דף הבית / חדשות 4 / "לשיר בכל הכוח"

"לשיר בכל הכוח"

מי ליאור

ג'ולי עידן לוי שירתה כאחת הלוחמות הראשונות במשמר הגבול בימי פיגועי התופת באינתיפאדה השנייה. פעמים רבות הייתה עדה למראות קשים אחרי הפיגועים בשוק מחנה יהודה בירושלים ובקפה אפרופו בתל אביב. בחלק מהפיגועים אף סייעה לחלץ פצועים. היא לא תשכח לעולם את מראות הזוועה שחוותה. "המראות והריחות מהפיגועים נצרבו אצלי עמוק בתודעה – כמו גם הסיוטים שנלוו אליהם. כל יום אני וחברותיי התעוררנו מחדש לשגרה השוטפת – ללא כל יכולת לצאת לפסק זמן או למנוחה נפשית ממה שראינו וחווינו", מספרת ג'ולי לרגל הוצאת השיר החדש "כשאתה קרוב" – מהאלבום החדש שבדרך, שיושק באירוע חגיגי שיתקיים במועדון הפטיפון.
היכולות הווקאליות של ג'ולי, בת 39, נשואה לעמי ואם לאופק, שיר ואורון, ואהבתה לשירה מלווים אותה בציוני הדרך המשמעותיים בחייה. כילדה זכתה במקום הראשון בתחרות כישרונות צעירים, וכתלמידת תיכון הופיעה עם להקת צעירי ראשון. בשירותה הצבאי כלוחמת משמר הגבול השתתפה במופעים רבים עם תזמורת המשטרה. היא גם שירתה ביחידת מוסדות חינוך של המשטרה ובאגף התנועה של משטרת חולון, שם באו לידי ביטוי יכולותיה המוסיקליות במופעים רבים בהם השתתפה.

"רוצה לשיר"
החלום המוזיקלי של ג'ולי נקטע לתקופה ארוכה בשל העובדה שהתחתנה כבר בגיל 22, וארבע שנים לאחר מכן כבר הייתה אם לשני ילדים במשרה מלאה ועובדת בעסק המשפחתי שהקים בעלה. "אז הבנתי שזהו זה. אני צריכה לאחסן את החלום ולהמשיך הלאה", היא מספרת בכאב. היא החליטה להוריד ממשקלה העודף, ושבועיים לאחר שהחלה בלימודיה בווינגייט, גילתה שהיא שוב בהריון. משאלתה ללידת בן מצאה את ביטויה בשיר "אתה הילד שביקשתי" שהיא שרה לעובר שהתפתח ברחמה, כשגילתה שזה אכן בן.
היא המשיכה לכתוב שירים למגירה ואחר מהם "רוצה לשיר", מביע יותר מכל את רצונה החזק לשיר, הכלוא בתוכה ולא מצליח להתגשם. היא החלה לעבוד כסייעת בתחום החינוך המיוחד. בעיצומו של מבצע "צוק איתן", שבמהלכו נורו רקטות קאסם רבות לכיוון ראשון לציון וכמה מהן אף פגעו בבתי מגורים ובסמוך להם, ארגנה ג'ולי מסיבת יום הולדת לבתה אופק. באותו לילה התיישבה לכתוב את השיר "נתאחד הללויה", הנוגע עמוק בכל מי ששומע אותו. שנה לאחר מכן הוציאה ג'ולי את השיר שכתבה "רוצה לשיר", שמילותיו מביעות יותר מכל את מה שהיא כל כך רוצה מזה שנים – לשיר: "תמיד רציתי לשיר ואתה צחקת, בזמן קצוב וממש מוגבל, פורשת כנפיים ורואה הכל מלמעלה, איזה יופי של עולם מלא ברגש ואהבה".

"הצוואה של אמא"
בשנת 2015 הגיעה למשקל של 120 ק"ג, ולדבריה "כנראה שזה היה מחיר התסכול העמוק מכך שחלום השירה חבוי לו אי שם במעמקים". היא עברה ניתוח "שרוול", שבעקבותיו הורידה 60 ק"ג ממשקלה. אז התבשרה שאִמָּהּ אליזבת, שהייתה עמוד התווך של המשפחה, חולה בסרטן. אמה עברה ניתוח ארוך וקשה, ואחריו החלה בתהליך ממושך של החלמה ושיקום. דווקא בימים קשים אלו היא החלה לחדש את הקריירה המוזיקלית שלה וגם את השיר "בואי כלה", שהושמע בתחנות רדיו רבות. היא גם החלה להכניס חתן וכלה לחופה, בדיוק כפי שנהג לעשות סבה, וגם החלה ללמד נערים ונערות בגילאי בר ובת מצווה לשיר שיר באירוע שלהם.
לימים, איבדה אִמָּהּ את השליטה על הרכב, אותו קיבלה במתנה במסיבת ההודיה שנערכה לרגל החלמתה. אז הסתבר שהתאונה התרחשה עקב התפשטות הגידול בראשה. לאחר תקופת סבל בל יתואר, נפרדה אמה של ג'ולי מכל אחד ואחת מבני המשפחה. "ממני היא ביקשה לחזור לשיר בכל הכוח ולהופיע ביום העצמאות בראשון לציון", מספרת ג'ולי בדמעות. "אני מרגישה שזו צוואתה אותה עליי לממש בכל דרך אפשרית".
וכך, מספר שבועות בלבד לאחר פטירת אמה, הופיעה ג'ולי בחגיגות יום העצמאות בראשון לציון. אחיה ואחיותיה של אמה נתנו לה את ברכת הדרך, ועם חידוש השיר "ישמח חתני" הצליחה להגשים את בקשתה האחרונה של אִמָּהּ. בסוף 2017 הוציאה ג'ולי שיר נוסף בשם: "אל תחייה בהיי", אותו כתבה ארלט ספדיה ואותו הלחין מוטי סימון. בימים אלו היא מופיעה באירועים ובכנסים רבים וממשיכה להילחם כדי להגשים את חלומה. השיר החדש שהיא מוציאה – "כשאתה קרוב" – נכתב על אהבה חד צדדית עם טעם של עוד.

ג'ולי עידן לוי. צילום: גיל שגב

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

כיפת ברזל צילום דובר צהל

זה הגיע: צבע אדום ברחבי גוש דן

תפריט נגישות