n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / "אין פה איזו שהיא ירידה במעמדו"

"אין פה איזו שהיא ירידה במעמדו"

דוד ביטן לא מונה לשר, ומקורביו אומנם מאוכזבים אבל לא דואגים: "עוד נכונו לו שנים רבות של פעילות פוליטית"

ביטן וחממי
ביטן וחממי
צילום: פרטי

"זו ממש אכזבה, דוד נשכב בשביל ביבי על הגדר וברגע האמת הוא פשוט לא ספר אותו" כך התבטאו השבוע מקורביו של חבר הכנסת דוד ביטן, תושב ראשל"צ ואחת הדמויות המזוהות ביותר עם סניף הליכוד המקומי.

עם הצגת הממשלה הגדולה בהיסטוריה של מדינת ישראל בלט היעדרו של ביטן שלאורך הקדנציה הקודמת שימש כיו"ר הקואליציה וכאחד מחברי הכנסת הקרובים ביותר לראש הממשלה. ביטן הגן בחירוף נפש על נתניהו פעמים רבות ואף זכה לא אחת לביקורת ציבורית בשל כך.

רבים מחברי הסניף היו משוכנעים כי ביטן ימונה לשר או לכל הפחות לסגן שר במהלך שרשרת המינויים שקדמה לכינון הממשלה הנוכחית, אולם התאכזבו לגלות ש לביטן לא הוצע תפקיד משמעותי.

בריאיון ל"גל גפן" לפני כשלוש שנים התייחס ביטן לרצונו לכהן כשר בעתיד ואמר: "ההיסטוריה מלמדת שתפקיד של יו"ר קואליציה מוביל לתפקיד של שר בהמשך אבל צריך גם מזל בפוליטיקה, זה לא תמיד הולך בצורה הזו. זה מה שאני  מייעד לעצמי ואני מקווה שזה מה שיוצע לי בקדנציה הבאה".

ואכן בתחילת חודש ינואר הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו, על החלטתו למנות את ביטן לתפקיד שר החקלאות, זאת לאחר שוויתר על תיק זה יחד עם תיקים נוספים שהחזיק בעקבות הגשת כתבי האישום נגדו.

מספר ימים לאחר מכן הודיע ביטן כי הוא מוותר על המינוי שהוצאתו לפועל הפכה מורכבת מבחינה טכנית כשהוא מודיע: "בעקבות ההשהיה במינוי השרים החלטתי לוותר על המינוי לשר החקלאות. חבל שמינוי שהיה צריך להתבצע לפני שנתיים נדחה כל הזמן באמתלות שונות עד שהגענו לנקודה שמעקרת אותו מתוכן".

 

"אם היה רוצה, היה מתמנה"

ביטן החל את דרכו הפוליטית בסניף הליכוד המקומי שהפך עם השנים לאחד ממעוזי הליכוד הגדולים בארץ. בשנת 1988 נבחר לחבר מועצת העיר ראשון לציון ובהמשך כיהן גם כסגן ראש העיר לפני שעבר לפוליטיקה הארצית.

המשנה לראש העיר ראשל"צ ויו"ר סניף הליכוד המקומי, יוסי חממי. הסביר השבוע ל"גל גפן" כיצד הוא רואה את התמורות הפוליטיות מנקודת מבטו: "ערב הקמת ממשלת האחדות דוד ביטן ביקש להסתפק בפעילות בוועדות הכנסת ואף לעניות דעתי יכהן בראש אחת מוועדות הכנסת. אין פה איזו שהיא ירידה במעמדו של עו׳ד דוד ביטן, אלא רצונו בלבד לכהן בוועדות הכנסת ולפעול כפי שהוא יודע לפעול על פי כישוריו הידועים.

אני גם חושב שרצונו זה גם נבע מתוך כך שלא לעורר עוד קשיים בפאזל מינויי השרים מטעם הליכוד שגם כך היה מורכב וגרם למתחים רבים אצל חברי הכנסת מטעם הליכוד".

 

בכל זאת, ביטן היה אמור להתמנות לשר רק לפני מספר חודשים

"נכון מאוד שדוד היה אמור להתמנות כשר בממשלת המעבר וזה רק מוכיח שאילו רצה היה מתמנה. לכן הוא ויתר על דרישה להתמנות כשר מתוך עמדת כח ולא בשל ירידה כלשהיא במעמדו בתנועת הליכוד. גם כשהוצע לו תפקיד סגן שר דוד דחה בנימוס את ההצעות, שכן כסגן שר יש צורך במערכת של תיאומים מורכבים באותו המשרד שיותר מגביל מאשר מפעיל".

 

בסניף הליכוד בראשל"צ לא קיימת אכזבה מכך שביטן לא יהיה חלק מהממשלה החדשה?

"עמלנו קשה להצלחת הליכוד במערכות הבחירות, ולשמחתנו קמה ממשלת אחדות ששמה קץ לוויכוחים האידאולוגים, וקבעה אבני דרך לניהול מדינת ישראל בשנים הבאות ואל נשכח גם במשבר הקורונה שטרם חלף מעל ראשינו. אנו סניף הליכוד מן הגדולים בארץ, עומדים אחרי נציגנו עו"ד דוד ביטן, ועוד נכונו לו שנים רבות של פעילות פוליטית. כל פעולותיו הינן אידאולוגיות כמי שגדל וצמח על ברכי התנועה הלאומית תנועת הליכוד הגדולה".

התייחסותו של ביטן לדברים לא התקבלה עד למועד סגירת הגיליון

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

סינדרלה

סיפורה של סינדרלה מראשון לציו

תפריט נגישות