n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / "את הניסים והישועות שלו אנחנו ראינו"

"את הניסים והישועות שלו אנחנו ראינו"

אתמול נערכה הלוויה המונית של גדול הדור הרב חיים קנייבסקי זצ"ל, תושבי העיר מספרים על הניסים שחולל בחייהם.

אוהד אוזן והרב חיים קנייבסקי זל
צילום: אוהד אוזן

כנגד כל הדעות של הרופאים שאמרו לאחיינית שלי לעשות הפלה פה אחד בחודש כמעט שישי, הרב חיים קנייבסקי בירך אותה ואמר להשאיר את העובר, היום הנער בן 17 ילד מדהים ובריא" כך מספרת תושבת העיר לאה כהן המתגוררת במערב וסיפורה הוא הסיפור של מאות אנשים על ישועות וניסים שראו מהרב חיים קנייבסקי זצ"ל.

אתמול נערכה הלוויתו של  גדול הדור הרב חיים קנייבסקי שנפטר בגיל 94 והובא למנוחות בבני ברק, מאות אלפים הגיעו ללוותו בדרכו האחרונה, כבישים נחסמו ועומסי תנועה החלו משעות הבוקר, הרב קנייבסקי שהיה מנהיג זרם הליטאים של הציבור החרדי נגע בלבם של אנשים רבים.

לאה כהן תושבת העיר סיפרה ל"גל גפן ראשון לציון" על הנס הפרטי שראתה כאשר לקחה את אחייניתה לרב לפני 17 שנה " מסתבר ששום דבר לא קורה במיקרה" מספרת לאה " לפני 17 שנה הגעתי לחלקה של אחיינית שלי, לא הייתי אמורה להגיע אבל הגעתי, ושם ביום הולדת שלוש של הבן הבכור שלה היא בוכה, כששאלתי אותה מה קרה היא סיפרה לי שמחר יש לה זימון להפלה, שאלתי אותה מדוע והיא סיפרה שהרופאים מצאו שנדבקה בחיידק מסוכן שיגרום לעיוורון אצל העובר ולעוד הרבה מחלות קשות"

לאה, אישה מאמינה ודתיה לקחה בבוקר שאחרי את אחיינתה שהיתה בהריון מתקדם לרב קנייבסקי, אשתו הרבנית ז"ל קיבלה אותם, שמעה את הסיפור ופסקה " שבי על הכיסא הזה של הרבי תקראי 10 מזמורי תהילים ובזמן הזה אני אלך לרב לבקש ברכה ולהתייעץ איתו"

כשחזרה אמרה " הרב אמר שהכל יהיה בסדר, הילד יהיה בריא ושלם, אבל תחזרי לכאן לאחר הלידה הרב רוצה לברך אותו ולראות אותו"

" זה היה מרגש, האמונה הזאת שהרב הכניס לנו, ובאמת הילד נולד בריא ושלם, הרופאים לא הבינו איך היא לא מפסיקה את ההריון, אבל היתה לנו אמונה, היום הילד נער גבוה ויפה, את הניסים והישועות שלו אנחנו ראינו.

אוהד אוזן יו"ר ימינה בראשון לציון היה בביתו של הרב לפני שנים אחדות ונדהם מהפשטות והצניעות שגר גדול הדור" אי אפשר להבין את גודל הפשטות" מספר אוזן

למרות היותו גדול דור הוא נשאר עניו צנוע וענייניו כולם בתורה ובתפילות על עם ישראל . הבית מבחוץ שנראה צנוע, מבפנים צנוע כפליים, פניו של הרב מאירות ומחייכות בסבלנות אין קץ למרות מאות האנשים שפקדו אותו מידי יום, המפגש שלי עם הרב קנייבסקי זצ"ל, היה מאוד מפתיע ומרגש עבורי, ממשיך אוזן ומספר
"יום אחד קיבלתי טלפון מהחצר של הרב שביקשו את השירות מחברת המיתוג שבבעלותי,מאוד הופתעתי.
נאמר לי שזרם הבקשות לברכה מהרב גדול מאוד והרב הגיע לגיל מופלג והם מבקשים עמדה דיגיטלית לברכה וצריכים למתג אותה. התרגשתי מאוד ומיד התחלתי עם צוות העובדים ומשרד הקריאטיב בתכנון ובביצוע.
לאחר סיום העבודה ביקשתי להיכנס אל הרב לברכה. נאמר לי שהרב עוד כמה דקות סנדק בברית (מיד הצטרפתי להזדמנות הנדירה) ולאחר מכן זכיתי לכמה דקות של ברכה ועצה טובה אצל הרב שאני יכול רק להבטיח שברכת הרב התקיימה במלואה ועוד כהנה וכהנה" מסכם אוזן.

ראש העיר רז קינסטליך מסר על מותו של הרב קנייבסקי 

"הצטערתי מאוד לשמוע את הבשורה הקשה לקראת כניסת השבת, על פטירתו של הגאון מרן שר התורה, רבי חיים קנייבסקי זצוק"ל – מנהיג הזרם החרדי הליטאי בארץ ובתפוצות.
הרב קנייבסקי היה בכיר הרבנים ביהדות החרדית וגדולתו הייתה ביכולתו לחבר בין כל העולמות, לא משנה אם עמד מולו דתי, חילוני, או חרדי – הרב קיבל את כולם אליו במאור פנים וידע לחבר ולגשר בין כל העולמות.
לא אשכח לעולם את הפעם האחרונה שהייתי בביתו בבני ברק, כמה עוצמה וחכמה היו בעצות שלו וכמה שקט וצניעות הייתה בדרכו הייחודית.
אני משתתף באבלם הכבד של המשפחה ושל כל הציבור שאבל היום עם לכתו, יהי זכר צדיק לברכה."

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

232

ספורטאי ראשון לציון חזרו מאליפות הטאקוונדו עם 11 מדליות!

תפריט נגישות