n
דף הבית / באר יעקב / באר יעקב ספורט / הסנטר הוותיק של עירוני נס ציונה: "חיפשתי בית – הייתי אבוד"

הסנטר הוותיק של עירוני נס ציונה: "חיפשתי בית – הייתי אבוד"

הסנטר הוותיק של עירוני נס ציונה, טל דן, פרש השבוע מכדורסל והתפנה לדבר על השנים היפות שלו בכתום

טל דן
צילום: עמית סמיקט

טל דן הודיע השבוע על פרישה ממשחק כדורסל. הקפטן בן ה-35 שיחק במחלקת הנוער של הפועל נס ציונה ועבר לאחר מכן למחלקת הנוער של מכבי ראשון לציון. בעונת 2008/09 חזר לראשונה לנס ציונה כדי לשחק בעירוני המקומית.

לאחר שנס ציונה ירדה לליגה הארצית, נשאר דן בליגה הלאומית בקבוצות אחרות אבל ב-2011/12 הוא חזר לנס ציונה שהעפילה בחזרה לליגה הלאומית, ונשאר בה מאז ועד היום. הוא רשם במועדון 12 עונות. יש לציין כי עירוני נס ציונה מעולם לא שיחקה בעונה כלשהי באחת משתי הליגות הבכירות מבלי שטל דן היה חלק מסגל השחקנים.

 

הקבוצה כמו יתר קבוצות הליגה קבעו מספר משחקי הכנה לקראת העונה הבאה:

9/9

אליצור אשרלון – עירוני רחובות 18.00

 

השבוע הוא אמר: "המסע לרגע הזה היה לא קל, רגעים רבים של פחד, שמחה ועצבות – אך בעיקר של התרגשות. הרגש היה המניע המרכזי בקריירה שלי, וממנו הכל התחיל. התחלתי לשחק בגיל 6 בחוג כדורסל בנס ציונה וישר הרגשתי משהו מיוחד. בכל פעם שדרכתי על הפרקט או החזקתי כדור ביד הרגשתי בבית, והכדורסל במהרה הפך למרכז חיי".

עוד ציין: "הרגש הזה ליווה אותי לכל אורך החיים שלי ככדורסלן – על המגרש ומחוצה לו. התרגשתי מאוד כשזכינו באליפות אירופה, אך התרגשתי לא פחות ואפילו יותר מהזכות שניתנה לי לבקר ילדים במצבים שונים ולתת להם מעט רגעים של אושר".

על הקריירה אמר:  "הייתי רוצה לחלק את הקריירה שלי לשניים, לפני ואחרי גיל 23. עד אז הסתובבתי במועדונים וקבוצות וחיפשתי מהות – חיפשתי בית. הייתי אבוד וגם התקווה נסדקה מעט, אבל עם המון אמונה שבסוף הכדורסל יחזיר לי אהבה – וזו הייתה עבורי אהבה ממבט ראשון – ידעתי שאגיע בסוף הביתה. בגיל 23 קיבלתי טלפון מיניב מזרחי שאמר לי ״בוא, תחזור הביתה למקום בו גדלת, יש לי מקום בשבילך…״הקשבתי לו, ומצאתי את הבית שלי".

על המשחק הראשון: "כשעליתי למשחק הראשון שלי בכתום לא יכולתי לדעת לאן ההחלטה הזאת תיקח אותי. ואחרי מסע ארוך ומפרך עם המון עליות וירידות, קשיים פיזיים ומנטליים, ו-12 שנים שאותם אסיים עם תואר אירופאי גדול לעיר שבה גדלתי – אני יכול להגיד שהצלחתי".

איך זה קרה? 

"הצלחתי לא רק מבחינה אישית או מבחינת הקבוצה הבוגרת, הצלחתי כי עכשיו יש לנו עיר עם מחלקת נוער מפוארת, שגדלה מ-100 ל-1500 ילדים שחולמים על אותו חלום שאני חלמתי, ומנסים להגשים את עצמם בדיוק כמוני. ילדים שהכדורסל מלמד אותם כמו שהוא לימד אותי: על ביטחון עצמי, עבודת צוות, חברות מהי, הערכה עצמית, לשאוף למצוינות והכי חשוב – אף פעם אבל אף פעם לא לוותר. היה חשוב לי להעביר את המסר הזה, וזה מה שהניע אותי לאורך כל כך הרבה שנים. כל ילד שראיתי עם מדים של עירוני הזכיר לי את עצמי".

על ההחלטה לפרוש אמר: "אחרי מחשבות רבות, החלטתי שהגיע הזמן להניח את הכדור בצד ולפנות מקום לדור ההמשך, ושהגיע זמני לפרוש. אני יכול להגיד בגאווה גדולה שנתתי את כל כולי לכדורסל, ושהוא נתן לי בחזרה. שעות של אימונים שהפכו לימים ולחודשים ולשנים, והתקווה שהפכה לאמונה ולמציאות. הצלחתי להגשים את עצמי בצורה שהכי מתגמלת שיכולתי לקוות לה".

יו״ר נס ציונה יניב מזרחי סיכם: ״מעטים האנשים שיכולים להעיד על עצמם שהם סמל של משהו. טל לא יעיד על עצמו כי הוא צנוע,  אבל אני יכול לעשות זאת במקומו – טל דן הוא הסמל של נס ציונה. לא רק של עירוני נס ציונה, של העיר כולה. את טל אני מכיר עוד מימי הפועל נס ציונה, כשהיה ילד בקט סל ותמיד בלט בנוכחותו – גם מבחינת יכולת וגם מבחינת גובה. טל הוא סיפור של ילד שחלם והגשים את החלום שלו, ויחד איתו כולנו הגשמנו המון חלומות. הוא הגיע מהמקומות הכי נמוכים שיש בכדורסל הישראלי ועד להנפת גביע אירופה במדי המועדון בו גדל".

טל דן 1
צילום: עמית סמיקט

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

www.shaibn.com

באר יעקב: רשת space מגיעה ישר אליכם

תפריט נגישות