n
דף הבית / רחובות / חדשות רחובות / יוצאים "מחוץ למסגרת": תערוכת אמנות ראשונה מסוגה ברחובות

יוצאים "מחוץ למסגרת": תערוכת אמנות ראשונה מסוגה ברחובות

במסגרת חודש המודעות לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות, עיריית רחובות מזמינה את תושבי העיר לתערוכה אמנות מיוחדת – "מחוץ למסגרת" בתערוכה יוצגו יצירות אומנות מגוונות של כ-20 אמנים תושבי העיר- כולם מתמודדים עם מגבלות

אמן הרי רוטשילד
יצירה של האמן הרי רוטשילד. צילום: באדיבות העירייה

לרגל חודש המודעות לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות, השנה יצאה עיריית רחובות בקמפיין עירוני ייחודי וראשון מסוגו בנושא זה. במסגרת החודש יתקיימו אירועים ופעילויות בנושא, ופרסום נרחב בשילוט החוצות בעיר ובאמצעי המדיה.

מוקדם יותר השנה יזמה חברת המועצה ומחזיקת תיק אוכלוסיות מיוחדות, אורית שרגאי, את פרויקט תערוכת האמנות הייחודית. בחודש אוגוסט האחרון יצאו עיריית רחובות והחברה העירונית בקול קורא משותף לאמנים תושבי העיר המתמודדים עם מוגבלויות, להציג את יצירותיהם, עליו ענו עשרות אמנים מקומיים.

השבוע התערוכה "מחוץ למסגרת" תיפתח באופן רשמי ותביא לקידמת הבמה את עולמם הפנימי של 20 אמנים, תושבי העיר המתמודדים עם מגבלה, בתחומים האומנות הבאים: צילום, ציור, רקמה, ציור דיגיטלי, קולאז', רישום, עבודת זכוכית ועוד. האמנים התבקשו להציג או ליצור עבודות חדשות המתכתבות עם התמה של התערוכה 'מחוץ למסגרת'. מלבד זאת, הם לא קיבלו הכוונה ולא נעשתה כל התערבות בתכנים או בטכניקה, מתוך האמונה כי האמנות היא הבחירה החופשית של כל אחד מהאמנים להבעה אישית ומימוש עצמי.

חלק מהאמנים בחרו לתת ביטוי למגבלה או לגבולות איתם הם מתמודדים ומעבירים בעבודותיהם את הכמיהה להיות חלק מהחברה, להיות ללא המגבלה. אמנים אחרים, יוצרים בעולמות תוכן שונים חוויות וחלומות שאינם בהכרח נובעים מחוויית המגבלה, מאחר והאמנות מציעה ביטוי והבעה מורכבת וייחודית ללא מילים. חלק מהאמנים המציגים בתערוכה פעילים בסטודיו ביתי או בסטודיו עירוני התומך ביצירתם. העבודות שיוצגו בתערוכה יאפשרו מרחב אין סופי של יצירה, ביטוי רגשי ושבירת גבולות ומכשולים תוך יצירת דיאלוג מרתק עם הצופים.

התערוכה תיפתח ביום חמישי הקרוב, 9.12 בשעה 19:00 ותוצג בשני מוקדים במקביל עד ל-30.12:

בבית יד לבנים – רח' הבנים 10 (ביקור בתערוכה מתאפשר לאחר תיאום מראש בטל' 08-945-3891)

ובבית התרבות ע"ש סמילנסקי – רח' גולדין 2 (ניתן לבקר בתערוכה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-19:00 וביום שישי בין השעות 08:00-12:00).

שיח גלריה אודות התערוכה יתקיים ביום חמישי 23.12.21 (י"ט בטבת) בבית יד לבנים- אליו מוזמן הציבור הרחב.

התערוכה "מחוץ למסגרת" היא ראשונה מסוגה ועתידה להפוך למסורת, בכל שנה בחודש דצמבר – חודש המודעות. על הפקת התערוכה אמונות תמר גבע, פרויקטורית בתחום שירותים לאנשים עם מוגבלויות מטעם עיריית רחובות וסלין איזבורניצקי מנהלת הגלריה העירונית לאמנות והמרכז לאמנות חזותית של החברה העירונית רחובות.

ראש העיר רחמים מלול: "העלאת המודעות לשוויון זכויות לתושבים עם מוגבלויות חשובה לנו ולכן בחרנו לציין אותה בעיר במשך חודש שלם ולא ביום אחד בלבד. במסגרת הפעילות החודש אנו פותחים לקהל הרחב לראשונה את התערוכה "מחוץ למסגרת", המציגה את אומנותם הייחודית של תושבי העיר ותביא את כישוריהם למרכז הבמה. הכוונה היא להפוך את היוזמה הייחודית הזו למסורת ואני מזמין את כל התושבים להגיע ולבקר בתערוכה ולתמוך באמנים המקומיים שלנו".

חברת המועצה ומחזיקת תיק אוכלוסיות מיוחדות, אורית שרגאי: "במסגרת חודש מודעות לשוויון לאנשים עם מוגבלות המתאפיין בשיח ומפגשים בקהילה בין אנשים עם וללא מוגבלות, החלטנו השנה לקיים מפגש דרך שפת האמנות. במשך חודשים ארוכים עבדנו על הקמת תערוכה ראשונה מסוגה, המציגה את יצירותיהם של אנשים עם מוגבלות תושבי העיר. אני מזמינה את תושבות והתושבים לבקר בתערוכה, להתרשם ולהכיר את עולמם והתמודדותם של האמנים, ללא מילים ועם הרבה רגש, כשרון וייחודיות".

 

 

אמנית אסנת זיסר
יצירה של האמנית אסנת זיסר. צילום: באדיבות העירייה

תגובה אחת

  1. רעיון מקסים ויוזמה מבורכת 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תמונה מתוך הרשת

פעילי מחאה הניחו ״שי״ מול ביתה של עידית סילמן. סילמן : ״אני מרחמת עליהם״.

תפריט נגישות