטים ואופניים חשמליים", אומר בביצקי.

להערכתך, העלאת גובה הקנסות, תצמצם את התופעה?

"אני בעד החוק החדש. נמשיך לאכוף את החוק. צריך לדעת שמדובר בסכנת חיים ממשית. ילדים לא יודעים לנהוג, הם לא מכירים את חוקי התנועה, אין להם מושג. אנחנו רואים לאחרונה הרבה תאונות טרגיות שמעורבות בהם נוער וילדים, ולכן אני תומך בהעלאת גובה הקנסות ויש לבצע אכיפה בכל הכוח".

איציק אבשלומוב, מחזיק תיק התחבורה, מסתייג מהעלאת הקנסות ואומר: "לפני שמעלים את גובה הדוחות יש לבצע הסברה. ניסיתי לקדם לאחרונה הסברה לבני הנוער, דוחות לא יגרמו לנו לחסוך בחיי אדם. בני נוער שיקבלו דוחות ימנעו מלעשות שוב את אותם טעויות? אני לא חושב. לעומת זאת, אם נחנך ונלמד את המשמעות של חוקי התנועה יש מצב שהרווחנו חיי אדם. כדאי ורצוי להקנות את הידע".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

IMG-20240418-WA0006

ראשון לציון מתמרקת לקראת הפסח

תפריט נגישות