n
דף הבית / רמלה לוד / חדשות רמלה-לוד / לוד: מחדל החשמל – "אין חשמל – אין דירות!"

לוד: מחדל החשמל – "אין חשמל – אין דירות!"

ראש העיר יאיר רביבו, אשר מוביל מזה זמן מאבק ממושך כנגד חברת החשמל, הודיע כי בכוונתו להחריף את המאבק נוכח המחדל החמור והמתמשך של הפסקות החשמל התכופות במזרח העיר לוד

יאיר רביבו, מדינת ישראל בפשיטת רגל חמורה. אין חשמל-אין דירות.
יאיר רביבו, מדינת ישראל בפשיטת רגל חמורה. אין חשמל-אין דירות. צילום: עיריית לוד

בהודעה דרמטית שהוציא, הנחה ראש העיר בשלב זה להפסיק הוצאת אלפי היתרי בנייה והגרלות של מחיר למשתכן בפרויקטים החדשים במזרח העיר עד לפתרון אספקת החשמל. "אין חשמל – אין דירות!"

"אין לתאר את עגמת הנפש בעקבות הפסקת החשמל בערב שבת, החל מקשישים שמחוברים למכונות חמצן, דרך הרס של אלפי מוצרי חשמל, וכמובן פגיעה אנושה בהכנות לחג ולשבת. בערב שבת היה השיא, כשהמשבר החל שעתיים לפני שבת ונמשך שעה אחרי כניסת שבת. כשחזר החשמל בשעה 20:30 לערך זה היה מאוחר מידי. אלפי משפחות רובן דתיות וחרדיות נותרו ללא אוכל, ללא מים חמים, ללא מזגנים, עם מכשירים שנהרסו וחוסר אונים מוחלט. עברה עלינו שבת קשה מנשוא", סיפר ראש העיר, עו"ד יאיר רביבו, אשר  מהרגע שנפל החשמל ניהל את המשבר באופן אישי בשטח ודאג שלמרות התקלה הגדולה החשמל חזר תוך 3 שעות לכל הצרכנים.

ראש העיר הודיע כי הוא מעלה את הנושא לראש סדר העדיפויות וכי הנחה את מנהלי העירייה והחברה הכלכלית לבצע שורה של צעדים, לרבות הפסקת הוצאת היתרי בנייה חדשים במזרח העיר, גני איילון, גני יער ונופי בן שמן,  הפסקת הוצאת טופסי 4 לפרויקטים שכעת בביצוע, ביטול כל הישיבות במסגרת הסכם הגג, דרישה מחברת חשמל להציב עשרות גנרטורים בשכונות אלה, סיוע לתושבים בהכנת תביעה ייצוגית ועוד שורה של צעדים בדרישה לפתרונות מיידיים, לרבות כינוס בהול של קבינט הדיור וכן הקדמת לוחות הזמנים לפתרונות הקבע.

כמו כן, הודיע כי הוא פועל להקמת פורום הרשויות למאבק בשבר החשמל הארצי. "מבדיקה שערכתי יש 25 רשויות המצויות במשבר חשמל חמור, כל הסופ"ש קיבלתי הודעות מתושבי ראשון לציון, באר יעקב, רמלה, ראש העין ואפילו עפולה על סיטואציות דומות", אמר רביבו.

"מדינת ישראל בפשיטת רגל חמורה מבחינת תשתיות. מצפים שייבנו בארץ מאות אלפי יחידות דיור, אבל אף אחד לא מספר לציבור שאין חשמל לאף דירה חדשה. לוד בצעד אמיץ, זיהתה שהמלך עירום ואני מציע למדינה להפסיק לבנות דירות כי אין חשמל. אני מציע לשר השיכון להתעסק רק בזה, קיימים פערים עצומים בתחום התשתיות הלאומיות, שכונות שלמות מוקמות בישראל ללא תשתיות חשמל".

"הממשלה צריכה להכריז על תוכנית חירום לאומית לטיפול במשבר החשמל שרק הולך ומחריף, בהשתתפות משרדי הממשלה הרלוונטיים לטיפול במשבר. חובה להקים מינהלת חירום בעניין ואולי אף ועדת שרים למעקב אחר הטיפול במשבר.  שרת האנרגיה צריכה לקבל החלטות אמיצות ואולי אף להפריט עבודות ולא להשאיר את חברת החשמל מונופול בביצוע עבודות תשתיות של רשת החשמל" אמר ראש העיר והוסיף: "אני מצפה מחברת חשמל להוביל את המאבק יחד איתנו. לא סביר שהם מאשרים כל תכנית למגורים, כל היתר בנייה וכל טופס 4 ולעולם לא מסרבים בטענה שאין חשמל לספק. חלק מפתרון הבעיה הוא להכיר בה, ואני אדאג שהנושא לא יירד מסדר היום עד פתרון כולל בע"ה".

 

ראש העיר ציין עוד כי בכל הבניינים הגבוהים מעל 9 קומות בעיר יש גנרטור כפי שהחוק מחייב, שנועד לספק חשמל למעליות, למשאבות המים ולתאורה בחדר המדרגות בלבד ולא לצריכה הביתית, וכי הורה לבחון לחייב גנרטור גם בבניינים מעל 7 קומות שייבנו מעכשיו בעיר.

מכתב ברוח דברים אלה, שיגרה מהנדסת העיר, גל גבריאל, אל מנכ"לי משרדי האנרגיה והשיכון, אל בכירי חברת החשמל ואל היזמים והרוכשים בשכונות מזרח העיר.

ביום שלישי השבוע כינס ראש העיר ישיבה דחופה בלשכתו עם בכירי חברת החשמל, בהם גיל יהודה – מנהל מגזר פיתוח בחברת נגה, מיכאל מאירזון – מנהל מח חברת חשמל נפת איילון, אלי אילוז – מנהל מרכז ביצוע איילון. ישראל צוריאנו – מח' תפעול בנפת איילון. 

בישיבה בעירייה עם בכירי חברת החשמל באזור
צילום: דוברות העירייה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

אביטל ענווה צילום דוברות משטרת ישראל

ראשון לציון: מי ראה את אביטל?

תפריט נגישות