n
דף הבית / חוקר פרטי / לייק אחד יותר מדי

לייק אחד יותר מדי

אישה גולשת בסלולר
צילום: PIXABAY

למרים ועמוס היו על פני השטח, חיי נישואים טובים ומפנקים. מרים אהבה את החיים היפים והנסיעות הרבות עם בעלה, ולכן לא הבינה כיצד ביום בהיר אחד, עמוס בעלה ארז מזוודה ועזב את הבית.

 

עד עכשיו מרים לא בדיוק מצליחה להבין מדוע עמוס עזב את הבית. נכון, יש כמובן את הדברים שהוא אמר לה בפנים, אבל זה לא אומר שהיא מסכימה לזה או בכלל מבינה. "זה הכל באשמתך" הטיח בה בפנים בשעה שיצא מהבית עם המזוודה "את הבאת אותי למקום הזה".

לדבריה של מרים, הם נחשבו זוג לתפארת ומודל לחיקוי בכל קנה מידה אפשרי. הם חיו בתוך חברת שפע, וזכו להתענג על נפלאות החיים. "רק לפני כמה חודשים חזרנו מירח הדבש הרביעי שלנו במספר, אני חושבת" והחלה לתאר בפרוטרוט איך נהגו "לחרוש" את העולם, כאשר בעלה משלב את זה עם עסקיו הבינלאומיים. הפעם היעד היה אקזוטי במיוחד, ומרים התעקשה שאראה תמונות בנייד שלה על מנת להמחיש לי את החיים הטובים שנלקחו ממנה. ועכשיו, הוא פשוט לא בבית יותר. בהפתעה. היה ברור לה שכנראה יש אישה אחרת. אם לאמר את האמת, היא איפשהוא ידעה את זה גם קודם. היא הרגישה איך מדי פעם הוא "זולג" הצידה במהלך החיים, והיה נח לה להעלים עין. הפעם זה כנראה משהו שונה.

 

מי עושה את הקניות?

כחוקר, לא היה לנו מושג היכן עמוס ישן. על פניו, הוא אמור היה להתגורר אצל הוריו אבל בשום שלב של היום ובעיקר בלילה לא ראיתי את הרכב שלו שם. קצה החוט היחידי שלנו זה מקום העבודה, אבל גם שם הוא לא מבלה זמן רב. מספר פעמים בכל יום עברתי דרך חניון מקום העבודה עד שפעם אחת זיהיתי את הרכב שלנו, והתצפית הורמה. עכשיו זה רק ענין של זמן להבין היכן הוא גר.

לקראת ערב עמוס נסע עם המכונית. הוא נסע לאיטו לכוון תל אביב, עד שלפתע הוא נבלע בתוך חניון של מגדל יוקרתי. אין לי כל אפשרות להיכנס אחריו לחניה, ואין כל אפשרות להגיע אל חדר המדרגות כי שומר הבניין לא מאפשר את זה. כשעברנו את שעת חצות, ידעתי בוודאות שזה כתובת המגורים החדשה שלו.

אחרי מספר ימים של מעקבים ותצפיות, ראינו אותו בעיקר נוסע בבקרים לעבודה, ובסוף היום חוזר הביתה. כל המקומות שביקר היו חברות עסקיות, וכל הפגישות שלו בחוץ היו עם גברים. בשום שלב לא נסע לכתובת פרטית כלשהיא, או בילה עם מישהי אחרת.

"אתה יודע מה מציק לי?!" אמרתי ליוסי החוקר שעבד איתי על התיק. לא באמת חיכיתי שישאל "הוא לא עושה קניות הביתה מזה מספר ימים. מישהו אחר חייב לעשות את הקניות". הימים הם ימי קורונה, מה שאומר שיתכן שמגיעים אליו מצרכים עם שליח, ובלי קשר זה מסביר מדוע לא יוצאים לבלות כמו פעם במסעדות. אבל באותה מידה, יכול להיות שהוא לא גר בכתובת לבדו, אבל אם הם לא יוציאו יחד את "הראש" מהכתובת לא נדע את זה.

 

דיירת חדשה

בכל אותם ימים אני מעדכן את מרים בכל יום. כמו שאני שובר את הראש, ככה גם היא. מדי פעם היא מעלה איזה שם של אישה פוטנציאלית, שאולי עשויה להיות מתאימה, אבל בבירורים שאני עורך אין לה כל קשר למגדל שלנו. "אתה יודע מה אני נזכרת פתאום?!" היא תפסה אותי בהפתעה גמורה "לפני כמה שבועות, מישהי עשתה לי Like בחשבון האינסטרגם שלי, ולא היה לי מושג מי זאת. בחיים לא קרה בעבר שמישהו הגיב לי ושאני לא יודעת מי זה במציאות". חבריה ומכריה של מרים בחייה האמיתיים תואמים את חייה הווירטואליים. "אני זוכרת את השם" ומסרה לי אותו.

הקלדתי את השם שהיא מסרה לי אבל החשבון שלה היה פרטי, מה שאומר שאין לי אפשרות לראות את הפרסומים שמופיעים אצלה. עשיתי עוד כמה בדיקות ומצאתי את הקשר שלה אל המגדל שלנו. היא אכן דיירת שם. דיירת די חדשה. הכיוון של מרים היה הפעם מדויק. יחד עם זאת, אפילו שאנו יודעים את זה, הדרך היחידה היא עדיין לחכות שהם יופיעו יחד בפומבי.

זאת גם הסיבה שהמשכתי להתעקש על חשבון האינסטגרם שלה. רציתי לדעת איך היא בדיוק נראית, כדי לנסות לזהות אותה באחד הרכבים מהחניון או אם תצא בהליכה. פתחתי פרופיל פיקטיבי משלי עם תמונה יפה. כמות העוקבים הגדולה שיש לה נתנו לי הרגשה שחייה הווירטואליים פרוצים יותר מאשר אדם ממוצע. אותה אחת אישרה אותי כעוקב תוך מספר שעות. אני בפנים. אני חשוף כרגע לכל התמונות שהיא פרסמה בעבר. אני יודע עכשיו איך היא נראית.

 

התאריכים התאימו

כמובן שעברתי על כל התמונות. השאיפה הייתה למצוא בטעות או לא בטעות תמונה שלה ביחד עם עמוס, אבל זה לא קרה, לא היו תמונות כאלו. יחד עם זאת, משהו אחר צד את עיני. תמונת סלפי שלה מלפני מספר חודשים, כשאני מזהה את הרקע. ראיתי את אותו רקע בדיוק בעבר, ומעולם לא הייתי בארץ הזאת.

"מתי בדיוק היה ירח הדבש הזה שלכם?" שאלתי את מרים. עוד לפני שמרים הספיקה לשאול מדוע אני בכלל מתעניין בחופשה שלה היא פלטה את החודש המדובר. "אני עזבתי ב- 20 לחודש, אבל עמוס המשיך לפגישות העסקיות שלו לעוד כמה ימים" השיבה. התאריכים התאימו. אותה אחת הצטלמה ביום שאחרי. הממצאים הולכים להיות כואבים עבור מרים. אותה אישה שגרה באותו מגדל כמו של עמוס, גם שהתה באותה ארץ אקזוטית באותם תאריכים שעמוס שהה, ואחרי שמרים כבר טסה חזרה. אין סיכוי שזה צירוף מקרים.

"תביא לראות את החשבון שלה" מרים כמעט חטפה ממני את מכשיר הנייד שלי. היא עברה אחורנית על תמונות נוספות ומצאה "צירוף מקרים" כזה נוסף, הפעם בנסיעה שלהם לסיציליה. זה כבר קרה יותר מפעם אחת. עד כמה שזה כואב, היה בזה גם משהו מרפא. זה המחיש לה איך ההבטחות שלו כלפיה, הפכו להיות חסרי משמעות פתאום. זה נתן לה כח. הרבה. והכל… בזכות אותו Like, שככל הנראה נלחץ בטעות.

 

הכותב הינו סאם זיברט, בעליו של "סייט חקירות". הסיפורים מבוססים על מקרים אמיתיים. הנפשות ופרטים נוספים שונו למניעת זיהוי הלקוחות.

בחודש נובמבר האחרון יצא לאור ספר הביכורים של סאם זיברט, "קלוז'ר". להשיג בחנויות הספרים, באתר המחבר ובנייד 050-5269378.

 

 

קלוז'ר
צילום: יח"צ הדמיה

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

beach-gacf25a0d3_1920

סיפורו של חוקר: היום ששווה מיליונים

תפריט נגישות