n
דף הבית / חוקר פרטי / האהבה היא זאת שתנצח

האהבה היא זאת שתנצח

יעקב לא האמין שאשתו לינדה תרצה להתגרש ממנו, ולכן כשקיבל לידיו תביעת מזונות אישה בסכום גבוה, זה הדליק אצלו את כל הפיוזים האפשריים

בצק
צילום: Pixabay

אני הכי אוהב שאומרים לי שהפעם תהיה לי עבודה פשוטה. אני אוהב עבודות קלות, אולם ברוב המקרים כשמתריעים על כך מראש מתברר להיפך, וזה נוטה להסתבך. באותה מידה זה קורה הפוך. תיק כביכול מורכב עשוי לתת פתרון שהיה מתחת לאף. יעקב היה אופטימי למדיי לגבי החקירה.

פרק ב' שלו ושל לינדה החל לפני כתשע שנים. ילדיהם, כל אחד מנישואיו הראשונים, כבר בוגרים ואינם חיים איתם. יעקב תיאר את החיים המשותפים שלו איתה כנוחים, אולם מסיבה כלשהיא, הנובעת מפערים מנטאליים, יש להם חיכוכים רבים, וכן עליות ומורדות רבות מדי כשהם יחד. אהבתם היא זאת שמחזיקה אותם יחד על אף כל זאת. יש יתרון ברור בשלב זה של חייהם. כל אחד מהם נכנס לקשר עם הסכם ממון ובלי ילדים משותפים. זה מסיר את השיקולים להישאר יחד בכח בגלל ילדים או כסף, אלא מתוך בחירה אישית שלהם. החיסרון בדבר הוא הקלות הזאת, שכל פעם שמתרחש משבר, אחד מהצדדים מתפרץ ומעלה את המילה גירושין, כאקט של הפחדה.

 

"לא מגיע לה"

יעקב לא האמין שהיא תעשה צעד כזה באמת. "זה תמיד סתם מילים" הסביר, "היא לא באמת רוצה להתגרש". הוא ניחם את עצמו שאם זה אמור לקרות הרי שהם סך הכל צריכים להיפרד. לפחות בפרידתם לא יהיו חילוקי דעות כי הכל הוסכם מראש. באחד מאירועי הכסאח ביניהם הוא עזב את הבית בהפגנתיות אבל עדיין הופתע מאד כשקיבל לידיו תביעת מזונות אישה בסכום גבוה ממשכורתו. גם מזגו של יעקב חם במיוחד. זה הדליק אצלו את כל הפיוזים האפשריים. הוא כבר תכנן כיצד יצמצם את שעות הפעילות שלו ויוותר על שעות נוספות כדי להקטין את השכר החודשי שלו. הוא החליט כבר שגם אם בית המשפט יפסוק לטובתה, הוא לא מתכוון לשלם. הוא ישב בכלא אם צריך אבל לא ישלם לה אגורה שחוקה. "לא מגיע לה" הסביר "פשוט לא מגיע לה".

לינדה לא עובדת בעבודה קבועה. במהלך כל ימות השבוע היא משמשת כעקרת בית אך בארבע השנים האחרונות היא מצאה נישה טובה לפרנסה. בימי שישי היא מוכרת ג'חנונים בדוכן בקניון של איזור מגוריה. "בארבע – חמש שעות עבודה בשבוע" פיאר יעקב את ההישג הכלכלי "היא מביאה עשרת אלפים שקל נטו הביתה". בכתב התביעה היא רשמה מפורשות שהיא לא עובדת, לכן רצה שאגש ביום שישי הקרוב לקניון ואתעד אותה עובדת. "ספור גם את כמות האנשים שניגשים לדוכן, כך אפשר להעריך כמה כסף היא עשתה באותו יום. פיס אוף קייק".

 

"כסף נקי"

ביום שישי הגעתי למקום. ביום שישי מקימים שם דוכנים רבים, בעיקר של בגדים, וילונות ואביזרי אופנה ויש מעט מאד דוכנים של מזון. חיפשתי בכל הקניון ולא מצאתי את לינדה או את הדוכן שלה. יעקב טען שזה לא אפשרי, אך גם לאחר בדיקה מחודשת לא התגלה דבר. "אני לא מאמין שהיא הפסיקה רק בגלל התביעה" חשב בקול רם. התעניינתי בהנהלת הקניון מי הוא איש הקשר שמפעיל את הדוכנים. תמיד יש אחד כזה. קיבלתי את שמו ומספר הטלפון שלו והתקשרתי אליו. "ראיתי שאין יותר דוכן של ג'חנון, ורציתי להקים דוכן משלי" טענתי בפניו בטלפון. התברר לי בטלפון שזה אינו צירוף מקרים שהיא לא שם יותר. הוחלט לצמצם את דוכני המזון בגלל תלונות רבות שהגיעו מאזור המזון הקבוע של הקניון. הכנסות דוכני המזון באות על חשבון רשתות המזון הקבועות.

יעקב התעצבן מאד. הוא חשב שהוא יכול עליה, כשהוא יוכיח לבית משפט שהיא אינה זכאית למזונות אישה ולו רק מהסיבה שהיא מתפרנסת יותר ממנו. כעת כשהדוכן שלה אינו פעיל, הוא החל לראות איך הקייס שלה נגדו קורם עור וגידים.

היה לי רעיון. בשלב כזה שווה לנסות כל דבר, כי ממילא אין מה להפסיד. הרמתי לה טלפון ותיעדתי את השיחה. "לינדה?" שאלתי והיא השיבה בחיוב. סיפרתי לה שאני אחד מלקוחותיה הקבועים בדוכן. "זוכרת שדיברתי איתך לפני כחודשיים על הבר מצווה של הבן שלי?" זרקתי שאלה באוויר שלא היה לה מושג על מה אני מדבר. ניסיתי "לרענן" את זיכרונה, והסברתי לה שדיברנו ליד הדוכן על זה שאני מעוניין בשירות שלה על מנת להגיש ג'חנונים לכל האורחים שיגיעו לבית הכנסת לאחר העלייה לתורה. לינדה נענתה מיד. מבחינתה זו גם דרך להתפרנס בינתיים. הרעיון בא לי מתיק אחד שעבדתי עליו, כשאחת מבעלות הדוכנים שחקרתי בעבר עשתה גם אירועים פרטיים. לינדה קבעה לי מחיר של 1,400 ₪ לאחר שספרה את כמות האורחים. ניסיתי להתווכח איתה על המחיר אולם היא הסבירה לי איך בכל יום שישי היא מרוויחה סכום כפול מזה ויותר "וזה עוד כסף נקי במזומן ליד" התגאתה בכך שהיא לא מדווחת על הכנסותיה. לא חשבתי שבשיחת טלפון פשוטה אצליח גם לחשוף את היקף ההכנסות שלה ע"י הודאה ממנה.

זה היה הזמן לשאול אותה על הדוכן הקבוע שלה. היא חזרה על דבריו של מפעיל הדוכנים מהקניון על זה שהוא זה שהפסיק את עבודתה שם, מאותה סיבה שציין. "אבל גם זה הסתדר" אמרה "אני מתחילה עוד שבועיים להפעיל דוכן ג'חנונים בשוק האוכל כל יום חמישי. אתה מוזמן לבוא לשם". היא נתנה לי את הפרטים המדוייקים היכן זה מתקיים. "אני מבטיח להגיע. מילה שלי". באמת הגעתי לשם אחרי שבועיים, אבל בשביל לתעד אותה עובדת ולא על מנת לאכול. זה והשיחה המוקלטת איתה כבר יעשו את הצדק בבית המשפט.

אחרי 4 חודשים התקשרתי ליעקב בכדי להתעניין כיצד הוכרע הדיון המשפטי. "לא היה דיון" ענה יעקב "התיק בוטל כי חזרנו אחד לשנייה. אמרתי לך שהיא לא רוצה להתגרש, לא?! ". מבחינתם, שוב האהבה ניצחה.

 

הכותב הינו סאם זיברט, בעליו של "סייט חקירות" 03-5322520. הסיפורים מבוססים על מקרים אמיתיים. הנפשות ופרטים נוספים שונו למניעת זיהוי הלקוחות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

beach-gacf25a0d3_1920

סיפורו של חוקר: היום ששווה מיליונים

תפריט נגישות