n
דף הבית / ראשון-לציון / צרכנות ראשון לציון / איך להתחיל לכתוב את סיפור החיים שלכם?

איך להתחיל לכתוב את סיפור החיים שלכם?

רוב האנשים שרוצים לממֵש כתיבת סיפורי חיים לא תמיד מסוגלים להעלות על הכתב בעצמם את סיפור חייהם. לכן ישנם כותבים מקצועיים

כתיבה מקצועית
צילום: freepik

לאנשים רבים בגילאים מבוגרים יש סיפור חייהם מרתק. כל סיפור חיים הוא אוסף של אירועים אישיים המשתלבים באירועים היסטוריים וחברתיים, ואין כמעט אדם בגיל השלישי שלא מחזיק בסיפור חיים מלא תהפוכות ועניין. סיפורים אלה יכולים להיות משמעותיים לא רק לאדם עצמו, אלא גם לבני משפחתו – ילדיו, נכדיו והנינים (אם זכה להכירם). קריאת סיפור החיים של סבא או סבתא יכולה לפתוח פתח להיכרות מחודשת ומעמיקה יותר איתם, וגם לקחת חלק בסיפור המשפחתי ובשימור הזיכרון של אנשים ואירועים שונים. 

רוב האנשים שרוצים לממֵש כתיבת סיפורי חיים אינם בהכרח בעלי כישרון כתיבה מיוחד, ולא תמיד מסוגלים להעלות על הכתב בעצמם את סיפור חייהם. לכן ישנם כותבים מקצועיים שמספקים את השירות הזה בשבילם. כותבים אלה, המצוידים לא רק באהבה לכתיבה אלא גם באהבה לזולת, מתמחים בהפיכת סיפורי חיים ליצירה ספרותית חיה ומרגשת, שניתן לחזור ולקרוא בה.  

נוסף על כך, ישנה אפשרות להפוך את סיפור החיים האישי לסרט מצולם. הסרט יכול לכלול ראיונות מצולמים עם גיבור הסיפור בשילוב צילום של מקומות רלוונטיים, שילוב ראיונות עם בני משפחה וחברים, וכן שילוב של צילומים היסטוריים שקשורים לסיפור האישי. 

 

התמקדות באירועי מפתח בחיים

כדי להתחיל ולכתוב את סיפור החיים, כדאי לעשות רשימה חופשית של אירועי מפתח בחיים. זהו מעין סיעור מוחות אסוציאטיבי שבו מעלים אירועים חשובים ואנשים בעלי משמעות, לא בהכרח בסדר כרונולוגי. שיטה זו עוזרת מאוד להיזכר באירועים ואנשים ומעלה גם זיכרונות שנשכחו. 

על השאלה: "מהו האירוע המשמעותי בחייך?" אין תשובה אחת מוחלטת. ניתן לומר שכל אירוע שנצרב בזיכרון  בבהירות ובחדות, ולעתים השפעתו ניכרת גם בהמשך החיים – הוא אירוע מפתח. בעזרת הכנת רשימה של האירועים האלה ניתן להתחיל לתכנן, בצורה מסודרת יותר, את סיפור החיים המלא, ולהוסיף בהמשך עוד פיסה ועוד נדבך לפאזל. 

 

זיכרונות ככלי תרפויטי

מחקרים פסיכולוגיים אחדים מראים כי העלאת זיכרונות יכולה להוות מרכיב משמעותי ביכולתו של אדם לעבד אירועים מחייו, להשלים עם אירועים קשים, לשמוח על רגעים טובים ומאושרים, ובכלל להשלים עם עצמו. כאשר נמצאים בתהליך של כתיבת סיפור חיים, דבר זה קורה לא פעם מעצמו, וגיבור הסיפור זוכה למעין השלמה עם מהלך חייו. וכך, לא פעם הופכת כתיבת הספר לכלי תרפויטי בעל ערך רב. 

נוסף על כך, העובדה כי סיפור החיים קורם עור וגידים ומתעורר לחיים בצורה של תוצר מוחשי, יכולה להיות מעודדת ולהשפיע בצורה חיובית על איכות החיים כולה. העובדה שאת התוצר הזה ניתן להראות לבני הדור הצעיר, היא מתנה בפני עצמה ומהווה דרך להציג סיפורים משפחתיים שעלולים היו להיעלם מהעולם, לוּ לא היו מועלים על הכתב.   

 

היעזרות בכותב מקצועי

אם ברצונכם להעלות על הכתב את סיפור החיים שלכם או של בן משפחה קרוב כדאי לבצע את התהליך הזה בעזרת כותב או כותבת מקצועיים. לכותב מקצועי יכולה להיות תרומה רבה מאוד לאיכות התוצר הסופי. הכותב מצויד בכלים שמאפשרים לו לראיין את גיבור הסיפור, ללטש את הטקסטים, ולחדד את האירועים המעניינים והמרתקים ביותר בסיפורו. בעזרת כתיבת סיפורי חיים מקצועית ניתן להחזיר לחיים אירועים משמחים ומרגשים, וגם אירועים כואבים אך משמעותיים. כאשר הדבר נעשה בתהליך מסודר ומקצועי, מדובר במתנה גדולה בשביל מי שבוחר לעשות זאת ובשביל משפחתו. 

 

 

 

*כתבה שיווקית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תמונה של WhatsApp‏ 2023-09-10 בשעה 00.27.03

המדף של בתי עם מוצרי ניקיון לפסח: באתי, בדקתי, המלצתי!

תפריט נגישות