n
דף הבית / ראשון-לציון / צרכנות ראשון לציון / איך לבחור רמקולים שקועים בתקרה?

איך לבחור רמקולים שקועים בתקרה?

רמקולים שקועים בתקרה הפכו בשנים האחרונות לטרנד מבוקש, אך כדי לזכות במוצר איכותי יש לדעת כיצד לבחור אותו נכון

רמקולים
צילום: FREEPIK

לפני שבכלל מתחילים לבחור רמקולים שקועים בתקרה, יש להבין במה בכלל מדובר. רמקולים שקועים הינם רמקולים מתקדמים שהושקעה מחשבה רבה בעיצובם הנכון ובהתאמתם לצרכי המשתמש ולסביבה ביתית. הם מוצבים בתוך שקע מיוחד בתקרה או בקיר שהוכן במיוחד עבורם, כך שכמעט לא רואים אותם והם משתלבים בסביבתם, מבלי שאיכות הסאונד תיפגע.

תכונה זו מאפשרת להתקין רמקולים כאלו בחדרים שונים בבית, בין אם בסלון, במטבח, חדר שינה, חדר אמבטיה ושירותים וגם בחצר. כדאי להתקינם במהלך שיפוץ או בעת בניית הבית ולשלבם באופן נכון מבחינת מיקום התשתיות, אזורי האזנה מועדפים ופיזור נכון של סאונד.

הרמקולים מכילים באותה יחידה אלמנטים של וופר וטוויטר, המחוברים למגבר באמצעות כבל דו גידי, מה שמאפשר שליטה במאפייני הסאונד בכל חדר, וניתן לחבר אליהם גם מיקרופון ומערכת כריזה.

 

הכירו את השוק

עכשיו, אחרי שהבנתם מה זה רמקולים שקועים, בכדי שתדעו באיזה מוצר לבחור כדאי שתכירו את המבחר הקיים בשוק. תנו עדיפות למוצרים של מותגים מוכרים ומומלצים המספקים עבור מוצריהם אחריות מלאה לכל החיים. חשוב לציין כי רמקולים שקועים רבים תוכננו עבור מוסיקת רקע לעסקים, ולכן יש לוודא מראש שמדובר במוצר ייעודי עבור מערכת קולנוע ביתית ומערכות סטריאו. ובכל מקרה, אל תקנו רמקול לפני שהקשבתם לסאונד שהוא מפיק.

הרמקולים השקועים נבדלים אחד מהשני בצורה שלהם, כך שניתן למשל למצוא רמקול שקוע מלבני או רמקול עגול שנראה כמו מנורה, ולרוב הסאונד ברמקול מרובע יותר טוב מעוגל עקב אופן המיקום של האלמנטים. בנוסף, בימינו רמקולים מתקדמים מסופקים עם רשת גריל שמכסה אותם ומחליפה מסגרת חיצונית, מה שמאפשר לצבוע אותה בכל גוון מבוקש.

 

התאמה לממדי החדר

מלבד סוג הרמקול יש גם להבין כמה רמקולים אתם צריכים, כאשר המספר הנדרש של משתנה בהתאם למידות החדר בו הם יותקנו. כך למשל, לסלון בגודל סטנדרטי יספיקו ארבעה רמקולים שקועים, לחדר שינה שני רמקולים, למטבח רמקול אחד או שניים ולחדרי אמבטיה ושירותים רמקול אחד יספיק. יש לציין כי לחדרים רטובים חשוב לבחור ברמקול עמיד בפני לחות, רטיבות ומים.

כמו כן, בהתאם למידות החדר יש לבחור בעוצמת הרמקול שנמדדת בוואט, ולא אחת מוכתבת גם ממידות הרמקול עצמו. לשימוש ביתי מומלץ לקנות רמקולים בגודל של 5.25 אינץ' או 6.5 אינץ'. אך יש גם לשים לב שהרמקולים לא בולטים מהקיר ולבחור נכון את העובי שלהם, הנע של בין 4 ל- 15 ס"מ.

 

התאמה אקוסטית למרחב

יש לדעת כי איכות השמע מושפעת רבות ממאפייני החלל. לכן, בכדי לזכות בהתאמה אקוסטית מלאה יש להעדיף רמקולים שניתן לכוון את האלמנטים שלהם וכך לקבל רמת שמע אופטימאלית. כמו כן, ברמקולים איכותיים מוצעת רמת שליטה של +/-3db עבור מצבי מיד, טרבל ובס, וכך ניתן להתאים את הסאונד של הרמקול באופן אופטימאלי לסביבתו ולרמקולים אחרים במרחב. ברמקולים היותר מתקדמים תזכו גם לפונקציה של boundary, המתאימה את הסאונד למקרים שבהם יש להתקין את הרמקולים בפינות של החדר. ואם אתם רוצים לדייק באיכות הסאונד שלכם כדאי להיעזר בשירותי איש סאונד מקצועי.

 

חיבור של הרמקול לכבל

לא אחת נקודת החולשה בהתקנה של רמקולים שקועים הינו בטרמינל החיבור שלהם לכבל, הגורם לשבירה של הכבל ולתזוזה שלו. לכן מומלץ לבחור ברמקולים עם טרמינל שמורכב מנעילה חיובית, ששומרת על כבל מלזוז ומונעת את שבירתו. מותגים איכותיים יספקו טרמינלים מצופים בזהב ויספקו עבורם אחריות לכל החיים.

 

החיבור של הרמקול לקיר הגבס

בעיקרון, רמקולים שקועים מותקנים באופן דומה לזה של תאורה שקועה. יחד עם זאת, בעת בחירה של רמקולים שקועים יש לשים לב לאיכות של המנופים המחברים אותם לתקרת גבס. במידה והמנופים של הרמקול דקים עם שטח מגע קטן הם לא ייצבו את הרמקול והוא ירעד בעת הפעלתו, וירעיד גם את הגבס שאליו הוא צמוד, דבר שלאורך זמן עלול  לגרום לסדקים ואף שברים בקיר הגבס. מנגד, ברמקול איכותי מנופים בעלי שטח מגע גדול ידאגו לפיזור נכון של רעידות וכך ימנעו נזקים לגבס. בנוסף, יש לבחון שהחיבור של הרמקול מאפשר לפרקו במידת הצורך בקלות, באופן שגם מאפשר להתקינו שוב ללא שום בעיה.

 

בחירת מגבר למערכת

כמו בכל סוג של רמקולים, בכדי לזכות בסאונד משובח יש להשקיע במגבר טוב, כאשר לרמקולים שקועים עדיף לבחור במגבר עם פונקציה של שליטה על אזורים. בנוסף, כיום תוכלו גם למצוא מגברים שקועים קטנים ואיכותיים המסופקים עם מסך צבע במידות שונות, אשר כוללים מגוון אפשרויות חיבור, למשל עם USB, דרך ווי-פיי, בלוטות', יוטיוב ועוד.

מעבר לכך, ניתן גם לקנות רמקולים שקועים המכילים בתוכם מגבר מובנה קטן המוגברים באמצעות בלוטות'. רמקולים אלו אמנם יותר יקרים אך הם חוסכים את הצורך לקנות מגבר חיצוני. יחד עם זאת, הם מתאימים למערכת שמע של עד שני רמקולים ואת המוסיקה תוכלו לשמוע רק דרך בלוטות'.

 

כמה אתם מוכנים להשקיע?

כמו בתחומים רבים אחרים, טווח המחירים של רמקולים שקועים הינו רחב ומתחיל ממאה שקלים ומאמיר לאלפי שקלים לרמקול בודד. בדרך כלל השקעה ברמקול במחיר של כחמש מאות ₪ ליחידה תעניק לכם מערכת סאונד בהחלט טובה. מחירי הרמקולים גם משתנים בין החנויות בשוק וברשת, לכן כדאי להשוות מחירים עבור מוצרים ספציפיים שמתאימים לכם וכמובן לחפש אחר מבצעים אטרקטיביים.

 

כתבה פרסומית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תמונה של WhatsApp‏ 2023-09-10 בשעה 00.27.03

המדף של בתי עם מוצרי ניקיון לפסח: באתי, בדקתי, המלצתי!

תפריט נגישות