n
דף הבית / רמלה לוד / חדשות רמלה-לוד / לוד: תלונות רבות של תושבים על רעש של המאוזין הגיעו למבקר המדינה

לוד: תלונות רבות של תושבים על רעש של המאוזין הגיעו למבקר המדינה

ראש העיר לוד: "הגיעו תלונות רבות למבקר המדינה בעניין קריאות המואזין במסגדים הערביים ומערכות הכריזה בבתי הכנסת היהודיים, ונדרשנו לפעול בצורה שוויונית"

מואזין במסגדים בלוד
צילום: דוברות העירייה

בעקבות תלונות רבות של תושבים שהופנו אל מבקר המדינה על הרמקולים במסגדים הגורמים להפרעה בשעות הבוקר המוקדמות, העבירה היחידה לאיכות הסביבה בעיריית לוד דרישה למסגדים להנמיך את עוצמת קול המואזין, מה שגרם לפרסום מנשר קשה עליו חתום הועד העממי והאימאמים של המסגדים בלוד, בטענה כי המדובר במלחמת דת שמנהלות העירייה והמשטרה כנגד קריאות המואזין.
ראש העיר לוד, עו"ד יאיר רביבו, מדגיש כי הוא לא נגד קריאות המואזין. כ"אדם דתי ומאמין באלוהים, אני בעד חופש פולחן והתפילה של כל הדתות בעיר, הנהגת העיר מכבדת את דת האיסלאם, אין שום ניסיון לפגוע בה ובתושביה הערבים של לוד ובוודאי שאין המדובר חלילה במלחמת דת, אולם בענייני חוק וסדר ובכל הקשור לרעש במרחב הציבורי, אין הבדל בין תושב יהודי לתושב ערבי. התושבים כולם ואין זה משנה מהי דתם, מינם, או מוצאם, זכאים לאיכות חיים, זכאים לחיות בשקט, תוך שמירה על ערכים של כבוד, סובלנות, רגישות לזולת, הידברות ושמירה על זכויות האדם. לא ייתכן שתושבים וילדים יתעוררו בשלוש או ארבע לפנות בוקר, כל שמתבקש הוא להנמיך את עוצמת הרמקולים".
יצוין כי קריאות מואזין קיימות לא רק בלוד, אלא גם ברמלה, ירושלים, חיפה, יפו-ת"א, הגליל ועוד. הנושא עלה לדיון ציבורי אין ספור פעמים ואף לדיון משפטי, אולם התופעה חזרה על עצמה בכל הערים המעורבות בישראל מבלי שגורמי האכיפה האחראים לנושא – המשרד להגנת הסביבה והמשטרה, מצאו פתרון. בערים אלה ובכללן בלוד נעשו פניות יזומות למסגדים, לאישים ולנכבדי העדה המוסלמית, להנמיך את עוצמת הרמקול ואכן לרוב הפניות נענות, אולם ישנו קושי לשמר את המצב לאורך זמן.
עוד הוסיף ראש העיר: "לוד כעיר מעורבת, יכולה להיות סמל ודוגמה בישראל לדו-קיום המושתת על ערכים של סובלנות, הבנה וכבוד הדדי, בעיר שבה חיים יחד, זה לצד זה, יהודים, נוצרים ומוסלמים. אין זה ראוי לעודד חיכוך בסוגיות כאלו ואחרות באופן שעלול לחבל במרקם היחסים העדין. הרוב הגדול בעיר בעד דו-קיום, שוויוניות ושיתוף פעולה. מצופה מכל נבחרי הציבור בלוד – חברי מועצה יהודים וערבים, לגלות אחריות ומנהיגות ולחזק מסרים בקרב הציבור שהם מייצגים, של שלטון חוק וסדר כעיר מתוקנת הפועלת אך ורק עפ"י חוק".
מכתב דומה העבירה היחידה לאיכות הסביבה בעיריית לוד לבתי הכנסת בעיר המשמיעים באמצעות מערכת כריזה הודעות ומנגינות על כניסת השבת. "בעקבות פניות למבקר המדינה קיבלה המועצה הדתית הנחייה להסיר ב-4 מוקדים את הרמקולים לחלוטין" אמר ראש העיר, "אולם אין ברירה, צריך להתחשב בכולם. נמשיך לעשות כל מאמץ כדי למצוא דרכים נאותות ואת האיזון שבין החובה לשמור על איכות סביבה ומניעת רעש במרחב הציבורי, לבין שמירה על חופש דת ועל מסורת דתית-תרבותית, ונמשיך לדרוש להגביל את עוצמת הכריזה מתוך התחשבות בכלל התושבים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

אביטל ענווה צילום דוברות משטרת ישראל

ראשון לציון: מי ראה את אביטל?

תפריט נגישות