n
דף הבית / רמלה לוד / חדשות רמלה-לוד / לוד: שיקום נחל גזר העובר בעיר יצא לדרך

לוד: שיקום נחל גזר העובר בעיר יצא לדרך

החלו בפעולות של ניקיון וחישוף השטח בנחל גזר בשטחה של העיר לוד, על מנת לטפל בכמויות פסולת הבניין הגדולות שהיו באפיק הנחל ובסביבתו. זהו תחילתו של תהליך ארוך ומאתגר שבסופו מקווים להגיע לשיקום מלא של הנחל.

נחל גזר
לאחר ניקוי וחישוף השטח בנחל גזר בשטחה של לוד. צילום: עיריית לוד

אגף התפעול בעיריית לוד, בשיתוף עם רשות ניקוז ירקון, החלו בפעולות של ניקיון וחישוף השטח בנחל גזר בשטחה של העיר לוד, על מנת לטפל בכמויות פסולת הבניין הגדולות שהיו באפיק הנחל ובסביבתו, ולקראת סיום שנת השמיטה יחלו בביצוע פעולות של שתילה וזריעת צמחי בר המתאימים לגדות הנחל, כאשר זהו תחילתו של תהליך ארוך ומאתגר שבסופו מקווים להגיע לשיקום מלא של הנחל.

נחל גזר הוא אחד מיובליו המרכזיים של נחל איילון, והוא אחד מן שלושת הנחלים העוברים בתחום העיר לוד. בשנים האחרונות, הנחל סבל מהשלכות פסולת בניין, הזרמת שפכים סניטריים, שפכי רפתות מישובים סמוכים ועוד. בעקבות כך התרבו מקרים של מזיקים כמו יתושים, מעופפים וצמחים פולשים.

נחל גזר הוא פנינת טבע בעיר לוד ומהווה ריאה ירוקה עבור התושבים ובית גידול למגוון רב של עופות, צמחים ובעלי חיים מיוחדים. "מחובתו של הציבור לשמור עליו, לטפח אותו ולמנוע כל פגיעה בו" אמרו ביחידה הסביבתית של עיריית לוד,  "אנו מזמינים את הציבור להצטרף לקהילת התושבים "אוהבים את נחל גזר" שמפעילה היחידה לאיכות הסביבה על מנת להישאר מעודכנים ולקחת חלק בפעילויות השונות שמתקיימות כל העת", כך נמסר מהיחידה.

לפרטים נוספים ולהצטרפות בדף הפייסבוק של "אוהבים את נחל גזר"

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

אביטל ענווה צילום דוברות משטרת ישראל

ראשון לציון: מי ראה את אביטל?

תפריט נגישות