n

תביעת לשון הרע

תביעת לשון הרע היא תביעה אזרחית שבה התובע, תובע את הנתבע בגין אמירות הפוגעות בשמו הטוב של התובע רצוי להשתמש בשירותיו של עורך דין המתמחה בתחום הספציפי כמו שמעון האן משרד עורכי דין

עורך דין
צילום: freepik

תביעת לשון הרע היא תביעה משפטית לפיצויים בגין לשון הרע שהוגשה על ידי אדם או עסק כנגד אדם או עסק אחר. תובע מצליח זכאי לצו מניעה, צו בית משפט המחייב את הנתבע להפסיק את עשייתו ו/או לחזור בו מהצהרותיו.

לשון הרע היא צורת דיבור הפוגעת במוניטין של מישהו, הכוללת את הרגשות הרגשיים של האדם. זה יכול להיות מכוון או לא מכוון. הסוגים הנפוצים ביותר של לשון הרע הם הוצאת דיבה ולשון הרע. תביעת לשון הרע היא תביעה אזרחית שמגיש אדם אחד נגד רעהו בגין נזק שנגרם עקב לשון הרע.

אילו דברים חשוב לדעת על תביעת לשון הרע?

תביעת לשון הרע היא מקרה משפטי שבו אדם אחד (התובע) תובע אדם אחר (הנתבע) בגין לשון הרע לכאורה של הנתבע כלפי התובע. תביעת לשון הרע היא תביעה אזרחית שבה אדם אחד תובע את האחר בגין לשון הרע, או מעשה הצהרות כוזבות ומזיקות לגביו.

תביעת לשון הרע יכולה לנבוע מעלבון, דיבה, לשון הרע או אמירה דומה אחרת. ניתן להגיש גם אם הנתבע מסר הצהרה כוזבת שפגעה במוניטין של התובע. על התובע להוכיח כי הנתבע השמיץ אותם על ידי פרסום הצהרה בכתב או בעל פה שהיתה שקרית בזדון וגרמה לפגיעה בשמו הטוב.

הגנה מפני נזק והשמצה

תביעת לשון הרע היא סוג של תביעה שמוגשת כדי להגן על המוניטין מפני נזק. זה יכול להיות מובא על ידי מי שהושמצו, או על ידי אדם שמאמין שהושמצו. תביעת לשון הרע היא הליך משפטי בו צד אחד תובע את האחר בגין לשון הרע, כלומר על פגיעה בשמו הטוב של התובע.

תביעת לשון הרע אינה תיק אזרחי וניתן להגיש רק אדם שעבר לשון הרע. חוק לשון הרע חל גם על ישויות לא אנושיות כמו תאגידים וארגונים אחרים. חוק לשון הרע מגן על המוניטין של אנשים מפני הצהרות כוזבות ומשמיצות שנאמרות לגביהם המתפרסמות או משודרות לצד שלישי שעלול להיות מושפע מהצהרות אלו לפעול לרעה כלפי אותו אדם או ישות.

לסיכומו של דבר,

תביעת לשון הרע היא תביעה אזרחית שבה התובע, תובע את הנתבע בגין אמירות הפוגעות בשמו הטוב של התובע רצוי להשתמש בשירותיו של עורך דין המתמחה בתחום הספציפי כמו שמעון האן משרד עורכי דין.

תביעת לשון הרע נמצאת במגמת עלייה בשנים האחרונות כאשר המדיה החברתית הפכה נפוצה יותר בחיי היומיום שלנו. עליית המדיה החברתית גם הקלה על אנשים להשמיץ אחרים באינטרנט – לצערנו, ניתן לראות זאת רבות המדיות החברתיות.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

IMG_0653_Sanitized

בנק לאומי בפעילות ספורטיבית חווייתית ומשותפת עם עמותת שער שוויון

תפריט נגישות