n
דף הבית / רחובות / חדשות רחובות / "החניכים שלנו מקבלים מקצוע לחיים"

"החניכים שלנו מקבלים מקצוע לחיים"

בת חן קליין
בת חן קליין. צילום: אולפני רחובות

לאחר שנת בצורת שנכפתה בשל הקורונה על שחקני בימת הנוער רחובות, הם יעלו בחנוכה את המחזמר "סביב העולם ב-80 יום" בהשתתפות 200 שחקנים ושחקניות צעירים. ראיון עם בת חן קליין, מנהלת ההפקות של בימת הנוער, שבנתה צוות הפקה ומימשה את הרעיון והחלום לאפשר לחניכים הצעירים להיחשף לעולם הבמה.

 

בימת הנוער רחובות, הפועלת במסגרת החברה העירונית, תעלה בחנוכה הפקת ענק של המחזמר הנודע "סביב העולם ב-80 יום", בו ישתתפו 200 שחקנים צעירים מכיתות ד'-י"ב. מדובר בהפקה יוצאת דופן ויחידה מסוגה בישראל בה השחקנים מתפקדים גם כצוות שמאחורי הקלעים, והם שמאפרים את המשתתפים לפני כל עלייה לבמה, מסייעים בהכנות והלבשת התלבושות, מפיקים בפועל ועוזרים בתכנון ההפקתי מהשלבים הראשוניים  בתפאורה, בהפעלת הסאונד, התאורה ועוד.

בת-חן הקימה את הצוות ובתוכו הרעיון של שילוב השחקנים גם בתפקידים מאחורי הקלעים,

כמפיקה ראשית בבימה צוות של מפיקים עוזר להגיע לביצועים טובים ואיכותיים יותר.

הרעיון נולד אצלה כשהגיעה לפני 4 שנים לבימת הנוער מתוך מטרה לאפשר לחניכים הצעירים להיחשף לעולם הבמה על כל היבטיו. כל זאת בעבודה משותפת עם מנהל בימת הנוער אילן גרזי, והמנהל האמנותי ובימאי המחזמר ז'ק זרביב שתומכים ומקדמים את הבימה גם בהיבט הזה,

אין ספק כי עולם התוכן של מאחורי הקלעים מקבל משמעות וחשיפה עבור השחקנים הצעירים כאשר הם מפיקים וחלק מהתהליך.

לכל ילד דואגת בת חן למצוא את התפקיד המתאים לו מאחורי הקלעים בהתאם לכישרון האישי שלו, והילדים עוברים הכשרות מקצועיות לכל תפקיד שהם מבצעים מאחורי הקלעים, הן בצוות האיפור ע"י המאפרת בר ברק והן ההכשרות הטכניות אשר בוצעו השנה בעבודה משותפת עם  איתמר הורי המנהל טכני  ומעצב התאורה.

"מעבר להיותם שחקנים ואמני במה, הם גם חניכים בצוות ההפקה שלי ומקבלים כלים רבים ומגוונים לתפקידים רבים", אומרת קליין. "זו פנינה וחשיפה לעולם תוכן רחב עוד לפני שההצגה מתחילה.

בית הנועור, מעלה 35 הפקות בשנה, כאשר לכל הפקה נדרשים אלמנטים שונים ולוח זמנים משלו, והתיאום הוא מורכב וחייב לספק לכל במאי את הצרכים שלו. הפקת הדגל השנה היא המחזמר 'סביב העולם ב-80 יום' ובהפקה כזו אחריותי האישית כמפיקה ראשית  לדאוג לכל הצרכים", מסבירה קליין.

"השחקנים הם אבן היסוד בהפקה הזו, משלב התכנון ועד לביצוע. הכשרת חניכי צוות ההפקה בבימה מותאמת ליכולתם האישית והבאתם לידי ביטוי בתחומים שנכונים להם. החניכים בבימה מקבלים ערכים של רעות, כבוד האדם, יצירתיות, אמינות ועוד. ומעבר לכך מקבלים מקצוע לחיים. ההפקה מצריכה שיתופי פעולה רבים, סוגייה שמייצרת ניסיון שיכול להוביל למקצוע והשתלבות בתעשייה. מפיקים ואנשי צוות טכני מצליחים בתעשייה כיום התחילו את דרכם  כצוות הפקה וטכני בבימת הנוער והיום מוכרים מאד בתחום".

המחזמר יוצג על בימת בית העם רחובות – היכל התרבות העירוני, ב-18 מופעים בין התאריכים 1-6.12.2021 והכניסה אליהם בהתאם להנחיות משרד הבריאות. עמדות בדיקה מהירות ייעודיות יוקמו במתחם בימת הנוער הסמוך להיכל, בשיתוף פעולה עם מד"א.

"סביב העולם ב-80 יום" מבוסס על יצירתו המפורסמת של ז'ול וורן, "סביב העולם ב-80 יום" ואת המחזמר כתב והלחין בעברית המחזאי ירון כפכפי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מחלקים תווי שי למשפחות נזקקות

רגע לפני חג פסח: עיריית רחובות השלימה את מבצע 'קמחא דפסחא'

תפריט נגישות