n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / דורון אוזן: להקצות אחוזים מפרויקט הקרווילות לטובת זוגות צעירים

דורון אוזן: להקצות אחוזים מפרויקט הקרווילות לטובת זוגות צעירים

דורון אוזן יו״ר האופוזיציה וועדת הביקורת תוקף את החלטת העירייה למתן קרווילות לעולים מאוקריאנה " צריך להקצות אחוזים מפרויקט הקרוויילות לטובת זוגות צעירים תושבי ראשון לציון ‏. העירייה : "שוב החליט חבר המועצה אוזן, לפעול בפופוליסטיות לשם חשיפה תקשורתית וזאת לאחר שרק לאחרונה התנגד לדיור להשכרה לצעירים ברחבי העיר.
פרוייקט הקרווילות הוא פרוייקט במימון ובטיפול של משרד האוצר ועל שטח של מנהל מקרקעי ישראל."

דורון אוזן. צילום פרטי
דורון אוזן. צילום פרטי

 

דורון אוזן יו״ר האופוזיציה וועדת הביקורת תוקף את הסכמת העירייה להקים שכונת קרווילות בשטחי העיר "זה לא תקין לעשות זאת  ולא לדרוש שאחוז מסויים ומשמעותי מהם יינתן למשפחות צעירות תושבי העיר " 

שכונת הקרווילות שמתוכננת לקום בעיר לקליטת העולים מאוקראינה גרמה לסערה ברשתות החברתיות, ראש העיר רז קינסטליך הוציא הודעה לפיה פרוייקט הקרווילות הוא פרוייקט במימון ובטיפול של משרד האוצר ועל שטח של מנהל מקרקעי ישראל ולא שייך לתקציב העירייה, את אוזן זה לא מספק והוא טוען שיש כאן הזדמנות לדאוג לצעירי העיר כפי שנותנים פתרונות מהירים לעולים לצד האמפתיה והחמלה.
"זה יכול להיות פתרון מהיר לשילוב משפחות צעירות ועולים על אותה קרקע לתקופה של מספר שנים, בזמן הזה הצעירים חוסכים כסף ומתחילים פרק חיים יותר בקלות" אומר אוזן ל"גל גפן ראשון לציון" ומוסיף "במקום זה בחרה העירייה להדגיש בהקשר להגרלה החדשה של תוכנית "מחיר למשתכן" או בשמה החדש ״דירה בהנחה״ שראשון לציון היא עיר מבוקשת, גם כל הפעולות הללו נעשות שוב כמו במתן המענק בסך 3000 ש"ח לכל עולה וגם כאן בהקמת השכונה ללא עדכון חברי המועצה. האם זה ניהול תקין?
מישהו כאן מופתע? אין חדש בכך היות וגם בהגרלות הקודמות בשנים 2016-17 ראשון לציון נבחרה כעיר המבוקשת ביותר למגורים.

הייתי מציע לראש העיר רז קינסטליך להתרכז בפתרונות להשארת צעירי העיר בראשון לציון ולא להתנדב לסייע בהקמת 2,500 קרווילות בשטחים עירוניים אפילו על שטחי רשות מקרקעי ישראל עבור העולים במקום לדרוש מהמדינה כתנאי להסכמה שאחוז משמעותי מאותם קרווילות ישמשו לטובת משפחות צעירות תושבי ראשון עם ילדים לתקופה של מספר שנים ובתקופה זו יוכלו לחסוך ולהתארגן לקראת קניית דירה משלהם -ולא לאפשר לתת את כל הקרווילות רק לעולים.
צעירי ראשון לא פחות חשובים לצד החמלה והאמפתיה לעולים ,כפי שצויין ונאמר על ידי אני תומך בסיוע לעולים בכל הקשור לרווחתם, כלכלתם וקליטתם בעיר כולל דרישה לקבלת תוכנית מסודרת מאגף הרווחה על מנת לוודא שהם זוכים לטיפול הראוי והמכבד בכלל התחומים ולכל אורך תקופת השהות שלהם כאן בעיר ולא רק לשם כותרות רגעיות.
הדברים הללו חייבים להיעשות כדי שלא נגיע שוב לנתון על הגירה שלילית מחפיר כפי שראינו בשנת 2021 .מקווה מאוד שאולי סוף סוף יתחילו לעבוד למען הצעירים ותושבי העיר. מההבטחות לא נשאר כלום הציבור דורש מעשים, אני היחיד שקידם פרוייקטים לדיור מוזל לצעירי העיר בשכונות נחלת, כלניות ומרכז העיר והפרוייקט שהעירייה טוענת שהתנגדתי לו זה ברחוב יהודה שכונת רמב"ם  כאשר 104 יחידות לא רק לצעירים אלא לכולם ללא מקומות חניה ופתרונות תחבורתיים במקום לקדם תוכניות דיור לצעירים 3.5 שנים וכלום לא נעשה, לא פלא שרבים מהם עוזבים את העיר והגירה שלילית נרשמה ב-2021

תגובת עיריית ראשון לציון:
״שוב החליט חבר המועצה אוזן, לפעול בפופוליסטיות לשם חשיפה תקשורתית וזאת לאחר שרק לאחרונה התנגד לדיור להשכרה לצעירים ברחבי העיר.
פרוייקט הקרווילות הוא פרוייקט במימון ובטיפול של משרד האוצר ועל שטח של מנהל מקרקעי ישראל. העירייה רק הסכימה כי הפרוייקט יתקיים בעיר כפי שמצופה ברמה האנושית. פרוייקט ״דירה בהנחה״ הוא שם הפרוייקט של משרד השיכון והבינוי, שמחנו לראות כי ראשון לציון הפכה לעיר אטרקטיבית ומבוקשת למגורים. עיריית ראשון לציון תמשיך לדאוג כי פרוייקטים של דיור בר השגה יתקיימו בעיר למען משפחות צעירות וצעירים בני העיר ומחוצה לה״

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

IMG-20240418-WA0006

ראשון לציון מתמרקת לקראת הפסח

תפריט נגישות