n
דף הבית / רחובות / חדשות רחובות / רחובות: ממשיכים בתהליך שימור הבתים הוותיקים בעיר

רחובות: ממשיכים בתהליך שימור הבתים הוותיקים בעיר

עיריית רחובות, חברת הלר החברה לפיתוח רחובות ומינהל ההנדסה בעיריית רחובות ממשיכות להוביל תהליך של שימור הבתים הוותיקים בעיר רחובות

הדמיית הבית בסיום התהליך
הדמיית הבית בסיום התהליך. הדמיות: אתקאן

בחודש שעבר נחנך מחדש הבית הראשון בעיר- בית יוספזון שעבר תהליך שימור, ובימים אלה ממש יוצאת עיריית רחובות באמצעות הלר החברה לפיתוח רחובות, במכרז לשימור בית נוסף: הבית ברחוב אחד העם 10.

המבנה לשימור הוא בשטח כולל של כ-110 מ"ר ותוספת הבניה המתוכננת היא בהיקף של כ100 מ"ר.
העבודות כוללות שימור ושחזור המבנה המקורי, שיקום קונסטרוקטיבי, שיקום פרטי שימור היסטוריים, עבודות גמר פנימיות וחיצוניות בהתאם לתיק השימור של הנכס.
בנוסף, תבוצענה עבודות פיתוח ותשתיות סביב המבנה, תוספת ממ"ד ובניה.
משך עבודות השימור צפוי לארוך כשנה וחצי, ובמקביל יפורסם מכרז להפעלת המבנה ביעוד של מסעדה/בית קפה

שימור בית באחד העם א
הדמיית הבית בסיום התהליך. הדמיות: אתקאן

 

הדמיית הבית בסיום התהליך
הדמיית הבית בסיום התהליך. הדמיות: אתקאן

 

מהנדסת העיר, דלית הראל: "חידושו ושימורו של המבנה באחד העם 10 הוא חלק מפיתוח הרחוב ששופץ לאחרונה . המבנה הוא בית מושבה מסורתי שנבנה על נחלה משפחתית , מבנה חד קומתי ריבועי עשוי אבן כורכר מקורה בגג רעפים. במקום יבנו בית קפה ורחבת ישיבה , שיביאו תנועה וחיים לרחוב, כחלק מהמגמה להחיות ולהשמיש מבנים ישנים – ולא רק לשמר אותם- על מנת שיהוו מוקד חיים"

בהתאם לחזון ראש העיר רחמים מלול, בשנים האחרונות השלימו העירייה והלר את תהליך השימור בבתים רבים כגון בית דונדיקוב, בית האסמים, ארמון קועטה, בית הכנסת הגדול וגולת הכותרת- בית העם שהפך להיכל התרבות העירוני.

ראש העיר, רחמים מלול: ״בלי לזכור את העבר- אין לנו הווה ואין לנו עתיד. אנחנו בונים את החדש בעיר יד ביד עם שימור הישן, זה הייחוד של העיר רחובות. על הפרק תהליך שימור של מבנים נוספים במקביל".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה תאונה צילום דוברות משטרת ישראל

רחובות: נעצר ראש ארגון פשע בחשד לאלימות קשה נגד שוטר

תפריט נגישות