n
דף הבית / רמלה לוד / חדשות רמלה-לוד / לוד: צועדים לעבר עתיד מבטיח!

לוד: צועדים לעבר עתיד מבטיח!

פסח תשפ"ב, מביא עמו בשורות מבטיחות לתושבי העיר לוד. תנופת עשייה משמעותית בכל תחומי החיים, מחינוך ורווחה ועד שיפור התשתיות והביטחון האישי של התושבים

מהפכה היסטורית בלוד, ראש העיר עוד יאיר רביבו (1)
מהפכה היסטורית בלוד, ראש העיר עוד יאיר רביבו. צילום: באדיבות דוברות עיריית לוד

חג הפסח הבא אלינו לטובה, מהווה ציון דרך של עשייה משמעותית בכל תחומי החיים בעיר לוד, החל משיפור וייעול השירות עבור תושבי העיר שמהווה יעד מרכזי בעבודת העירייה, דרך מהפכה בחינוך ועד שיפור תשתיות וחיזוק הביטחון.

העיר לוד בעיצומה של התחדשות ושינוי יסודי בדגש על ייעול השירות לתושב עם המעבר לבית העירייה החדש. הסכם הגג האסטרטגי דוהר קדימה לקראת תחילת יישום התוכניות וההשקעות האדירות בעיר הוותיקה ובשכונות החדשות. העיר ירוקה ופורחת עם פארקים ציבוריים מטופחים. הפיתוח המואץ של לוד מקבל ביטוי ניכר בתקציב 2022 שעומד על למעלה ממיליארד שקל. "התוכנית לעתיד היא הכפלת מספר התושבים, היקף בינוי חסר תקדים, מהפכה בחינוך, בתחבורה ובתיירות, והכי חשוב – חיזוק הערכים של שלום וחיים משותפים", אומר ראש העיר יאיר רביבו

"כל השינויים והתהליכים שביצענו בעיר נעשו בעבודה משותפת עם התושבים, ואני מודה להם על כך", אומר עו"ד יאיר רביבו, ראש העיר.

כל עובד בעיריית לוד מקבל על עצמו את החובה והזכות להגיש את השירות הטוב ביותר לו תושבי העיר ראויים וזכאים, בכל תחומי העשייה העירונית, החל מניקיון העיר וטיפוח חזותה, שיפור תשתיות וחיזוק הביטחון, וכלה בחינוך וברווחה. "פרס החינוך שהוענק לעיר מבטא את המשאבים הרבים שהעירייה משקיעה בתחום", מסביר רביבו. "בין היתר, נבנים בתי ספר חדשניים, בדגש על מסלולי מדעים, לצד חידוש ושדרוג מוסדות חינוך קיימים".

גם בעירייה עצמה נעשו שינויים משמעותיים שהביאו לפיתוח ושיפור באיכות השירות לתושבי העיר. כך למשל, במחצית הראשונה של 2021 נחנך בניין העירייה החדש שמאחד כעת את כלל משרדי העירייה שהיו מפוזרים במקומות שונים בעיר וכעת מאפשרים לתושבים לקבל את מגוון שירותי העירייה במבנה חדיש ומודרני.

אך קפיצת המדרגה בעיר באה לידי ביטוי גם במישור התשתיתי והתחבורתי. בנוסף לתחנת הרכבת החדשה בלוד – המפוארת והגדולה בישראל, לדברי רביבו, נמצא פרויקט "מהיר לעיר" שמבוצע לראשונה בלוד בתהליך מואץ, פרויקט שיספק רשת רציפה של צירי העדפה לתחבורה ציבורית.

 

בית עיריית לוד החדש, בלב העיר העתיקה
בית עיריית לוד החדש בלב העיר העתיקה, כל שירותי העירייה תחת קורת גג אחת. צילום: באדיבות דוברות עיריית לוד

 

תנופת בניה

"השנה גם נחנוך את מרכז הפסיפס, אחד המוזיאונים החשובים אשר יציב את לוד במפת התיירות והתרבות הלאומית. כמו כן, נחנוך שתי בריכות שחייה חדשות הנמצאות בשלבי בניה מתקדמים – האחת בגני אביב, המוקמת כחלק מקריית הספורט בשכונה והשנייה בשכונת נווה שלום. לאחרונה חנכנו את המתנ"ס החדש והמפואר ע"ש עוזי חיטמן, אשר משרת את ילדי שכונת גני יער ושכונות מרכז העיר", אומר רביבו.

לוד, שמונה כיום כ-85 אלף תושבים, עתידה להכפיל את שטחה ואת היקף אוכלוסייתה ב־20 השנים הקרובות. בד בבד עם תנופת בנייה של עשרות אלפי יחידות דיור, לוד צפויה לעבור מתיחת פנים, להרחיב את היצע התעסוקה לתושבים ולפתח את הנגישות בין חלקיה השונים ובינה לגוש דן ולירושלים, וכן מגוון תוכניות שעיקרן פיתוחה וקידומה של העיר ושיפור איכות החיים של תושביה.

"הפיתוח המואץ של לוד קיבל ביטוי ניכר בתקציב 2022, אשר שבר שיא של כל השנים ועומד על סך של יותר ממיליארד שקל", מתגאה רביבו. "התקציב מבטא את המשך ההתייעלות והניהול התקין בעירייה, תוך השקעה רבה בחינוך, תרבות, ביטחון וחזון העיר, ובסימן גידול משמעותי בסעיפי הפיתוח, התשתיות, בנייה של עשרות מבני חינוך, מרכזים קהילתיים, הקמת פארקים חדשים לצד חיזוק השכונות הוותיקות, בדגש על שיפור השירות והרחבת סל השירותים לתושב.

"נמשיך להצעיד את לוד קדימה, לפתח את העיר לרווחת התושבים, תוך שמירה על תקציב מאוזן המנוהל בקפדנות, באחריות ובמקצועיות, כדי להבטיח שירות טוב ויעיל יותר לתושבים וכן את המשך פיתוחה וקידומה של העיר בהתאם לתוכניות, לחזון וליעדים שהצבנו לעצמנו, בשיתוף ובסיוע של תושבי לוד, מכל המגזרים".

 

יעד מגורים מועדף במרכז הארץ

"העיר לוד מצוידת בהשקעה ממשלתית משמעותית, והחזון שלי עבורה כולל, בין היתר, הכפלת מספר התושבים, היקף בינוי חסר תקדים, מעטפת תשתיות מתקדמת, מהפכה חינוכית, תחבורתית ותיירותית. נמשיך לפתח את העיר כך שתהווה מקור משיכה לאוכלוסייה חדשה וזוגות צעירים. אומר רביבו.

"דירוגה בין 10 הערים היציבות בישראל לצד פרסי הניהול הכספי התקין היוו בשורה חשובה וזריקת עידוד לעיר לוד, שלפני ארבע שנים חתמה עם המדינה על הסכם פיתוח אסטרטגי הגדול בתולדות המדינה".

"ההסכם, שבמסגרתו יוזרמו לעיר כ־8.5 מיליארד שקל, מייצר שלל תוכניות פעולה לפיתוח ולהרחבה משמעותיים, בדרך להגדרתה של לוד כיעד מגורים מועדף במרכז המדינה. בתוך כך, הוקצו תקציבים לפרויקטים עירוניים בתחומי חינוך, רווחה, ביטחון, תשתיות, תחבורה, מרחב ציבורי, סביבה, תיירות, תרבות ועוד.

אחד הגורמים שתורמים לתנופה המתחוללת בעיר הוא אישור תוכנית תב"ע בתוך שנתיים בלבד, מה שמאפשר לפרויקטים לצאת לדרך בזמן קצר יחסית. כך למשל, ממערב לעיר מקודמת התוכנית הגדולה ביותר במסגרת הסכם הגג – הרובע הבינלאומי. שכונה שתשתרע על פני כ1,600- דונם, וכוללת מעל 11 אלף יחידות דיור בתמהיל מגוון, לצד מבני ציבור, שטחי מסחר ותעסוקה ושטחים פתוחים, כשבמסגרת ההקמה תורחב גם תחנת הרכבת הקיימת.

"שכונה נוספת, שבנייתה החלה ממזרח לכביש 40, היא נופי בן שמן. השכונה, שאכלוסה צפוי בתוך כשנתיים, מאופיינת בעירוב שימושים ומציעה כ־4,500 יחידות דיור מגוונות לרכישה ולהשכרה לצד מבני ציבור, שטחים פתוחים ומסחר. במעטפת השכונה, לאורך נחל גזר, יוקם הפארק העירוני הראשון על שטח של 180 דונם, שישמש כמרכז פנאי ונופש.

 

לוד מובילה בהתחדשות עירונית

"באזור הצפוני של העיר מתוכנן מתחם עירוב שימושים רחב ממדים שיוקם תחת השם Lodcation", אומר רביבו. "אזור התעשייה הישן במתחם יהפוך לרובע מגורים ועסקים מהגדולים באזור המרכז, עם כ־6,700 יחידות דיור, כשני מיליון מ"ר שטחי מסחר ותעסוקה, שבילי  אופניים ונגישות תחבורתית אופטימלית, שכוללים הקמת תחנת רכבת נוספת, השלישית בעיר ובין הגדולות בארץ, מסוף אוטובוסים, משרדים ומסחר, ובעתיד הרחוק יותר תחנת מטרו ) ,)M1 גישה נוחה לכביש 40 ולכביש 1.

"לוד מובילה ברמה הארצית בהתחדשות עירונית עם פרויקטים רבים של פינוי-בינוי. 12 מתחמים שעוברים התחדשות בימים אלה יוסיפו לעיר כ־8,500 יחידות דיור".

במטרה למשוך מבקרים ותיירים לעיר לוד, מתוכננים מיזמי התחדשות במרכז העיר העתיקה. תוכנית 'מתחם הליבה' תציע כ־4,000 יחידות דיור ושטחים משמעותיים של משרדים, שירותים ומסחר לצד אפשרויות בילוי, פנאי ומורשת. כמו כן, מקודם בחלק העתיק פיתוח מתחם בית הקשתות עם תוספת של דירות ומסחר.

 

מאבק נחוש בתופעת הירי והאלימות

"במכתב ששלחתי לראש הממשלה נפתלי בנט דרשתי שיתגברו את העיר בכוחות משטרה וציינתי כי תושבי לוד חווים אירועים הגורמים לפגיעה קשה בביטחון האישי, זאת על רקע פלילי במסגרת נקמות דם וחיסולי חשבונות בחברה הערבית, ואירועי ירי בלתי פוסקים.

"הלחץ העקבי שאני מפעיל על ממשלת ישראל הביא לכך שלוד תוגברה בכוחות משטרה. לאחרונה נכנסו כוחות מפקדה של מג"ב ומשטרת ישראל לשכונות נווה-שלום, הרכבת ופרדס שניר, במטרה להשכין שקט, למגר את הפשיעה ולתפוס נשק בלתי חוקי", מדגיש רביבו. "כמו כן נחנכה נקודת משטרה חדשה בשכונות נווה־שלום/הרכבת שבה תבוצע פעילות 24/7 לאיסוף נשק בלתי חוקי, מאבק בסמים וטיפול בעבריינות כביש ואלימות".

"אני מוביל מאבק עיקש מול משרד המשפטים. יש לי ביקורת קשה על מערכת המשפט ועל שופטים שמשחררים עבריינים מספר ימים לאחר שנעצרו. לצערי, יש חשש של שופטים. דרשתי להביא מיד את חוק ירי לא חוקי שעונשו עשר שנות מאסר, ושלא יפחת מחמש שנות מאסר מינימום". אומר רביבו.

 

חיים משותפים

"לוד היא עיר מעורבת שבה כולם חייבים ללמוד לחיות יחד, באחווה ובשכנות טובה, תוך שמירה על ערכים של כבוד, סובלנות, רגישות לזולת, הידברות ושמירה על זכויות האדם. כאשר מחליטים על הידברות ושכנות טובה, אין מנצחים או מפסידים, כולם מרוויחים. אנחנו גרים בשכנות, עובדים ביחד, לומדים ביחד ומתגוררים יחד בעיר אחת. כולם צריכים לחשוב על הילדים שלנו, על העתיד שלנו, להאמין בטוב ובמשותף ולהוקיע כל אלימות באשר היא".

 

החזון – להפוך למטרופולין

"שיתופי פעולה, משאבים מהמדינה ומהמגזר העסקי, השקעה בתהליכי תכנון ובתשתיות ויצירת מקומות עבודה חדשים – כל אלה, לצד מהלכים נוספים, הם המפתח למהפכה ההיסטורית של העיר לוד.

"המהפכה של העיר לוד היא אחד המהלכים המוניציפליים המשמעותיים בישראל. זו עיר ללא חובות, ללא הלוואות ועם ניהול אחראי ומקצועי. נמשיך כך, נרתום שותפים נוספים ונאפשר לאלפי משפחות נוספות לקבוע את מקומן בעיר.

"הנתונים מראים כי לוד היא הדבר הגדול הבא: מרכז המגורים והתעסוקה הראשי בלב ישראל. לוד הייתה נקודת ישוב מרכזית כבר לפני שנים ואנחנו נמשיך את המורשת הזו. העתיד מבחינתי הוא להפוך אותה למטרופולין בין גוש דן לבין ירושלים, בין מטרופולין באר שבע למטרופולין חיפה".

 

אז מה נשתנה הלילה הזה?

יאיר רביבו: "חג הפסח חג החירות המציין את יציאת ישראל ממצרים, מסמל גם את ההתחדשות והפריחה, חג של התחלות ותקוות חדשות, חג של הטהרות גשמית ורוחנית.

"ברוך השם, נראה שלמדנו לחיות עם הקורונה ולהתגבר על המגפה שהעסיקה אותנו בשנתיים האחרונות, והשנה אנו חוגגים יחד את הסדר כבני חורין ללא הגבלות וסגרים.

"מי יתן וחג האביב המסמל פריחה והתחדשות, יעניק תנופה גדולה לפיתוחה ושגשוגה של העיר לוד, בה נהיה שותפים כולנו יחד, כתף אל כתף. נמשיך יחד, בכוחות משותפים של כל חברי המועצה, מחזיקי התיקים ועובדי העירייה המסורים, לפעול למען פיתוחה וקידומה של העיר ורווחת תושביה היקרים.

"בברכת חג פסח כשר ושמח, אביב של פריחות והתחלות חדשות, שגשוג, הצלחה, והעיקר המון בריאות"!

 

 

מוזיאון הפסיפס לקראת פתיחתו לקהל הרחב
מוזיאון הפסיפס לקראת פתיחתו לקהל הרחב. צילום: באדיבות דובורת עיריית לוד

 

 

ראש העיר על רקע התקדמות החפירות ותנופת הפיתוח בנופי בן שמן
ראש העיר על רקע התקדמות החפירות ותנופת הפיתוח בנופי בן שמן. צילום: באדיבות דוברות עיריית לוד

 

העיר לוד בתנופת בניה ופיתוח בלוד
העיר לוד בתנופת בניה ופיתוח בלוד. צילום: באדיבות דוברות עיריית לוד

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

אביטל ענווה צילום דוברות משטרת ישראל

ראשון לציון: מי ראה את אביטל?

תפריט נגישות