n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשל"צ: הסיפור מאחורי הפלאפל הכי ידוע בעיר

ראשל"צ: הסיפור מאחורי הפלאפל הכי ידוע בעיר

15 שנה אחרי שדוכן הפלאפל המיתולוגי 'מדאר' סגר את שעריו ושלושה חודשים אחרי מות המייסד אריה ז"ל בגיל 82, בתו שרונה מספרת בראיון ראשון ל"גל גפן" כי היו אינספור הצעות לאביה לחלוק את המתכון הסודי לטעם שאיש לא שכח

בני הזוג מדאר ז"ל על רקע דוכן הפלאפל
בני הזוג מדאר ז"ל על רקע דוכן הפלאפל

אין כמעט ראשוני שלא מכיר את הקיוסק המיתולוגי ברחוב רוטשילד פינת מהוליבר, שבו מכרו את הפלאפל המפורסם בעיר,  למרות שחלפו 15 שנה מאז שנסגר.
מזל ואריה ז"ל תושבי ראשון, היו מגיעים בכל יום לכמה שעות, מכינים את הפלאפל בבוטקה הפינתי הירוק, חותכים סלט טרי, ומוכרים עד שהסחורה נגמרה, סוגרים וחוזרים לביתם, ולמחרת חוזר חלילה. מה היה הסוד 30 שנה של הפלאפל הכי טעים בעיר שתור ארוך של אנשים חיכה בסבלנות לאכול אותו? ומדוע אף אחד מבני הבית לא המשיך את המפעל המשפחתי?
שרונה מדאר הלוי, בתם של מזל ואריה ז"ל, בראיון ראשון מאז נפטר אביה אריה בחודש ספטמבר האחרון, מספרת על המקום הקסום ומנסה להשיב על כל השאלות.
"המתכון הסודי לא נולד ביום" מספרת שרונה.
"כשהיינו ילדים קטנים בבית אצלנו היו מכינים פלאפל, לאט לאט התגבש והתפתח המתכון עד שהיה ערב לחיך ואז אבא אמר לאמא שלי, זה המתכון המנצח! בואי נפתח מקום משלנו", הייתי אז בכיתה ב'.  בראשון לציון היו עוד פלאפלים מפורסמים באותה תקופה, ההתחלה לא הייתה קלה, כי אנשים מכוח ההרגל קונים איפה שהם רגילים, אבל לאט לאט התחילו להכיר את המקום עד שנהפך למספר אחד בעיר. המתכון אומנם נמצא אצלנו אבל צריך להבין שחלק מהמתכון זה הידיים של אמא שלי והמבט עם החיוך שהיא נתנה לכל אדם עם המנה מכל הלב".

משפחת מדאר מונה 3 ילדים, שרונה ועוד שני אחים, אחד מתגורר בחו"ל ועוסק במחשבים, אח נוסף עובד כמסגר עצמאי ושרונה שעוסקת בחינוך.

כששרונה נשאלת מדוע אף אחד מהילדים או הנכדים לא חשב לחזור ולפתוח את הפלאפל המיתולוגי שנמצא עד היום סגור היא מסבירה: "הנכדים לומדים תארים אקדמיים, אנחנו הילדים התפתחנו בכיוונים אחרים, זה נכון שהיום הרבה חבר'ה צעירים פותחים אוכל רחוב ונראה כי הטרנד חזר, אבל ראינו את ההורים עובדים כל כך קשה שאף אחד לא רצה להמשיך, ההורים שלי היו מתעוררים בחמש בבוקר לטחון את החומוס, ליצור את העיסה לחתוך את הסלט, בקור ובגשם, זה לא קל בכלל, ואח"כ לעמוד כמה שעות על הרגלים, אבל הם היו אנשי עבודה, כמו הדור ההוא, אם אבא שלי היה איש עסקים והיה מוכר לזיכיון את המתכון הוא היה איש עשיר מאוד, אבל זה באמת לא עניין אותם".

לפני 4 שנים, שנתיים לאחר מות אימה מזל, כשאביה עוד היה בחיים, הם החליטו בחג חנוכה לערוך יום פתוח לתושבי העיר בביתו של אביה, וכל מי שרצה הגיע וקיבל פלאפל חינם, "מהימים ההם לזמן הזה" הם קראו לזה, כמחווה ללקוחות שזכרו והתגעגעו. לדברי שרונה הגיעו מאות אנשים, חלקם דור שני עם ילדיהם ובכו.
"אנשים אמרו לי את מחזירה אותנו 30 שנה אחורה בזמן, זה היה מאוד מרגש, במיוחד עבור אבי ז"ל, כשהוא ראה כמה הטעם שלו מעורר בהם זיכרונות, כשאימי היתה עוד בחיים לפני מספר שנים והיתה מאושפזת בבית חולים, העלתי פוסט לפייסבוק ואנשים לא הפסיקו להגיב ולהרעיף אהבה, הקראתי לה כל תגובה ותגובה והיא כל כל התרגשה ואמרה לי  "ככה באמת זוכרים אותי?" זה מדהים איך הם נגעו בלב של כל כך הרבה אנשים סביב האוכל.
כיום המקום עומד שומם וסגור, כשאריה החליט לסגור את העסק ביוני 2006 בשל מצבם הבריאותי שלו ושל אשתו מזל, הוא מכר את חלקו חזרה לבעל המקום שהחנות היתה בדמי מפתח.
" אין לנו כוונה לשוב ולפתוח את המקום" אומרת שרונה  "נשאר לנו זיכרונות יפים וטעימים מהתקופה ההיא אבל התפתחנו למקומות שונים"

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

3 תגובות

  1. וואי וואי, איזה פלאפל זה היה, פשוט נפלא, לא היו את הגינונים של דוכן פלאפל רגיל , לא היו קעריות עם מגוון של סלטים,
    באת, עמדת בדומיה בתור( מי היה מעיז לדבר) וכשהגיע תורך, קיבלת מנה שכללה את כדורי הפלאפל, סלט ירקות שנחתך כל הזמן ע״י אריה, טחינה וקוביות מלפפון חמוץ, שמת קצת זחוק וזהו, אין דיבורים, אין הסתחבקות, יש מנת פלאפל שהוכנה מכל הלב וברצינות תהומית,
    תמיד כשירדת במורד רוטשילד עדיין לא ידעת אם הדוכן פתוח או סגור ובתוך תוכך התפללת שהדוכן עדיין פתוח.
    עולם הולך ונעלם וחבל

  2. כל כך נכון "הפלאפל"
    הפלאפל הכי טעים בעיר
    זוכרת את עצמי כילה וכאישה קונה ונהנת מהטעם.

  3. לא מובן למה הפסיקו להביא גל גפן לבנין ברחוב הרב עזרן 11 בראשון לציון. 75 דירים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תג יחידה צילום דוברות עיריית חולון

שי לפסח לחיילי חולון

תפריט נגישות