n
דף הבית / רמלה לוד / חדשות רמלה-לוד / מגוון ממצאים ייחודיים ללוד בסקר טבע עירוני

מגוון ממצאים ייחודיים ללוד בסקר טבע עירוני

בהובלת היחידה לאיכות הסביבה בעיריית לוד נערך בשנה וחצי האחרונות בעיר לוד סקר טבע עירוני מקיף , שהתבצע ע"י החברה להגנת הטבע ונתמך ע"י המשרד להגנת הסביבה

טבע עירוני בלוד- מבט כללי
טבע עירוני בלוד- מבט כללי
צילום: דוברות העירייה

הסקר מאפשר ליחידה העירונית לגלות ולהכיר את הפינות בהן הטבע מתמזג ומשתלב במרקם העירוני, ואת המרחבים הפתוחים ובתי הגידול העירוניים. הוא גם הזדמנות לשמור ולטפח את הקיים, לחזק ולחבר את הטבע והעיר.

מטרת הסקר הייתה למפות את הטבע הייחודי שקיים בלוד, ולייעל את תהליכי התכנון והפיתוח. הסקר שהתבצע ע"י אקולוגים ומומחים איתר, אפיין, סיווג ומיפה את תשתיות הטבע ואת המערכות האקולוגיות המגוונות בעיר. הוא נערך על פני כל חלקיה ושכונותיה של העיר והתגלו בו ממצאים ייחודיים רבים מהם ניתן ללמוד ולהעשיר את הידע וההיכרות עם הסביבה.

היחידה לאיכות הסביבה בעיריית לוד פרסמה את נתוני הסקר: הוא התבצע על פני 3,376 דונם שטח פתוח המהווים כ-28% משטח המוניציפאלי של העיר כולה. השטח, חולק ל-17 אתרים, כאשר האתר הקטן ביותר שנסקר הוא בגודל 13.5 דונם – גן גנדי, והגדול ביותר הינו 1,220 דונם – שדות גינתון.

עוד פורסם, כי בעיר נמצאו 233 ממצאים נקודתיים הכוללים – צומח, בריכות חורף, אתרי פריחה, מבנים וממצאים ארכיאולוגיים. 351 מיני צומח – מתוכם 4 מינים בסכנת הכחדה: שרוכנית החוף, ניסמנית קיפחת, גלונית פלשתית, לששית מקומטת. 61 עצים מיוחדים – בעיקר עצי שיזף מצוי, 22 אתרי פריחה. 145 מיני בעלי חיים – 109 מיני ציפורים, 17 מיני פרפרים, 8 מיני זוחלים, 6 מיני יונקים, 3 מיני דו-חיים, מין אחד של סרטן ירוד נדיר, מתוכם 7 מינים בסכנת הכחדה.

"מתוך הסקר למדנו שהעיר שלנו מאופיינת בבריכות חורף רבות בהם עושר מינים וצומח, המאופיינים גם במרבדי פריחה ייחודיים ובצמחיית כתלים נדירה", אומרים ביחידה.

"תוצרי הסקר חשובים מאוד לאור הפיתוח והצמיחה של העיר, והם ישמשו בתכנון ופיתוח העיר תוך שמירה על הטבע והמינים המגוונים בעיר. חיבור התושבים לטבע חיזוק הקהילה, מיתון מפגעים סביבתיים, מיתון טמפרטורה וניהול נגר עירוני למען איכות חיים, וסביבה בריאה", הוסיפו.

מנכ"ל העירייה אהרון אטיאס התייחס לממצאים: "מפתיע לראות את כל המגוון הזה אצלנו בעיר, אני מבקש מכולם לקחת את ממצאי הסקר ולשמר אותם, כבסיס שימושי לתכנון עירוני בר-קיימא, התומך בשמירת הטבע והמגוון הביולוגי, למען הקהילה ורווחת הציבור, בריאות וחינוך סביבתי".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

אביטל ענווה צילום דוברות משטרת ישראל

ראשון לציון: מי ראה את אביטל?

תפריט נגישות