n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / בלעדי – בת 18 מראשון לציון טסה לבקר את סבתה ונקלעה למלחמה

בלעדי – בת 18 מראשון לציון טסה לבקר את סבתה ונקלעה למלחמה

ד. ג. בת ה18 מראשון לציון טסה עם אחיה ואשתו לבקר את סבתה לפני הגיוס, החופשה המשפחתית הפכה לסיוט של זמן מלחמה " כמעט שאין אוכל במכולת בעיירה"

צילום: קנבה
צילום: קנבה

" למזלנו אנחנו לא בלב קייב אבל עדין יש מעלינו מטוסים ואזעקות, המכולת בעיירה כמעט ריקה ממוצרי יסוד, אנחנו הספקנו לקנות מזון שיספיק לנו לשבועיים הקרובים אבל לא לכולם שפר המזל בכך" מספרת ד'.

הסיפור הזה ככל שישמע בדיוני, המתאים לספרי ההיסטוריה של מלחמת העולם השנייה, הוא הסיפור של ד' מראשון לציון שנולדה בארץ וסיימה בשנה שעברה את לימודיה בתיכון גן נחום, בחודש אפריל היא אמורה להתגייס לצבא ובשל מצבה הבריאותי של סבתה בת ה-75, נסעו ד' יחד עם אחיה בן ה27 ואשתו לבקר את הסבתא ולעזור לה, הם לא חשבו לרגע שהחופשה הקצרה סמוך לקייב תגמר במצב מלחמה.

" אמא שלי שנשארה בארץ משתגעת מדאגה" מספרת ד' " אני ואחי זה כל מה שיש לה בחיים, אנחנו מנסים לא להדאיג אותה אבל היא רואה חדשות ומאוד דואגת, מתקשרת עשרות פעמים ביום לשאול איך כולנו, לצאת לגבול זאת לא אופציה, מסוכן יותר בדרכים, תורים ארוכים של קילומטרים, מה שנשאר לנו זה פשוט להמתין שהכל יגמר, לצערנו הבית של סבתא שלי  לא חזק במיוחד, אין ממ"ד ואין מיגון, בכל אזעקה כולנו מתאספים במרכז הסלון ופשוט מחכים שהכל יירגע, ההרגשה היא חוסר אונים, גם בארץ היו מלחמות אבל יש מקלט וממ"ד כאן הכל הרבה יותר מסוכן.

לטענת ד' הסופר הגדול נמצא במרחק נסיעה שמסכנת חיי אדם וגם בו אין את כל המוצרים, "במכולת בעיירה שבה נמצאת סבתא שלי מוצרי היסוד נגמרו, מידי פעם מגיע סחורה מועטה ומי שמגיע בזמן קונה, הכספומטים אינם עובדים ואין אפשרות למשוך כסף.

" זה פשוט חלום בלהות" אומרת ד' " מציאות הזויה לגמרי, רגע אחד הייתי בישראל ממתינה לגיוס וברגע השני אני בלב מלחמה, אני מקווה שהכל יסתיים מהר, שהשיחות שמקיימות הממשלות יצליחו ושאחזור מהר לישראל" היא מסכמת.

 

חברתה של ד' פנתה לפעילה החברתית  איריס חזן בבקשה ליידע את ראש העיר שתושבת עירו נמצאת חסרת אונים תחת המתקפה של פוטין.

חזן סיפרה על כך ל"גל גפן ראשון לציון" " חברתה של ד' תושבת העיר שמכירה את פעילותי הציבורית פנתה אלי כדי שאיידע את ראש העיר רז קינסטליך שד' נמצאת באוקריאנה, ליבי עם כל המשפחות ואני מאחלת לכולם לשוב במהרה לחיק משפחתם בארץ בריאים.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

סינדרלה

סיפורה של סינדרלה מראשון לציו

תפריט נגישות