n
דף הבית / רמלה לוד / חדשות רמלה-לוד / לוד: נחנכה 'כיכר רפאל' – לזכרו של רפאל (רפי) אביטל ז"ל – יקיר העיר

לוד: נחנכה 'כיכר רפאל' – לזכרו של רפאל (רפי) אביטל ז"ל – יקיר העיר

בטקס מרגש ומכובד שנערך בצומת הרחובות דקר ויחד שבטי ישראל בשכונת גני יער ,נחנך השבוע 'כיכר רפאל' – לזכרו של רפאל (רפי) אביטל ז"ל, יקיר העיר לוד, מתנדב למען הקהילה איש ציבור ואיש של חסד

בטקס חנוכת כיכר רפאל בצומת הרחובות דקר ויחד שבטי ישראל בשכונת גני יער
צילום: דוברות עיריית לוד

את המעמד כיבדו בהשתתפותם ראש העיר לוד – עו"ד יאיר רביבו, הרב הראשי ללוד – הגאון הרב שמעון מאיר ביטון שליט"א, מוקירי זכרו של רפאל ז"ל – מוותיקי העיר לוד, ובני משפחתו היקרים, יבדלו לחיים טובים.

לאחר הנאומים, הוסר הלוט מעל שלטי ההנצחה לזכרו של המנוח ז"ל, ובו נכתב: "רפאל אביטל ז"ל, יקיר העיר לוד, היה ממובילי רוח העשייה וההתנדבות והקרין מאישיותו הלבבית על העיר, כאיש חסד, נעים הליכות, איש משפחה למופת, אוהב התורה וארץ ישראל, אדם צדיק רודף צדק, סמל ודוגמא לאהבת האדם.

"חייו של רפי אביטל כפעיל ציוני החלו עוד מצעירותו במרוקו, כמנחיל השפה העברית וכשליח נאמן לפעילות העלייה והפצת הרעיון הציוני.  סיפורו הוא סיפורה של יהדות מרוקו, של עלייתה לישראל ושל קליטתה בה, כמי שפעל למען הנצחת הערכים ההיסטוריים התרבותיים והחברתיים של יהדות מרוקו.

"זהו גם סיפורה של מדינה בהתהוותה, של העיר לוד בהתחדשותה, ושל אדם, שכל חייו תרם למדינה ולחברה הישראלית – ציוני אמיתי. בשנת העשור למדינה, התכבד להשיא משואה כנציג ההתיישבות.

"בפעילותו ההתנדבותית היה רפי חבר במשך שנים ארוכות וממקימי מועדון רוטרי לוד ואף שימש כנשיאה. פעל רבות במסגרת ברית יוצאי מרוקו בישראל, קידם רבים מתושבי העיר ללימודים אקדמאיים ועזר להם לקבל מילגת לימודים מהמחלקה לחיילים משוחררים במשרד הביטחון, מחלקה שבה עבד בטרם יצא לגמלאות.

"רפי התפנה לעסוק בפעילות התנדבותית למען הקהילה בלוד ופעל רבות בסיוע למען מעוטי יכולת. בשנת 1988 העניק לו ראש העיר דאז, מקסים לוי ז"ל תואר "יקיר העיר לוד" על פעילותו הברוכה למען הקהילה, למען עם ישראל ומדינת ישראל.

"בין היתר היה חבר בוועדה העירונית להנצחת זכרם של נפגעי הטרור. עד לימיו האחרונים, היה ידוע רפי בעיר לוד כמי שתמיד אפשר לפנות אליו בעת צרה והוא איננו מאכזב, מתוך דאגה כנה לכל אדם באשר הוא, ללא בקשת תגמול ותמורה. רפי ז"ל היה אבא וסבא טוב ואוהב למשפחתו, דמות מוערכת ובולטת ואיש אהוד על כל תושבי העיר. מסכת חייו העשירה מנציחה מורשת ערכית ציונית, שבוודאי עוד תעבור לדורות הבאים ".

ראש העיר – יאיר רביבו: "הכיכר בה שמו הונצח למען יכירוהו ויוקירוהו תושבי העיר לוד, היא המחברת בין שכונות גני יער הוותיקה, גני איילון החדשה ונופי שמן העתידית שכבר החלה להיבנות ויסודותיה כבר משגשגות. כזה היה רפאל ז"ל – מוביל רוח ועשייה ומחבר בין האוכלוסיות. התרגשתי יחד עם ילדיו, נכדיו וכל המשתתפים. יהי זכרו ברוך!".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

אביטל ענווה צילום דוברות משטרת ישראל

ראשון לציון: מי ראה את אביטל?

תפריט נגישות