n
דף הבית / רחובות / חדשות רחובות / רחובות: מהפיכת התחבורה הציבורית מגיעה לעיר

רחובות: מהפיכת התחבורה הציבורית מגיעה לעיר

מהפיכת התחבורה הציבורית מגיעה לרחובות בהשקעה של 800 מיליון ₪ מדובר במהפכה אשר תביא לשינוי מהותי במצב התחבורה בעיר בכלל, והתחבורה הציבורית בפרט

ישיבת המועצה
ישיבת המועצה. צילום: עיריית רחובות

בשנתיים האחרונות עבדו בעיריית רחובות יחד עם מדינת ישראל על פרויקט ה"קו הכחול", שיתחיל בהרצל- הנשיא הראשון ויסתיים בצומת ביל"ו. רחוב הרצל ישנה את פניו ויהפוך לרחוב מטופח ומודרני.

צפי הפעלת הקו הכחול הוא שנת 2027. הפרויקט ישפר את הנסיעה בין רחובות לגוש דן ויחסוך בזמן. בפרויקט יושקעו כ- 800 מיליון ₪.

מועצת העיר אישרה פה אחד את הפרוייקט ואת הסכם העקרונות בין משרד התחבורה ונתיבי איילון לבין עיריית רחובות, ובהמשך ייערך שיתוף ציבור.

כביש 412 המחבר את רחובות-נס ציונה וראשל"צ לגוש דן הינו ציר עיקרי במרחב. לנוכח הגודש ההולך וגדל בכבישים, והצפי לפקקי ענק בשנים הקרובות- מדינת ישראל מקדמת צירי העדפה לתחבורה ציבורית, במקביל לכלים אחרים כגון מטרו, שבילי אופניים, נסיעה שיתופית ועוד.

פרויקט ה"קו הכחול" של מהיר לעיר זה הינו פרויקט שבא לקדם נסיעה איכותית, מהירה ומתועדפת על ציר הרצל ברחובות ועד לת"א – ולשפר את הניידות של המועסקים בעיר ומחוץ לעיר למרכזי תעסוקה ובילוי בגוש דן. הקו המתוכנן הינו על ציר 412 מצומת בית דגן בצפון, ובתחומי העיר רחובות- בין רחוב הנשיא הראשון ועד לצומת ביל"ו.

במסגרת פרויקט זה, שיבוצע באמצעות חברת נתיבי איילון, יושקע סכום המוערך בכ- 800 מלש"ח בציר הרצל ובמסגרתו תחודשנה תשתיות תת קרקעיות (מים, ביוב וניקוז), קו החשמל ישוקע ויוטמן, המדרכות יורחבו, התאורה תחודש, שבילי אופניים רציפים יסללו, יבוצע פיתוח נופי של המרחב העירוני ויוצב ריהוט רחוב חדש, יתווספו תחנות המתנה חכמות ונגישות, ועוד מרכיבים רבים של רחוב ראשי מודרני.

במסגרת הקו הכחול יוקדשו 23 ק"מ לנתיבי תחבורה ציבורית. על הציר הזה קיימות 4 רשויות – רחובות, ראשל"צ, נס ציונה וקרית עקרון. על פי ההערכות, מדי יום עתידים לעשות בו שימוש 77,000 איש מדי יום. הצפי לתחילת העבודות הוא בתחילת שנת 2023 , והצפי להפעלת הקו הוא בשנת 2027.

הדמיית ה״קו הכחול״ של מהיר לעיר מתוך פלאייר נתיבי איילון
הדמיית ה״קו הכחול״ של מהיר לעיר מתוך פלאייר נתיבי איילון

הפרויקט קודם בהתאם לחזון ראש העיר, רחמים מלול, לקדם את התחבורה הציבורית בעיר ומחוץ לעיר למען תושבי רחובות, ובהתאם להבנה שאין מנוס מקידום פתרונות מתקדמים של תחבורה ציבורית. לעבודה על הפרוייקט שותפים אגף התנועה של העירייה, מינהל הנדסה וחברת הלר.

לאחר עבודה בת כשנתיים, הופיעו בפני חברי מועצת העיר הגורמים הרלוונטיים מטעם חברת נתיבי איילון, אשר הציגו את הפרוייקט בהרחבה ואף השיבו על שאלות. חברי מועצת העיר הצביעו והחליטו פה אחד לאשר את הסכם העקרונות בין עיריית רחובות למדינת ישראל- משרד התחבורה וחברת נתיבי איילון לקידום ציר העדפה ברחוב הרצל לתחבורה הציבורית.

נוסח ההחלטה שאושר הוא "מועצת העיר מאשרת פה אחד את הפרוייקט "מהיר לעיר" וכן את הסכם העקרונות בין עיריית רחובות לבין נתיבי איילון. בתוכנית המפורטת יינתנו כל התשובות לשאלות שהועלו ע"י חברי המועצה, וכן להערות שיישמעו בשיתוף הציבור, שיתקיים בזמן הקרוב. התוכנית המפורטת תידון בוועדת התחבורה בראשותו של ח"מ אבי קינד, מחזיק תיק התחבורה, ולאחר מכן תוגש למועצת העיר"

עם אישור ההסכם, רחובות מצטרפת ל- 17 רשויות אחרות שכבר הצטרפו לפרויקט.

ראש העיר, רחמים מלול: "זוהי בשורה גדולה לתושבי רחובות, שתחזיר את רחוב הרצל לגדולתו ותהפוך אותו לרחוב מרכזי, יפה ומודרני שמשרת תושבי רחובות. מדובר בתוכנית גדולה שמטרתה ליצור עבור תושבי רחובות אלטרנטיבה יעילה ומהירה יותר לפקקים, שתחסוך בזמן ובזיהום אויר. התוכנית הזו תחזק את העסקים שבתחומי העיר, ותתמוך בתעסוקה של תושבי העיר – בעיר ומחוצה לה. במהלך העבודה על הפרויקט בחנו היבטים רבים, שינינו תוכניות והצלחנו לאיזון בין שיקולים שונים לטובת תושבי העיר"

חבר המועצה, מחזיק תיק התחבורה אבי קינד: "מדובר במהפיכה למען תושבי רחובות, אשר תביא לשינוי מהותי במצב התחבורה בעיר בכלל, והתחבורה הציבורית בפרט. אני אשמח שנשתף את ציבור תושבי העיר בתהליך, ולשמוע את דעתם על הנושא"

מנהל אגף תנועה, פיקוח, שילוט ושיטור עירוני, ליאור שוקרי: "אנו פועלים מזה זמן יחד עם משרד התחבורה ונתיבי איילון לשפר את התנועה והתחבורה הציבורית בעיר ומחוצה לה- על מנת שתשרת את תושבי רחובות במהירות וביעילות. תוכנית הקו הכחול תקל על תושבי רחובות ותאפשר להם להגיע לכל מקום מהר יותר ובצורה נוחה יותר".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה תאונה צילום דוברות משטרת ישראל

רחובות: נעצר ראש ארגון פשע בחשד לאלימות קשה נגד שוטר

תפריט נגישות