n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשל"צ: ביקורת נגד עובדי עירייה ברשתות החברתיות, לגיטימי?

ראשל"צ: ביקורת נגד עובדי עירייה ברשתות החברתיות, לגיטימי?

בעיריית ראשון לציון חושבים שלא, והחליטו לעשות סוף לבריונות ברשת נגד עובדי עירייה. רז קינסטליך "אני מרגיש מחוייבות מלאה לשמור, לגבות ולהגן על כל אחת ואחד מעובדי העירייה שעושים את עבודתם נאמנה"

אילוסטרציה

"לא אסכים שיכפישו וישמיצו בפוסטים ברשתות החברתיות עובדי עירייה, אנחנו נבחרי הציבור בחרנו בכך ואנו סופגים ביקורת, אבל לא עובדי העירייה"
כך אמר ראש העיר רז קינסטליך בישיבת מועצה שהתקיימה אתמול בערב בדיון שסיכם את הישיבה בדבר המלצת הועדה המייעצת לבקשת אישור הגשת תביעת לשון הרע נגד עו"ד גדי שמואלי חי בעניין פרסום על אחת מעובדות העירייה.

הרשתות החברתיות הפכו בשנים האחרונות לכלי כחומר נפיץ אשר כל אדם כותב את שעל ליבו, אבל מתי עובר הגבול בין לשון הרע לבין ביקורת?
נראה כי בעיריית ראשון לציון החליטו לא לשתוק יותר כשהדבר מגיע לעובדים שלהם.

לפני מספר ימים העלה עורך דין שמואלי פוסט ברשת החברתית פייסבוק, עם תמונה של עובדת עירייה וכתב בין היתר כי היא לא מכבדת פסקי דין ומחייבת את התושבים בעיר שלא כדין.

כעת מבקשת העירייה לתבוע את עו"ד שמואלי, בגדר  הנוהל המיוחד כי עובד עירייה אינו זכאי למימון הוצאות משפט בגין תביעה אישית שהגיש בגין לשון הרע, אבל יחד עם זאת יכולה הרשות המקומית במידה והאינטרס הציבורי מחייב זאת להגיש בשמה תביעת דיבה בגין פגיעה בו, החלטה זו דורשת את אישור הועדה במשרד הפנים העוסקת בנושא הוצאות משפטיות לעובדים.
לטענת העירייה עו"ד גדי שמואלי פעיל נגד גורמי עירייה, יש לו מעל 3,000 חברים בפייסבוק ובמסגרת הפוסט הוא פנה ותייג פורומים נוספים בעיר כדי להרחיב את הפרסום ובפוסט שפרסם הוא הסביר כי בכוונתו להעלות פוסטים נוספים על הפקידות הבכירה בעירייה.

רז קינסטליך: ״אני מרגיש מחוייבות מלאה לשמור, לגבות ולהגן על כל אחת ואחד מעובדי העירייה שעושים את עבודתם נאמנה. יש דרך להביע חוסר שביעות רצון, שלא דרך השמצה אישית ושיימינג ברשתות החברתיות כנגד עובדת, שכל חטאה היה שביצעה את תפקידה במקצועיות ובהתאם לחוק.
המקרה הנ״ל עבר את הגבול ולכן קיבלתי את המלצת הוועדה, שהייתה מורכבת מהיועמ״ש, הגזברית ומבקרת העירייה – לפנות למשרד הפנים, על מנת לאשר תביעת לשון הרע כלפי העובדת וכלפי העירייה״.

עורך דין גדי שמואלי מסר ל"גל גפן": כתושבי העיר אני בעל מניות בעיר וככל שמעלים החלטה בפורום של מועצת העיר צריך להזמין את אותו אדם שטוענים כלפיו לשמוע מה שיש לו לומר בנושא ולאחר מכן שתתקבל ההחלטה.
הדבר המקומם העיקרי הוא שיום לאחר פרסום הפוסט התכנסה וועדה והם נתנו מתווה שככל שעובד עירייה הוצא כנגדו לשון הרע וככל שהוא מבקש מימון זה צריך לעבור מועצת העיר דרך משרד הפנים למימון, ואני תוהה מה קורה והאם אותה עובדת עירייה שהפוסט נכתב עליה תפסיד במשפט, מי יממן זאת, האם שוב אנחנו התושבים?
כמשפטן הדרך להביא זאת למועצה היה נכון מקצועית ומשפטית, לשלוח מכתב אזהרה שעיריית ראשון לציון מגנה על עובדיה ורק אח"כ להמשיך בתהליך, כמו שאני רואה בהחלטה החפוזה הזו, זה נראה כמו תביעת השתקה ומסמנים לאחרים. ראו הוזהרתם. אציין כי העברתי להם היום מסמכים שאותם אגיש לחברי המועצה שאמת דיברתי ויש לי הגנה בלשון החוק."

 

ישיבת מועצה שהתקיימה אתמול בערב
ישיבת מועצה שהתקיימה אתמול בערב

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

תגובה אחת

  1. אני לא יודע מה בדיוק גדי כתב אבל זה שהעירייה לא מכבדת את פסק הדין נכון לחלוטין לפחות בשני מקרים שאני עד להם.
    בית משפט המחוזי והעליון פסקו שהעירייה לא תוכל לגבות את היטליי הסלילה מהעותרים. עו"ד גדי שמואלי חי ושירי צבי הם שנים מהעותרים. יש בידיי דרישות תשלום בעבור היטליי סלילה כנגד שניהם וזאת בניגוד לפסק הדין. ( בזיין פסק הדין ). טענת עוה"ד של העירייה שהם מכבדים את פסק הדין ואינם גובים, אבל לשלוח דרישות תשלום הם שולחים.
    בימים הקרובים תוגש עתירה מנהלית בנושא והצדק שוב יצא לאור.
    להגיד שהעירייה עושה עבודתה נאמנה וע"פ החוק זה ההיפך מהעובדות והראיות שיש בידנו. אל תחפשו להשתיק את הנפגעים בפועל מעצם מעשיכם. אני מצהיר בזאת שאגיע להעיד בכל ערכאה בנושא.
    להגיד שעובדות העירייה עושות את המוטל עליהם בצורה חוקית זה לכסות על עצם ידיעתם שהמעשים אינם חוקיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

IMG-20240419-WA0016

שריפה ותאונה קשה הלילה בחולון

תפריט נגישות