דף הבית / חוקר פרטי / בא על ארבע

בא על ארבע

כשקותי נקלע למבוי סתום עם שותפו לעסקים דוד, הוא רצה הוכחה שדוד אכן גר בבית מפואר ברמת השרון. אחרי מספר ימים של תצפיות על הבית, האמת המפתיעה התגלתה

דוד היה בין קבלני הבניין הראשונים של ארצנו. "חצי מדינה הוא בנה" כך נכתב עליו פעם בעיתון. דוד עבר את גיל השבעים והיה לו רזומה ארוך בבניית מבנים ציבוריים ושכונות מגורים. כל הספקים בתחום הבניין חיזרו אחריו אך דוד נשאר נאמן לספקים הקבועים שלו, ביניהם נמנה קותי, בעל עסק סיטונאי לאינסטלציה סניטרית.
קותי נזקק לעיתים רחוקות לשרותיי משרדי, כשמישהו נעלם לו עם חוב כספי או כשחשד בנאמנותו של אחד מעובדיו. אם היית שואל אותו על דוד לפני המקרה, הוא היה שם עליו את ראשו. הוא סיפר כי לפני עשרים שנה, לדוד הייתה צניחה כלכלית אך הוא שיקם את עצמו במהרה, והחזיר את חובותיו עד הפרוטה האחרונה. מאז היקפי העבודה ביניהם נאמדו בעשרות עד מאות אלפי שקלים.

בקשה לגיטימית
עבודתו האחרונה של דוד הייתה בניית פרויקט מגורים יוקרתי, אולם לדאבונו, הוא נחל כישלון חרוץ במכירת הדירות בו. במהרה החלו להצטבר חובות גדולים שהוא לא עמד בהם. קותי השתדל להמתין בסבלנות, אך עברו מספר חודשים ולא חל שינוי כלשהו. קותי שוחח מידי פעם עם דוד, אולם בשבועיים האחרונים לא הצליח להשיג אותו. הטלפון במשרדו נותק ובמכשיר הסלולארי שלו לא היה מענה. הוא פנה אל עורך דינו והתחיל בהליכים משפטיים ובמקביל רצה שאאתר את כתובתו. חובו של דוד הגיע לסכום של כשלוש מאות אלף שקלים, ואי תשלום החוב עלול היה למוטט את עסקיו של קותי. איתרתי אותו בנקל בבית פרטי מפואר ברמת השרון. מספר הטלפון בביתו היה חסוי ולא עלה בידי להשיגו. עורך הדין דאג לשלוח לשם כתב תביעה, וכשדוד לא הגיש כתב הגנה, הוא קיבל פסק דין תוך חודש ימים. לאחר זמן מה, הגיע אל הבית נציג הוצאה לפועל לצורך רישום המיטלטלין.
לאחר שבוע הגיע אל קותי התנגדותו של דוד, וליתר דיוק, התנגדותה של אשתו. היא מסרה פסק דין הצהרתי כי הרכוש הוא שלה אשר עבר לבעלותה במסגרת הסכם גירושים של השניים. תיק ההוצל"פ הגיע למבוי סתום. "אתה מוכרח להביא לי הוכחה שהיא משקרת", אמר לי עורך דינו של קותי. בקשתו הייתה מקובלת. בכל מקרה קלאסי שכזה, כאשר מובן שצעדיו של בעל החוב הם שקריים, מבצעים חקירת הוכחות בכדי להוכיח כי הוא מתגורר בבית וגירושיו הינם פיקטיביים.

הבית אטום?
החלק הראשון של החקירה היה לאמת כי דוד עדיין מתגורר בכתובת. כששכניו לא שיתפו פעולה, חשבתי על מוצא אחר. איתרתי את אחותו של דוד בקריית אונו. "ערב טוב" פניתי אליה טלפונית "אני תחקירן של תכנית הטלוויזיה "בגרוש היה חור", שעוסקת בהקמת המדינה ואני מחפש אחר אנשי מפתח של המדינה מאותה תקופה". היא אמנם לא שמעה מעולם על התכנית אך לאחר מספר משפטים ריציתי אותה בתשובותיי. שאלתי אותה על אחיה כאחד שמתאים לתכנית. היא נתנה את מספר הטלפון שלו ברמת השרון וזה כבר אימת שהוא עדיין מתגורר בבית.
בתחילת השבוע קובי ואני תצפתנו על הבית. זיהינו את אשתו יוצאת מהבית בשעת בוקר, את בתו מגיעה בצהרים, אולם לא היה כל זכר לדוד. למחרת, הממצאים היו דומים. לאחר שאשתו יצאה מהבית ניסיתי להתקשר אל הבית בתקווה שהוא יענה וכן דפקנו על דלת ביתו, אך לא היה מענה. החלטתי לחכות כמה ימים.
בשבוע החולף ביקרנו שם שוב. כמו בימים הקודמים, זיהינו את האשה יוצאת מהבית בשעות הבוקר. לקראת השעה עשר קובי קפץ אל המכולת ברחוב הסמוך על מנת להביא לנו שוקו ולחמניות. הוא התעכב מספר דקות יותר מהרגיל. "אתה פשוט לא תאמין" סיפר קובי. על מנת להגיע אל המכולת חולפים על פני גב ביתו של דוד שנמצא מאחורי בית נוסף. כשחזר עם המצרכים הוא ראה איש מבוגר מגיח מחצר הבית. הוא לא היה בטוח שמדובר בדוד אך היה בטוח שהוא צץ מכוון החצר ולא מהבית האחורי. כבר נתקלתי בעבר בתופעה כזאת, אך בתחילת המקרה בדקנו את הבית ומצאנו אותו אטום, חלק בגדר חיה וחלק בגדר תיל. העובדה שדוד הינו איש מבוגר שללה בפניי את האפשרות שהוא יקפוץ בצורה כלשהיא מעל הגדר. השקענו יום מעקב נוסף. הפעם אני תצפתי על כניסת הבית וקובי מצא לו תצפית בשכיבה באחת החצרות האחוריות. בשמונה וחצי אני מקבל ממנו קריאת קשר על פעילות. קולו של קובי נשמע מחויך.

דרך פעולה
מאוחר יותר צפיתי בקלטת במשרדי. דוד יצא מהדלת האחורית של ביתו אל החצר ובידו תיק ושקית ניילון. הוא הרים ליד הגדר החיה מקל קטן וניגש את הגדר התיל. הוא תקע את המקל מתחת לגדר, מה שהרים אותה במקצת. משקית הניילון הוציא שמיכה קטנה ופרש אותה מתחת לגדר. דוד השתטח על החול וזחל מתחת לגדר. כשסיים ניקה את עצמו משאריות החול, לקח את המקל והניח אותו מצדו האחר של הגדר החיה. את השמיכה קיפל והחזירה לשקית. את השקית החביא בפינת החצר ואז יצא אל הרחוב הסמוך עד למכונית. חייכתי גם אני רק מהמחשבה להציג את הקלטת בבית משפט. עתה, כשהיה בידינו את דרך הפעולה של דוד לצאת ולהיכנס מהבית, היה קל להוכיח שהוא עושה זאת באופן קבוע.

הכותב הינו סאם זיברט, בעליו של משרד "סייט חקירות" 03-5322520. הסיפורים מבוססים על מקרים אמיתיים. הדמויות ופרטים נוספים שונו למניעת זיהוי הלקוחות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

beach-gacf25a0d3_1920

סיפורו של חוקר: היום ששווה מיליונים

תפריט נגישות