n
דף הבית / רחובות / חדשות רחובות / רחובות: אירוע מיוחד במלאת 30 שנה לפטירתו של ראש ממשלת ישראל מנחם בגין ז"ל

רחובות: אירוע מיוחד במלאת 30 שנה לפטירתו של ראש ממשלת ישראל מנחם בגין ז"ל

החודש אנחנו מציינים 30 שנה לפטירתו של ראש ממשלת ישראל מר מנחם בגין ז"ל. "הביאו לי את אחי, יהודי אתיופיה"- היתה פנייתו הנרגשת של ראש ממשלת ישראל מנחם בגין אל ראש "המוסד".

מנחם בגין
מנחם בגין. מתוך ויקיפדיה

החודש אנחנו מציינים 30 שנה לפטירתו של ראש ממשלת ישראל מר מנחם בגין ז"ל.

הציבור מוזמן להקרנת הסרט הדוקומנטרי "מהפך" המספר על חייו של ראש הממשלה המנוח מנחם בגין ז"ל, האירוע לכבוד 30 שנה לפטירתו של מנחם בגין ז"ל.

בשנת 1977, עם היבחרו של מנחם בגין ז"ל לתפקיד ראש ממשלת ישראל, קרא אליו את ראש המוסד דאז, יצחק חופי. עליו ועל אנשי המוסד הוטלה המשימה הבאה: "הביאו לי את אחי, יהודי אתיופיה".

הייתה זו נקודת מפנה ביחסה של מדינת ישראל כליפי בני הקהילה האתיופית שדרות חלמו לשוב לציון אירוסלם. בכך ששערי העלייה לישראל נפתחו בפני בני הקהילה, ראשיתם בטיסות ישירות מאתיופיה לישראל והמשכם בעלייה הרואית דרך סודן שהחילו בסוף שנת 1979 והגיעו לשיאם בשנת 1984 ב"מבצע משה" שבמסגרתו עלו כ- 8,000 מבני הקהילה.

זה היה מסע יהודי וציוני שבו ביטאו בני הקהילה את כמיהתם העצומה לשוב לארץ אבותיהם- ארץ ציון ירושלים. זה היה מסע גבורה שגבה גם את חייהם של אלפים מבני ובנות הקהילה שיצאו למסע ולא זכו להשלים אותו.

ערב זה המתקיים בשיתוף פעולה בין מרכז מורשת מנחם בגין, ארגון צפון אמריקה למען יהודי אתיופיה- NACOEJ ועיריית רחובות מבקש להוקיר את פועלו של ראש הממשלה מנחם בגין ז"ל להעלאת יהודי אתיופיה לישראל.

האירוע יתקיים ביום ראשון, כ"ד באדר ב' התשפ"ב, -27 למרס 2022. בין השעות 19:30- 17:00, רח' הבנים 10, רחובות. במעמד, קסים, ראש העיר, שרים, ח"כים ואנשי ציבור.

במהלך הערב יוקרן הסרט על אודות חייו ופועלו של מנחם בגין ויתקיים דיון על חלקו של בגין בעלייתם של יהודי אתיופיה.

 

האירוע ללא צורך בהרשמה מראש וללא עלות. מוגש כשירות לציבור

 

סרט מנחם בגין
סרט מנחם בגין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

36c5db42-a44a-4cc4-9b4a-5da966aae603

הערב: מופעי האביב מגיעים לפארק המייסדים

תפריט נגישות