X

פרשן ערוץ 5 לעג למאמן הנבחרת שמתגאה בבנו האוטיסט. אחיו: "אם זו לא רשעות, זו טיפשות"

אופיר חיים, תושב ראשון לציון ומאמן הנבחרת הצעירה בכדורגל שהעפילה לחצי גמר המונדיאליטו נוהג בתום כל משחק לשוחח עם בנו, ילד עם צרכים מיוחדים, ולחזק את רוחו. הפרשן רז זהבי לעג לו: "כל הזמן להבליט את זה... זה מוגזם... פתטי". אבי חיים, אחיו וסגן ראש העירייה, זעם: " אתה בכלל יודע מה זה להיות הורה לילד עם צרכים מיוחדים ולהיאבק כל הזמן? תתבייש!". ערוץ 5: "זהבי יבהיר את דבריו בתוכנית הקרובה"

קרדיט צילום: צילום מסך מערוץ 5
קרדיט צילום: צילום מסך מערוץ 5
בשעה שהציבור בישראל חוגג את ההישגים ההיסטוריים של נבחרת ישראל בכדורגל עד גיל 20, בחר פרשן ערוץ 5 למתוח ביקורת על המאמן אופיר חיים. הביקורת של רז זהבי לא התמקדה במקצועיות של חיים, במזג רוחו, באמירה בעייתית שלו או בכך שהעפיל, בניגוד לכל התחזיות, עם הנבחרת הצעירה לחצי גמר המונדיאליטו שמתקיים בארגנטינה – הישג חסר תקדים בכדורגל הישראלי. זהבי בחר לבקר את חיים, אב לילד על הרצף האוטיסטי, על כך שבכל ריאיון הוא מזכיר את בנו, מקדיש לו את ההישג הספורטיבי ומחזק את רוחו. "כל פעם עם הסיפור האישי", אמר זהבי בשידור. "כל הזמן להבליט את זה... להראות, לצלם את השיחות (בטלפון הנייד) עם הילד בציבור זה מוגזם... אתה לא יכול... יש מה שנקרא גבולות... אתה מבין כמה זה פתטי?". דבריו של זהבי עוררו סערה ברשתות החברתיות. אבי חיים, אחיו של אופיר וסגן ראש עיריית ראשון לציון, לא יכול היה לשתוק לנוכח הדברים.
סגן ראש העיר אבי חיים. צילום פרטיצילום: סגן ראש העיר אבי חיים. צילום פרטי
יצא להגנת אחיו ואחיינו. סגן ראש העיר אבי חיים "חושך ואור", פתח וכתב חיים בפוסט שפרסם. "אני לא נוהג להגיב לתקשורת, אך הפעם אחרוג ממנהגי. רז זהבי, אני נבחר ציבור, אני בעד ביקורת ואני לומד ממנה, אבל כאן לא מילאת את תפקידך כאיש תקשורת. זו אינה ביקורת ובדבריך אין ולו טיפה של מקצועיות. להציג את הסיפור האישי ולשים את ה הזרקור על ילדים מיוחדים זה פתטי? לתת תקווה זה למחזר? להראות שיחות מוטיבציה שנותנות כוח אדיר זה מוגזם? להאמין ביכולת של החברה הצעירים שעושים את הבלתי יאמן זה נמאס? נמאס לך לשמוע על אור האחיין שלי?! "אתה בכלל יודע מה זה להיות הורה לילד עם צרכים מיוחדים ולהיאבק כל הזמן, כל דקה מרגע שהוא נולד, כל הזמן לדאוג לו בהווה ובעתיד? זאת המציאות של אחי אופיר והיא שונה מהמציאות שלך. אבל במקום לשקוע בייאוש ורחמים עצמיים הוא בוחר לחיות את החיים אחרת - לתת תקווה, להעצים ולשתף יש בעיה עם זה?! מר זהבי היקר, אני שואל אותך האם אנחנו לא מלמדים את הילדים שלנו לקחת את הקשיים שלנו? להיבנות מהשברים? לא להישבר גם כשקשה?... "אם זו לא רשעות, אז אולי זו טיפשות, חוסר הבנה בספורט או סתם תשוקה לתשומת לב, לעוד כמה לייקים וכתבות על חשבון אחרים. "אני חלילה לא מאחל לך כל רע מר זהבי, אבל עם הביקורתיות, המרירות והשטחיות שלך, אפילו שעה אחת משגרת החיים של אופיר חיים לא היית יכול לעבור... "לדעתי, מעבר לגאווה הלאומית ולאופטימיות לעתיד, הערך המוסף והחשוב שיש במסע הזה, זו הפניית הזרקור לילדים בעלי מוגבלות, לחשוף את הקשיים של ההורים והמשפחות שמגדלות אותם ואת ההקרבה האדירה שזה תובע מהן. זכותך לבקר מאמנים אחרים, אולי שחקנים, אבל לא את הילדים המיוחדים, כי בזה אלחם עד תום. זהבי תתבייש !!! "לך אופיר אחי היקר, אני יודע שתכעס עלי על הפוסט הזה, אבל זה חזק ממני. אני פשוט לא יכול לשתוק. אחי היקר, מדינה שלמה גאה בך ובמי שאתה... "תמשיך לרגש, תמשיך להצליח, תמשיך לחנך את הדור הבא של הכדורגל הישראלי ובדרך גם לחנך מעט את כולנו, להאמין, לקבל את האחר, להתחבר לרגש, לצמוח מתוך המשבר. ותמשיך לתת במה לילדים המיוחדים, כי זאת מציאות חייך... אוהב אותך, גאה בך ומתבייש כמו רבים בדבריו של רז זהבי". אורלי, אשתו של אופיר חיים, הגיבה לפוסט של גיסה וכתבה: "כל כך נכון! הלב מלא גאווה באופיר שחשף, חושף וימשיך לחשוף ולקדם את הנושא. מאחלת לכולם שיהיו תמיד בצד הנותן". מערוץ 5 נמסר: "רז זהבי יבהיר את דבריו בתוכניתו ביום חמישי". זהבי סרב להגיב.
אופיר חייםצילום: אופיר חיים
המאמן אופיר חיים מדבר עם ילדיו אחרי ההעפלה ההיסטורית לשמינית הגמר. צילום: מסך
חדשות ראשון-לציון ראשון-לציון

art