n
דף הבית / אוכלים בחוץ / מזרח תיכון חדש

מזרח תיכון חדש

מסעדת "אל טראס" שנפתחה ממש לאחרונה בטיילת של הרצליה, הייתה בול מה שרציתי לחגיגת יום ההולדת. הדבר היחיד שהעיב בסופו של הערב, על מצב הרוח, הייתה הנבחרת האנגלית

אל טראסק. צילום: אפיק גבאי
אל טראסק. צילום: אפיק גבאי

לפני שנה בדיוק, חגיגות יום ההולדת שלי היו עצובות במיוחד, הקורונה השתוללה המחאה גאתה ומצב הרוח האישי והקולקטיבי היה רע. לשמוח ולחגוג לא היו בתפריט יום ההולדת שלי בקיץ 2020. השנה לעומת זאת, מצב הרוח בשיאו, אנגליה עלתה לגמר, אנחנו לא בסגר (ואין דיבור על כך) והחגים עוד מעט פה. ולכן אחרי ארוחה משפחתית הוחלט שאני והקרניבור נחגוג באופן אינטימי במסעדה רומנטית (היי ט"ו באב שנמצא מעבר לפינה) מול הנוף האולטמטיבי: הים. המסעדה הנבחרת היא: EL TERRACE שפתחה דלתות לאחרונה.

המסעדה מגישה את הקולינריה העשירה מכל אגן הים התיכון עם אינטרפרטציה משלה. בשעות הערב ביום ראשון הכבישים שוממים למדי, כנראה כולם רצו להספיק להגיע הבייתה לפני שריקת הפתיחה אך למרות זאת קהל במסעדה יש גם יש, עם דגש  מובהק לצד הנשי. החלל במסעדה היפה מחולק לישיבה גבוהה על גבי שולחנות עץ עם טקסטורות של משרביה וכיסאות עור. יש גם אופציות לישיבה נמוכה עם ספות, כורסאות ושולחנות שיש שפונים לים. כל החלל מעוצב עם פריטים ואלמנטים שנאספו מכל אגן הים התיכון והמראה מהמם.

מסאחן וסיגר מרקש

התפריט נבנה על ידי השף עלאא יעקובי, סו שף במסעדות שונות בארץ וזו המסעדה הראשונה שהוא עומד בראשה. לפני האוכל התפנקנו עם קוקטיילים סופר מושקעים: אני לקחתי את הגיינ'ס ביט: ג'ין צרפתי ג'ינג'ר וסלק, אגבה ותפוח ירוק, והקרניבור את הפי פיפל: רום הבית, סירופ מקדמיה קשיו, סירופ ברבן פלרנום (כל אחד 52 ₪) והם היו בדיוק מה שהיינו צריכים לפתיח- רעננים וטעימים, שלי לכיוון הפירותי ושל הקרניבור לכיוון המתקתק.

דרך נהדרת להתחיל. צילום: יח"צ
דרך נהדרת להתחיל. צילום: יח"צ

 

פתחנו באחת המנות המומלצות שהיא  אטאייף דג: במילוי דג לבן, טחינה שקדים, קרם סלק, שמן בזיליקום וקרם חציל שחור (56 ₪), סיגר מרקש: עלי סיגר ממולאים בשקדי עגל ושוק טלה עם טחינה עמבה וסלט עגבניות חריף (54 ₪) וסלט טבולה: בורגול דק, קינואה ,פטרוזיליה נענע רימונים, פומלה, תפוזים קשיו חמוציות מלפפון עגבניות בצל ירוק (52 ₪). שלושת המנות היו נדיבות פלוס בגודלן (בעיקר הסלט) והיו מעולות. אני אהבתי מאוד את מנת האטאייף שהגיעה עם מעטפת פריכה של בצק קריספי ומלית מושלמת של דג, עשבי תיבול עם קרם סלק וטחינה שקדים. הקרניבור אהב מאוד את הסיגרים עם שקדי העגל ואמר כי הטיפול בשקדי העגל לעילא ועילא, ושנינו אהבנו מאוד את סלט הטבולה שהיה סופר טרי, חמצמץ ומתקתק עם קרנצ'יות נעימה. לעיקריות אני בחרתי במסאחן עוף: פיתה ערבית אפייה עם עוף, בצל וסומק (90 ₪) והקרניבור בחר (אחרי לחץ מסיבי של המלצר) בצוואר טלה: מעושן ממולא באורז, צנוברים ושקדים קלויים (260 ₪). גם פה שתי המנות מאוד נדיבות בגודלן, מנת צוואר הטלה יכולה להספיק לשני אנשים רעבים בקלות, ולפי המנות שיצאו מהמטבח, נראה כי היא גם המנה הפופולרית בתפריט. אני אהבתי בעיקר במנה שלי את טעם העוף המעושן שהשתלב בצורה הרמונית עם תערובת הבצל והסומק שהוגשו בכמות נדיבה, ובכל ביס גם דאגתי לקחת מהפיתה הבשרנית מה שיצר שילוב מושלם למדי.

טעים ומקומי. צילום: אפיק גבאי
טעים ומקומי. צילום: אפיק גבאי

 

למרות שלא היה יותר מדי מקום לקינוח, הוחלט בכל זאת לסיים עם משהו מתוק, כי לא כל יום חוגגים 46. מי שאחראי על הקינוחים הוא קונדיטור כישרוני במיוחד שהתמונות של המנות שלו כובשות את הפייסבוק והאינסטגרם. אנחנו וויתרנו על הכנאפה המאוסה, ובחרנו בעוגה אישית עם פטל וניל ופיסטוק (28 שקלים) שהספיקה לשנינו והייתה מופלאה. סיימנו ומיהרנו הבייתה שמחים וטובי לב, לערב ארוך שבסופו הנבחרת האנגלית האהובה עלי לא עשתה את זה.

שורה תחתונה: מזרח תיכון חדש וההווה והעתיד ניראים ורודים מתמיד.

 

אל טראס

רמת ים 50, הרצליה, לצד מלון אוקיינוס

09-878-1716

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

בלאגו- סגרת אביב- צילום עוז אוחיון (2)

סאגרת אביב בבלאגו

תפריט נגישות