n
דף הבית / ראשון-לציון / צרכנות ראשון לציון / מדבקות ויניל – יתרונות ושימושים בתעשייה

מדבקות ויניל – יתרונות ושימושים בתעשייה

מדבקת ויניל עשויה מאותו חומר פולימרי ממנו עשויים התקליטים הישנים שכולנו מכירים וזוכרים. מהי מדבקת ויניל ומה מבדיל אותה ממדבקות אחרות הנמצאות בשימוש תעשייתי נרחב?

מדבקת ויניל
קרדיט תמונה: pixabay

בענפי תעשייה רבים נעשה שימוש שוטף ונרחב במדבקות ויניל. אותו חומר פולימרי ממנו עשויים התקליטים הישנים שכולנו מכירים וזוכרים משמש גם להכנתן של מדבקות הנמצאות כאמור בשימוש נרחב ביותר, מפאת התכונות והיתרונות המשמעותיים של חומר גלם זה.

 

מהן למעשה מדבקות ויניל?

מהם היתרונות המהותיים של חומר גלם בהקשר של מדבקות המשמשות בתעשייה ומהם השימושים השונים והעיקריים הנעשים במדבקות באופן כללי (ראה בקישור: (peerprint.com/stickers/ ומדבקות ויניל בתעשיות השונות?

 

מהי מדבקת ויניל?

נתחיל עם הבסיס – מהי מדבקת ויניל ומה מבדיל אותה ממדבקות אחרות הנמצאות בשימוש תעשייתי נרחב?

ובכן, מדובר במדבקה העשויה מחומר הגלם "ויניל", הידוע גם בשמו הכימי PVC (ראשי תיבות של Poly Vinyl Chloride""). זהו חומר פולימרי  אותו ניתן למצוא בשימושים רבים ושונים, דוגמת תקליטים, אותם הזכרנו לעיל, כמו גם כרטיסי אשראי. מדבקת ויניל היא מדבקה המיוצרת מחומר גלם זה, לאחר שעבר מספר תהליכים אשר ייעדו אותו לשמש כמדבקה, כך שניתן יהיה לא רק להדביקה ביתר יעילות אלא גם להדפיס עליה במגוון צבעים וצורות שונות. במדבקות ויניל קיימת שכבה פולימרית דקה במיוחד אשר מעניקה להן כמה מהתכונות אשר הופכות אותן לאטרקטיביות ושימושיות כל כך בתעשייה.

 

תכונות ויתרונות של מדבקות ויניל

העובדה כי במדבקות ויניל ניתן למצוא שכבה פולימרית דקה ביותר מזכה מדבקות אלו בתכונה מרכזית וחשובה ביותר, אשר הופכת אותן למתבקשות ביותר בשימושים שונים בתעשייה. תכונה זו היא אלסטיות וגמישות רבה, המאפשרת להדביק מדבקות אלו על גבי אינספור סוגים שונים של משטחים, בצורות ובגדלים שונים.

במקביל לאלסטיות הרבה המאפשרת להתאים את המדבקות למשטחים בצורות וגדלים שונים, מתאפיינות מדבקות אלו בתכונה חשובה נוספת – הן חזקות ועמידות ביותר בפני קריעה ושחיקה, כך שהן מחזיקות מעמד לאורך זמן ואינן ניתנות לקריעה והריסה בקלות. ניתן להדביקן על משטחים עגולים וקמורים, למשל, ולא לפחד כי ייפלו, ייקרעו או יישחקו. בנוסף, חומר זה גם עמיד ביותר בפני חום וקרינה, מה שמאפשר להן לשרוד תהליכי ייצור שונים, לעמוד בשמש לספוג פגעי מזג אוויר שונים לאורך זמן ולא רק להחזיק מעמד, אלא גם לשמור בצורה כמעט מושלמת על הצורה, איכות הצבעים והפרטים המודפסים על גביהן לאורך זמן.

 

מדבקות ויניל – שימושים נפוצים בתעשייה

התכונות והיתרונות המשמעותיים של מדבקות ויניל על פני מדבקות מסוגים מסבירים את העובדה כי כיום נעשה שימוש נרחב ומגוון ביותר במדבקות מסוג זה בתעשייה.

למשל, מדבקות ויניל משמשות לסימון במסגרת תהליכי ייצור והפצה של מוצרים ותוצרים שונים. עמידותן הרבה בפני תנאי חום וקרינה קיצוניים מאפשר להשתמש בהן כבר במהלכם של תהליכי ייצור רבים, ללא חשש כי ייפגמו או ייפלו. בנוסף, הן גם לא משאירות סימנים משום סוג, מה שמאפשר להשתמש בהן גם לצורך סימונים זמניים, ולהסירן לאחר מכן.

מלבד לסימון נעשה שימוש נרחב בתעשייה במדבקות ויניל גם לצורך שיווק ומיתוג מוצרים קיימים וחדשים על המדף, וזאת מכיוון שתכונות החומר מאפשרות להדפיס על מדבקות אלו במגוון שיטות הדפסה שונות, דוגמת הדפסת משי או הדפסה דיגיטלית. לויניל יכולת מצוינת לקלוט צבעים, כך שניתן להדפיס על גביהן מנעד רחב ביותר של הדפסים, ולהיות בטוחים כי ההדפסה תישמר בצורה טובה ואסתטית גם לאורך זמן ולאור חשיפה ממושכת למפגעים מסוימים, דוגמת רטיבות או קרינת השמש.

מדבקות ויניל ניתנות גם לחיתוכים מדויקים ואיכותיים, למשל על ידי מבלטים (שטנצים) במסגרת תהליכי ייצור סדרתיים, כך שהן מהוות מועמדות מובילות ומתבקשות ביותר לא רק לסימון במסגרת תהליכי ייצור, אלא גם כמדבקות הסופיות, הממותגות והשיווקיות עימן יוצאים המוצרים לעולם ולמדפי החנויות.

 

 

 

 

 

*כתבה שיווקית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תמונה של WhatsApp‏ 2023-09-10 בשעה 00.27.03

המדף של בתי: באתי, בדקתי, המלצתי!

תפריט נגישות