n
דף הבית / רחובות / חדשות רחובות / רחובות: תלמידי קציר במיזם להנצחת חללי תש"ח

רחובות: תלמידי קציר במיזם להנצחת חללי תש"ח

אט אט קיבלו שמות עשרים וארבעה הרחובות המקיפים את בית הספר "קציר" וכל כך מוכרים לתלמידים ולתושבי העיר, גם שמות ופנים של אנשים צעירים שלקחו חלק במלחמת תש"ח ומסרו את חייהם, במיזם בו תלמידי קציר מתעדים את סיפור חייהם של הנופלים

פאנל שנערך באשכול פיס כחלק ממיזם ההנצחה של חללי תשח
צילום: באדיבות דוברות עיריית רחובות

"תלמידי קריית החינוך קציר צועדים מידי יום בדרכם מביתם לבית הספר, עוברים ברחוב בן ציון פוגל, חולפים על פני רחוב עמוס דניאלי, משתהים בפנייה לרחוב חנה אברך וממשיכים ליעדם רחוב דב קליין, משכנה של קריית החינוך קציר". במילים אלה פתחה מנהלת קריית החינוך ע"ש אהרון קציר ברחובות, מירב כפיר, את מיזם הנצחת חללי תש"ח, אשר עשרים וארבעה מהם מונצחים בשמות הרחובות המקיפים את קריית החינוך "קציר".

במסגרת המיזם מתעדים תלמידי קציר את סיפור חייהם של הנופלים. אט אט קיבלו שמות עשרים וארבעה הרחובות המקיפים את בית הספר "קציר" וכל כך מוכרים לתלמידים ולתושבי העיר, גם שמות ופנים של אנשים צעירים שלקחו חלק במלחמת תש"ח ומסרו את חייהם למען הקמת המדינה: חנה אברבך, גרשון דובנבוים, נתן צייכנר, משה חרש, בצאלאל לינדה, עמוס דניאלי, יהושוע בורגין, יהושע לוסטיג, דוד כוכבי, חיים אורבך, צבי ארליך, חיים מורי, יצחק קנדלר, מכאל כהן, דב קליין, דוד קינד, משה שטיין, אריה גולדשטיין, בנציון פוגל, זאב וידר, משה קוסובק, יעקב הילל, מרדכי ליפקין וראובן פריגוזין.

בהמשך המיזם, חקרו התלמידים, יחד עם "בית יד לבנים" ודיירי דיור מוגן "לב רחובות", את קורותיהם של חללי תש"ח, איתרו תמונות שלהם ותיעדו את סיפור חייהם וגבורתם בשדה הקרב.

טקס סיום מיזם הנצחת חללי תש"ח, ייערך ביום 27.3.22 בשעה 12:00 באשכול הפיס הצמוד לקרית החינוך קציר, במעמד ראש העיר, מר רחמים מלול, מ"מ ראש העיר, מר זוהר בלום, גב' אפרת צוקרמן מנהלת אגף החינוך והנוער, גב' רחל בן יצחק, מנהלת מחלקת החינוך העל יסודי, גב' מירב כפיר מנהלת קריית החינוך קציר, מר מאיר בן חיים, מנהל לב אבות וגב' נגה רוקבן, מנהלת יד לבנים.

ראש העיר, מר רחמים מלול: "מיזם ההנצחה החשוב הזה מאפשר לתלמידים ללמוד באופן משמעותי על העבר- להכיר ולהוקיר את הנופלים".

ממלא מקום ראש העיר, מחזיק תיק החינוך זוהר בלום: "בזכות היוזמה המיוחדת הזו, זכר הנופלים ממשיך לחיות דווקא בקרב דור העתיד שלנו כאן. יישר כוח לכל השותפים והשותפות".

מנהלת קריית החינוך ע"ש אהרון קציר ברחובות, מירב כפיר: "תלמידים ותלמידות חוקרים את חייהם הקצרים של הנופלים ובכך ממשיכים להעביר את לפיד הזיכרון, וגם לאחר מעל 70 שנים אנו מוקירים את גבורתם ומנציחים את מורשתם".
יוזם מיזם ההנצחה ומוותיקי העיר, מר אברהם מגן: "קיימת חשיבות רבה לקשר הבין דורי, לצורך הנצחת החללים והכרת מורשת העם".

 

 

פאנל שנערך באשכול פיס כחלק ממיזם ההנצחה של חללי תשח
צילום: באדיבות דוברות עיריית רחובות

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מחלקים תווי שי למשפחות נזקקות

רגע לפני חג פסח: עיריית רחובות השלימה את מבצע 'קמחא דפסחא'

תפריט נגישות