n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / עיריית ראשון לציון תעניק 3,000 שקלים לעולים מאוקראינה שיקלטו בעיר.

עיריית ראשון לציון תעניק 3,000 שקלים לעולים מאוקראינה שיקלטו בעיר.

חברי המועצה יבגני ברחמן וסגן ראש העיר מוטי עג'מי הודיעו כי עיריית ראשון לציון תעניק 3000 ₪ לעולים שיגיעו מאוקראינה ויקלטו בראשון לציון, חבר המועצה דורון אוזן מברך על כך ומנגד טוען שכך לא נראה מנהל תקין .

יו"ר ועדת הביקורת דורון אוזן. צילום: פרטי
יו"ר ועדת הביקורת דורון אוזן. צילום: פרטי

 

 

עקב המצב הקשה במלחמה בין ברוסיה לאוקראינה חבר המועצה יבגני ברחמן בשיתוף עם סגן ראש העיר מוטי עג'מי הודיעו כי העירייה תעניק 3,000 שקל לעולים שיקלטו בעיר, ככל שהבשורה נשמעת הומנית, תושבים בעיר הביעו שאלה, מדוע העירייה צריכה להוציא 3,000 ₪ מהקופה הציבורית והאם לא המדינה צריכה לדאוג לכך.

דנית תושבת העיר הסבירה לגל גפן " פתחו כאן פתח שלא ברור לאן ימשך, האם עולים שהגיעו מאתיופיה קיבלו תקציב כזה? והאם מעכשיו כל עולה שיקלט בעיר יקבל את אותו הסכום? "

יו״ר האופוזיציה וועדת הביקורת דורון אוזן שקיבל פניות רבות מתושבים באותו הנושא מסביר :" לגופו של עניין אני תומך בסיוע לעולים מאוקראינה וחשוב שזה יעשה בצורה מסודרת ואחראית, המטרה טובה ומאחל לאותם עולים שהות נעימה עד כמה שניתן בעיר״ ומוסיף " הדבר היה אמור בכל רשות מתוקנת לקבל את אישור חברי המועצה היות ומדובר בנושא תקציב ובמקרים דחופים ניתן גם לאשר טלפונית במידה וכולם מאשרים זאת  וישנם מקרים שמבקשים דיון הלא אף אחד לא חותמת גומי ורז וליאל לא נותנים את המענק מכיסם הפרטי אלא מהקופה הציבורית. בנוסף הגשתי הצעה לסדר למועצה כי מחלקת הרווחה תעניק טיפול פסיכולוגי ותדאג להשלמת כלל המוצרים לטובת אותם העולים ואשמע בדיון מה העירייה מתכוונת לעשות לאחר הבאתם לראשון לציון, האם יש להם תוכנית עבודה מסודרת ,צוות שיוודא את התנאים שלהם כאן, מעקב עירוני מסודר ולכן ביקשתי תשובות ברורות כי לא אתן לאף אחד לעשות סיבוב על אנשים מבוהלים וחסרי ישע .כמו כן לא ברור מדוע הכסף לא מגיע ישירות מהמדינה והעירייה היא זו שממהרת להוציא כספים מהקופה הציבורית שגם ככה מצבה לא הכי טוב האם ראש העיר פנה בנושא לשרת הקליטה, לשר האוצר, החוץ וכו׳ או שפשוט בחר לנדב כסף מהקופה הציבורית, זה כסף שיכול היה להיות מופנה להפחתת מחירי הצהרונים, חוגים לילדים ,שיפור בתנאי השכר של הסייעות, מלגות נוספות לסטודנטים ,הבאת אומנים איכותיים לבמות יום העצמאות ולא אומנים מדרג ב׳ לעיר כמו ראשון לציון, סיוע למשפחות רווחה ועוד…

משרד הקליטה הוא זה שהיה אמור לממן את התשלומים הנ״ל ולא העירייה .ולכן אני מבקש על אותו משקל שרז שהצעותיו בד״כ  ״פופוליסטיות״ ״ יוודא שמהיום בהמשך לבקשתי יינתן סיוע דומה לכלל העולים מאתיופיה ,רוסיה ,צרפת ,מרוקו, תוניס ומכל ארץ אחרת .אני בעד סיוע לכלל העולים.

פניתי גם באופן ישיר לשרת הקליטה פנינה תמנו שטה שתדאג בעתיד להשיב את הכספים ממשרדה ששולמו מקופת העירייה.

ללא קשר לא ראוי שרז ירוץ על חשבון התושבים לממן מענקים גם כשמדובר במטרה טובה לפני שהוא מביא זאת לאישור המועצה ואני מתפלא גם על יועמ״ש העירייה שלא נותנת דעתה לסוגיה. אבל שזה עושה רעש בתקשורת בהנהלה הנוכחית כנראה שהכל מותר.

 

תגובת עיריית ראשון לציון: ראשית אנחנו מציעים לחבר המועצה אוזן לברר את הפרטים לדיוקם, לפני שהוא יוצא לתקשורת – מדובר בתקציבי סיוע על פי תקנות משרד הרווחה ועל כן אין צורך באישור מועצה. ההחלטה באשר לסיוע של פליטים חסרי מעמד, עדיין לא התקבלה וממתינה לאישור מנכ״ל. זו בוודאי לא העת לאמירות פופוליסטיות, בזמן שנדרש מאיתנו כעת לחמלה וסולידריות כשישנם אנשים שזקוקים לסיוע.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

סינדרלה

סיפורה של סינדרלה מראשון לציון

תפריט נגישות