n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / הזוכה בפרס ראש עיריית ראשון לציון על שם "מאיר אריאל" לשנת 2023

הזוכה בפרס ראש עיריית ראשון לציון על שם "מאיר אריאל" לשנת 2023

"לשון ראשון" הכנס ה-16 לשפה העברית בראשון לציון גאה להכריז כי רחל שפירא הפזמונאית, המשוררת וכלת פרס אקו"ם למפעל חיים היא הזוכה בפרס ראש עיריית ראשון לציון על שם "מאיר אריאל" לשנת 2023

WhatsApp Image 2023-01-10 at 15.15.52
צילום: משה שי

"לשון ראשון", כנס השפה היחיד מסוגו בארץ העוסק בשפה העברית על כלל גווניה, יצדיע השנה לראשון לציון במלאת 140 שנה להיווסדה. העיר ראשון לציון הייתה מראשית ימיה חלק מרכזי בפריצתה ובהנהגתה של השפה העברית כלשון חיים בארץ ישראל. לפיכך יעמוד כנס השפה העברית ה-16 בסימן עברית פורצת דרך.

מדי שנה בשנה העיר ראשון לציון, העיר שחרתה על דגלה את החינוך ואת השפה העברית, מעניקה את פרס ראש עיריית ראשון לציון על יצירתיות בשפה העברית.

כעת

"לשון ראשון" הכנס ה-16 לשפה העברית בראשון לציון גאה להכריז כי  רחל שפירא

הפזמונאית, המשוררת וכלת פרס אקו"ם למפעל חיים היא הזוכה בפרס ראש עיריית ראשון לציון על שם "מאיר אריאל" לשנת 2023

פרס ראש עיריית ראשון לציון, על סך 36,000 ₪, מיועד לבטא הוקרה על יצירה אומנותית או הגותית ​בולטת בשפה העברית, אשר טבעה את חותמה או הביאה להנגשת השפה העברית ואוצרותיה לקהלים גדולים ומגוונים.

השנה קבעה הוועדה כי פרס ראש עיריית ראשון לציון ליצירתיות בלשון העברית על שם מאיר אריאל לשנת 2023 יוענק לפזמונאית והמשוררת  רחל שפירא, על יצירה ענפה בזמר העברי, הכוללת שירים רבים שהפכו נכסי צאן ברזל, והעברית היא עיקרם.

היום, בשיחת טלפון מרגשת, הפתיע ראש עיריית ראשון לציון את רחל ובישר לה על זכייתה בפרס.

נימוק השופטים לבחירה:

"זה למעלה מ-55 שנים מייצגת רחל שפירא את מדינת ישראל בארץ ובעולם באמצעות יותר מ- 600 שירים שחיברה למיטב הזמרים בארץ, וכל זאת בצנעה ובענווה המאפיינות את אישיותה המיוחדת.  שיריה הביאו כבוד רב למדינת ישראל. שיריה של רחל שפירא הם בעלי סגנון ייחודי ומקורי. רחל משלבת בשיריה אהבה לארץ ישראל, שירה ישראלית עכשווית, בלדות אישיות, פופ, רוק ומוסיקת עולם. בשיריה שזורים כחוט השני אירועים ומראות מחיי המדינה. רחל שפירא היא נכס לאומי וסמל לשירי ארץ ישראל שהישראליות שלה טבועה בהם. רבים משיריה נחשבים לקלאסיקה בזמר העברי והפכו לנכס צאן ברזל. היא ממזגת בשיריה תרבויות ועדות ישראל, ושיריה תרמו להעשרת התרבות הישראלית. היא כותבת שנים רבות, אך גם שיריה הראשונים נשמעים עכשוויים, ברוח התקופה, והם משדרים אופטימיות ורעננות. רחל שפירא מייצגת משנות השישים ועד היום את האישה הישראלית המשלבת יצירה ועצמאות לצד שקדנות ורצינות בעבודה והתנדבות למען החברה."

 

רז קינסטליך, ראש עיריית ראשון לציון:

"אני נרגש לברך את רחל שפירא על זכייתה בפרס ע"ש מאיר אריאל ליצירתיות בשפה העברית. שפירא, היא אחת הפזמונאיות והמשוררות המוערכות בתרבות הישראלית ששיריה מהווים חלק משמעותי בפסקול חיינו, ועל כן אנו מתכבדים להעניק לה את הפרס. אני שמח על ההיענות המרשימה שהייתה בקרב יוצרים להגשת מועמדות לפרס השנה. ניפגש כרגיל על הבמה ונעניק לה את הפרס."

הפרס יוענק לרחל שפירא על ידי ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך ב- 7.2, בערב הפתיחה  של "לשון ראשון", כנס השפה העברית. בערב זה תוצג על במה "קול פורץ", הפקת מקור ייחודית לכנס, בהשתתפות: אליעד, הראל סקעת, זהבה בן, נופר סלמאן, קובי אפללו, מוני מושונוב וסנדרה שדה, אשר יקחו את הקהל למסע מוזיקלי שיביא לבמה את השירים הגדולים, האהובים והבלתי נשכחים מכל הזמנים, שפרצו דרך ושינו את פני המוזיקה העברית.

 

כנס השפה העברית מופק ע"י אגף התרבות החברה העירונית ראשון לציון לתרבות, ספורט ונופש

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

סינדרלה

סיפורה של סינדרלה מראשון לציו

תפריט נגישות