n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / רוצים שינוי בקריירה? הקורונה גרמה לכם לחישוב מסלול חדש?

רוצים שינוי בקריירה? הקורונה גרמה לכם לחישוב מסלול חדש?

שרון כנות עבדה 24 שנים כסוכנת נסיעות בכירה, עד שמגפת הקורונה טרפה את הקלפים. לאחר שנה שלמה בה לא עבדה, נתקלה במרכז הזדמנות הפועל במנהל לשילוב חברתי ומצאה עבודה חדשה כמנהלת תוכנית חונכות התנדבותית בראשון לציון. "אני שמחה על הצעד שעשיתי, וכיום אני מאושרת בעבודה שלי", מספרת כנות.

ג
שרון כנות. צילום עירייה

מגפת הקורונה שינתה לחלוטין את שוק העבודה בכל רחבי העולם. כחלק מהשינויים הרבים מקצועות רבים התייתרו, ולצד זאת נולד הרצון לתגבר מקצועות ומקומות עבודה אחרים. גם בעיריית ראשון לציון הפנימו את השינויים בשוק העבודה, והוקם מרכז הזדמנות, הפועל במנהל לשילוב חברתי בשותפות עם משרד הרווחה והביטחון החברתי ומשרד הכלכלה. המרכז הוא מרכז עירוני שמסייע לתושבי העיר להשתלב, להתקדם ולהתמיד בתעסוקה איכותית, תוך שימת דגש על בניית קריירה ומימוש פוטנציאל אישי.

שרון כנות, תושבת העיר, עברה שינוי תעסוקתי לאחרונה באמצעות סיוע של מרכז ההזדמנות במינהל לשילוב חברתי של עיריית ראשון לציון. שרון, בת ה-46, עבדה עד תחילת מגפת הקורונה כסוכנת נסיעות במשך 24 שנים. במסגרת תפקידה עבדה מול חברות תעופה, הדריכה לקוחות, ניהלה נסיעות מורכבות של משלחות וחברות גדולות במשק, עבדה מול ספקים מחו"ל ועוד.

"כשנה וחצי לפני משבר הקורונה הפסקתי להתרגש מכל העבודה ומהתחום בו עבדתי", מספרת כנות. "לפתע הגיע משבר הקורונה שנחת עלינו ועל כל העולם בהפתעה. כאחת שעבדה 24 שנים בענף התעופה שמושפע מכל דבר, הבנתי שזה משהו שלא נתקלנו בו מעולם, זה היה מוזר. רוב הקולגות שלי פוטרו או יצאו לחופשה ללא תשלום. אני המשכתי בעבודה מתוך צורך של המעסיק".

כנות מספרת על כך שהמשיכה להרגיש מיצוי מעבודתה, וכך ביקשה מהמנהל שלה מכתב ליציאתה לחופשה ללא תשלום. "זה היה רגע עצוב בשבילי", היא אומרת. "לאחר 24 שנים הרגשתי שזה הזמן שלי לנוח".

במהלך שנה שלמה כנות עשתה דברים לעצמה ונמנעה מעבודה, עד שהבינה כי הגיע הזמן לחזור לעבוד. "נתקלתי בבעיה שלא ידעתי במה אני רוצה לעבוד, עד שבמקרה נתקלתי בימי עיון של המרכז להזדמנות בעיריית ראשון לציון שעסקו בקבלה לעבודה. בהמשך נרשמתי לקורס שנקרא "הזנקה לתעסוקה", ונמשך כחודש וחצי במשך שלוש פעמים בשבוע במרכז הזדמנות. הקורס תרם לי לא מעט, חידד לי המון דברים – כיצד להכין קורות חיים, כיצד להתכונן לראיונות עבודה, למדתי אקסל ויישומי מחשב נוספים, והוא הועבר במקצועיות וברמה גבוהה".

שרון
צילום: עיריית ראשל"צ

יחד עם זאת, שרון מספרת כי לאחר הקורס עדיין לא ידעה במה היא רוצה לעסוק, ולכן פנתה שוב למרכז הזדמנות בבקשה לסיוע נוסף והופנתה לעובדת סוציאלית תעסוקתית.
"נבהלתי בהתחלה, אבל בדיעבד זה היה צעד מדהים. בפגישות בנינו העובדת הסוציאלית, טליה כסיף, הוציאה ממני את כל החוזקות שלי והיא סייעה לי להתכונן לראיונות עבודה. ביום אחד היא חייגה אליי והציעה לי עבודה כרכזת חונכות התנדבותית. לא ידעתי מה זה בהתחלה, אבל אני שמחה על הצעד שעשיתי".

כיום שרון מנהלת את המרכז לגיוס מתנדבים למען האחר (גמל"א) בראשון לציון – תוכנית חונכות התנדבותית בפריסה ארצית המעניקה לילדים סיוע בלימודים, סיוע חברתי או רגשי להעלאת הביטחון ותורמת להם בכל תחומי החיים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2022-12-12 at 16.46.59

חובש איחוד הצלה הציל את חייה של ילדה בקניון הזהב

תפריט נגישות