n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / חשיפה: עיריית ראשון לציון תבחן דרך להנציח את זהר ארגוב

חשיפה: עיריית ראשון לציון תבחן דרך להנציח את זהר ארגוב

34 שנים לאחר מותו של הזמר הראשל"צי זוהר ארגוב, העירייה הודיעה כי היא תבחן את הנצחת הזמר דרך אחת מיצירותיו. סגן ראש העיר אסף דעבול: "החלטה משמחת וראויה"

זהר ארגוב בראיון לערב חדש , קרדיט יוטיוב
זהר ארגוב בראיון לערב חדש. צילום מתוך יוטיוב

עיריית ראשון לציון תבחן דרך להנציח את הזמר זהר ארגוב ז"ל דרך אחת מיצירותיו, כך הודיעה היום העירייה בעקבות הפרסום ב"גל גפן" https://bit.ly/3zGEQMB

בתחילת השבוע הוציאה העירייה קול קורא לבחירת שמות ברחובות החדשים של שכונות נוריות ונרקיסים על השטח שבו היה מחנה צריפין.

בשנים האחרונות עלה לכותרות מספר פעמים השאלה האם להנציח את ארגוב ולקרוא רחוב על שמו או על שם אחת מיצירותיו, כגון "הפרח בגני".

בישראל יש רחובות בשם "הפרח בגני" – בנווה אילן, בהרצליה ביישוב חד נס, ובהם מצוין כי הרחובות הן על שם הלהיט הגדול של ארגוב, שהביא לו את הזכייה בפסטיבל הזמר והפזמון בשנת 1982. ברמלה יש כיכר תנועה על שמו של ארגוב, שהלך לעולמו לפני 34 שנים בגיל 32 בלבד.

אביהו מדינה, שכתב והלחין את הלהיט, והנגן יהודה קיסר, שליווה את ארגוב במשך שנים ארוכות, אמרו אתמול ל"גל גפן" כי מן הראוי שהעירייה תמצא דרך להנציח את הזמר דרך קריאת רחוב על שמו או על שם אחת מיצירותיו.

אסף דעבול, סגן ראש העירייה, שהציע לקרוא רחוב בשם "הפרח בגני", הודה שהנצחת ארגוב, שהורשע באונס בסוף שנות השבעים של המאה הקודמת, עלולה לעורר ביקורת ציבורית, אולם קריאת רחוב על שם הלהיט הענק שהפך את ארגוב לכוכב בשמי הזמר הים תיכוני, ראויה.

כעת, עם החלטת העירייה לבחון דרך להנציח את הזמר דרך אחת מיצירותיו, אומר דעבול: "השיר הפרח בגני הוא אחד השירים המקסימים שאני מכיר, הציבור הרחב מכיר את כל מילות השיר בעל פה, הגיע הזמן להכניס יצירת מופת כזו לשם רחוב",  למרות המחלוקות שקיימות בצדק בציבור לגבי הזמר זהר ארגוב, אני לא מתעלם מהמחלוקת שאין עליה עוררין, אבל כן ראוי להנציח את השירה שלו ועל כך אני שמח שהעירייה בוחנת קריאת שם רחוב על שם השיר "הפרח בגני" או אחד משיריו הרבים של זהר ארגוב".

 

סגן ראש עיר אסף דעבול
סגן ראש עיר אסף דעבול

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

תגובה אחת

  1. מה דעתכם לקרוא שמות רחובות :
    על עשייה חברתית משמעותית
    על מסרים חברתיים / ערכים חינוכיים כמו : רעות, אחווה, מסירות, אחריות חברתית, יוזמה, וכד׳

    בנוגע לאחד משיריו של הזמר, אפשר לקחת שירים מובילים של זמרים משמעותיים ולהנציח, כמו של יגאל בשן, אריק איינשטיין, אהוד מנור, נעמי שמר
    ואחרים. שמות של שירים שלהם. יהורם גאון, ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת צקלאקה צילום דוברות משטרת ישראל

זה היה מהיר: נעצר חשוד בתקיפת החייל ברמת גן

תפריט נגישות