n
דף הבית / עסקים בכותרות / האם כדאי לאחסן את האתר שלכם על שרת חינמי?

האם כדאי לאחסן את האתר שלכם על שרת חינמי?

בעבר התופעה של שרתים שמאפשרים אחסון בחינם הייתה הרבה יותר נפוצה מהיום. בחיפוש פשוט בגוגל היה ניתן למצוא שרת שמאפשר לכם לאחסן את האתר שלכם בחינם לגמרי. האומנם?

שרתים
צילום: Pixabay

הגיוני וליגיטימי שכל עסק צריך להתפרנס ולהרוויח כסף מהמוצרים והשרותים שהוא מספק, אחרת מה האינטרס שלו להוציא מכיסו כסף כדי לתת משהו בחינם לגמרי לאנשים?

אז ממה השרתים החינאמיים מרוויחים בכל זאת?

כיוון שהם מקבלים גישה מלאה לאתר שלכם, בכל זאת האתר מאוחסן בשרת שלהם, הם שותלים לאתר שלכם פרסומות. ככל שהאתר שלכם יגדל ויתקדם יותר בגוגל ובפלטפורמות נוספות וככל שכמות האנשים שיכנסו לאתר שלכם ויחשפו לפרסומות שיש באתר שלכם תלך ותגדל, כך הם ירוויחו יותר כסף. השתלת פרסומות באתר שלכם תגרום לאתר שלכם לעבוד לאט יותר. בנוסף זה לא תמיד יראה בצורה מכובדת שלא לדבר על המצב שבו המתחרים שלכם יופיעו פתאום בפרסומות בתוך  האתר שלכם.

פונקציונליות של השרת

סיבה שנייה ללמה לא לאחסן את האתר שלכם בשרתים החינאמיים היא כי הם לרוב לא יתנו לכם את כל סוגי השרותים שתצטרכו. לא תוכלו למשל להתקין את כל מה שיש בשרת בתשלום, לא בטוח שהאתר שלכם יגובה בצורה מסודרת כמו שחברת אחסון אתרים שמכבדת את עצמה מגבה, מה שיכול להביא למצב שהאתר שלכם נעלם יום אחד מכל סיבה ואין שום אפשרות להחזיר אותו כי האתר לא גובה. 

אבטחת השרת

גם עבור חברות האחסון הגדולות והמכובדות ביותר בעולם, עניין האבטחה של האתרים הופך לאתגר רציני. כך שסביר להניח שחברה שמספקת אחסון אתר בחינם (לרוב זה אפילו לא חברות אלא ילדים שעושים את זה מהבית כדי להכניס כמה שקלים) לא תשקיע מספיק משאבים כדי לאבטח  את האתר שלכם נגד פריצות של האקרים. 

לא להתפתות גם לאחסון זול מדי!

אם מחיר האחסון לאתר בודד בישראל עומד בממוצע על כ50 עד 100 שקלים לאתר ואתם רואים פתאום פרסומת של אחסון אתר על שרת ישראלי במחיר של 7 שקלים לחודש – לא כדאי לכם להתפתות להצעה הזאת. איך אפשר לאחסן אתר בעלות של 7 שקלים לחודש על שרת ישראלי אתם שואלים? מאוד פשוט. רוב החברות  מוכרות חבילות מסוג ריסלר. מבחינה חיצונית זה נראה כאילו שרת נפרד כיוון שלבעל החבילה יש אפשרות ליצור חשבון CPANEL נפרד לכל אתר. מה שמאפשר לנערים שיושבים בבית לרכוש חבילה כזאת בעלות של כ200 ש"ח לחודש ולאחסן שם ים אתרים בחיוב של 7 שקלים לחודש. מספיק שיש להם 100 לקוחות הם כבר יהיו ברווח נאה. ואז יום אחד אותו הנער מתגייס לצה"ל ומפסיק לענות למיילים ולטלפונים כי הוא נמצא בשטח והמפקד החרים לו את הטלפון. והלקוחות נשארים ללא מענה.

המלצה חמה מאוד לבעלי האתרים:

מלמדים את זה בכל קורס קידום אתרים וכל סדנה בנושא שיווק העסק ברשת: אם יש לכם עסק ויש לכם אתר אינטרנט לעסק, אל תנסו לחסוך כמה עשרות שקלים בחודש על אחסון האתר. זה לא שווה את זה וזה בטח לא כלכלי במקרה שהאתר שלכם יעלם פתאום או יפרץ על ידי האקרים ולא יהיה לו גיבוי שיאפשר לשחזר משם את האתר.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

חקירת היעילות של שמן CBD בהקלה על תסמיני פיברומיאלגיה: סקירה מקיפה של מחקר רפואי

תפריט נגישות