n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / בראשון לציון מכשירים את דור העתיד של המגשרים

בראשון לציון מכשירים את דור העתיד של המגשרים

עיריית ראשון לציון יצאה בתכנית "תלמידי הראשון בגישור", במסגרתה מוכשרים התלמידים כמגשרים ולומדים על הפחתת מצבי סכסוך, פתרון קונפליקטים ושיתופי פעולה

תלמידים כיתה שיעור צילום דוברות ראשון לציון
צילום: דוברות ראשון לציון

עיריית ראשון לציון החלה לאחרונה להפעיל את תוכנית "תלמידי הראשון בגישור" של מרכז הגישור העירוני. התוכנית פותחה ונכתבה ע"י אורנה גילת מהמרכז לדיאלוג אחר.

בתכנית לוקחים חלק 10 בתי ספר יסודיים רחבי העיר, והיא נעשית בשיתוף פעולה בין האגף לפיתוח שירותים חברתיים-המנהל לשילוב חברתי, האגף לחינוך יסודי-מנהל החינוך, הרשות לביטחון קהילתי ("עיר ללא אלימות"), ו"המרכז לדיאלוג אחר".

בתוכנית נהנים הילדים מסדרת הרצאות דיגיטלית, סדנאות שונות וסרטונים בכיכובה של "גישורית" – דמות מצוירת וחדשנית שהופקה על ידי מרכז הגישור הקהילתי במנהל לשילוב חברתי.

במהלך התכנית, שנמשכת לאורך רוב שנת הלימודים, הילדים לומדים על נושאים שונים כחלק מהכשרתם למגשרים, וביניהם: שיתוף פעולה מול תחרות, שליטה בכעסים ופתרון קונפליקטים בצורה של הידברות על מנת להפחית מצבי סכסוך, אלימות בבתי הספר ועוד.

ראש העירייה, רז קינסטליך: “אחד הדברים שהכי חשוב לנו בראשון לציון הוא להנחיל לדור הצעיר ערכים שלא תמיד נלמדים בבתי הספר. בזכות הערכים הללו, יש אפשרות ליצירת אקלים בית ספרי ותחושת מוגנות וביטחון אישי של כל אחד בבתי הספר.

אחרי תקופה ארוכה של סגרים ובידודים, חשוב לנו שהילדים שלנו לא ישכחו שיש דברים נוספים מלבד הלימודים בבית הספר. אני בטוח שנראה את הפירות של התוכנית הזאת כבר בעתיד הקרוב".

סגנית ומ״מ ראש העירייה ומחזיקת תיק החינוך עו״ד ליאל אבן-זהר: ״אנחנו מודעים למצבם הרגשי של ילדינו, לאחר הסגרים והבידודים שהשפיעו רבות על המצב החברתי. גישור הוא כלי לישוב סכסוכים והידברות, ומעבר לכלים לפתרון קונפליקטים חלק מהתלמידים מוכשרים כמגשרים בעצמם והופכים למגשרים בית ספריים. הם לומדים מגיל צעיר על מו"מ ואחריות, מתוך מטרה להנגיש תכניות למניעת אלימות, להגביר הידברות וליצור סביבה ידידותית עבור כולם בבתי הספר״.

"אנחנו מקדמים את תכנית הגישור בבתי הספר מתוך אמונה שגישור הינו שפה להידברות ומניעת אלימות בבתי הספר", אמר מ"מ וסגן ראש העירייה ומחזיק תיק הרווחה, מוטי עג'מי.

"התכנית תקנה ערכים של מנהיגות חיובית, בטחון אישי, רעות, קבלת האחר ומתן כבוד. תכנית הגישור תחזק את ביטחון אישי לתלמידים בבתי הספר כבר בגיל מוקדם".

תלמידים צילום דוברות ראשון לציון

על מנת לסייע לתלמידים, הוכשרו כ-30 מורים במסגרת קורס "דיאלוג אחר ומיומנויות גישור". המורים קיבלו כלים להדרכת התלמידים הלוקחים חלק בתוכנית. המורים זכו ללמוד על מיומנויות שליטה עצמית, פתרון מצבים שונים בבית הספר, הקשבה ופרשנות.

ליאת בלילי, מחנכת כיתה ה' מבית ספר "מישור הנוף": "התוכנית מעולה וחשובה דווקא עכשיו בימי קורונה ולאחר תקופה של בידודים רבים ומציאות שבה צריך לשים דגש על הכישורים החברתיים של הילדים".

בנוסף לכך, הוכשרו כ-16 מגשרים מתנדבים ממרכז הגישור העירוני, המלווים את המורים ומסייעים להם בהטמעת התוכנית בבתי הספר. בהמשך שנת הלימודים, המתנדבים ילמדו את הילדים את הליך הגישור עצמו, כך שיוכלו בעצמם לפתור קונפליקטים בבתי הספר.

בעקבות תקופת הקורונה והלמידה מרחוק, מרכז הגישור הפיק את מערכי השיעור הקיימים גם באופן דיגיטלי. השיעורים מלווים באנימציה וסרטונים, כך שהתכנים מונגשים היטב הן לילדים והן למורים.

כיתה תלמידים צילום דוברות ראשון לציון

צילומים: דוברות ראשון לציון

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

Clipboard01

בת ים: מי ראה את בת-אל?

תפריט נגישות