n
דף הבית / רחובות / חדשות רחובות / עכשיו זה רשמי: שכונת מילצ'ן בדרך להתחדשות

עכשיו זה רשמי: שכונת מילצ'ן בדרך להתחדשות

אחרי שעיריית רחובות החלה בתהליך עם התושבים: שרת הפנים, איילת שקד, אישרה השבוע 17 מתחמי ותמ"ל חדשים, וביניהם גם את מתחם שכונת מילצ'ן, שישולב בעבודת הותמ"ל במסלול התחדשות עירונית, יחד עם הרשות להתחדשות עירונית

כנס לתושבי מילצ'ן
כנס בנושא ההתחדשות העירונית שנערך לתושבי מילצ׳ן במאי האחרון. צילום: עיריית רחובות

תכנית ההתחדשות של השכונה נחשבת כאסטרטגית, לאור מיקומה הייחודי סמוך לתחנת המטרו העתידית. שטח התוכנית הינו 45 דונם, והיא כוללת כ 434 יח"ד במצב הקיים. במסגרת ההתחדשות יתווספו לשכונה כ- 1,106 יח"ד לשכונה ובסה"כ 1540 יח"ד.

במהלך השנה האחרונה הושקעו מאמצים ומשאבים גדולים לצורך קידום ההכרזה ע"י משרד הבינוי והשיכון. בין היתר, גובשו עקרונות תכנון למתחם בשיתוף מנהל הנדסה, הל"ר (החברה לפיתוח רחובות) והצוות המקצועי המנהל את התוכנית מטעם מנהלת 360, על מנת לבחון היתכנות וחלוקה למתחמים עקרוניים.

במקביל נוצר קשר עם מאות בעלי דירות במתחם, הכולל סה"כ 21 בניינים לצורך מתן מידע הנוגע להליך ההתחדשות.

לאורך השנה פגש הצוות המקצועי מאות דיירים, תושבי השכונה, בעלי זכויות ושוכרים, ובחודש מאי האחרון אף נערך כנס שיתוף ציבור גדול במודל היברידי- במערכת הזום וכן מפגש פרונטלי, עם תרגומים לשפות האמהרית והרוסית. במסגרת הכנס הוצגו עקרי הליך התכנון וזכויות בעלי הדירות. כל המהלכים נעשו תחת אתגרי התקופה של וירוס הקורונה ובכפוף למגבלות משרד הבריאות.

בימים אלו משלימה המנהלת גיוס יועצים נוספים, לצורך קידום התכנון.

ראש העיר, רחמים מלול: "זוהי עוד אבן דרך במהפיכת ההתחדשות העירונית ברחובות, עם הכרת המדינה בצורך לחדש את שכונת מילצ'ן. הצוות העירוני שפועל לקידום ההתחדשות העירונית במגוון מתחמים בעיר ימשיך לקדם את הנושא ביתר שאת גם במתחמים נוספים, ככל שניתן"

חבר המועצה גיא צור, מחזיק תיק התחדשות עירונית: "ההחלטה האסטרטגית לקידומה של שכונת מילצ'ן היא בשורה חשובה ומשמחת. תושבי מילצ'ן היקרים ושאר השכונות הוותיקות, ראש העיר, רחמים מלול , אנשי המקצוע ואני פועלים ללא לאות לחידוש פניה של השכונה ורואים בכם שותפים לדרך. יחד נעשה ונצליח".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מחלקים תווי שי למשפחות נזקקות

רגע לפני חג פסח: עיריית רחובות השלימה את מבצע 'קמחא דפסחא'

תפריט נגישות