דף הבית / חדשות 4 / אחרי עשרים שנה

אחרי עשרים שנה

רונן דמארי

 

דורי צנחני העובד כנהג חלוקה בחברת גז, מתגורר בשכונת שיכון המזרח. כאשר נישא לרעייתו גרציה, זנח את אהבתו לשירה בשל נסיבות החיים אליהן נקלע, נסיבות שכללו בין היתר טיפולי הפריה רבים ומתישים שבסיומן הפכו להורים לשתי בנות.

לפני כשנה דורי החליט שהוא חוזר לשיר וגרציה, שבעבר לא אהבה את הרעיון בעיקר בשל התדמית השלילית שאפיינה את הזמרים באותם ימים, הודיעה לו כי היא מתייצבת מאחוריו ואף הפכה למנהלת האישית שלו. בשבוע שעבר הוא הוציא את הסינגל השלישי שלו הנושא את השם "ככה אוהבים" וכעת הם מתמקדים בניסיונות לסגור עבורו הופעות.

"אני ממשיך בעבודה כנהג משאית, אני לא יכול היום להתפרנס מזה ולהוציא סינגלים וקאברים גם עולה כסף, אז אתה חייב לעבוד ולממן את זה. החלום הגדול הוא כמובן להופיע ולהתפרנס מהתחום עם כמה שיותר הופעות ולעשות טוב לאחרים, שזה המוטו שלי בחיים"

השבוע אמרה גרציה ל"גל גפן": "דורי היה זמר לפני 19 שנה וכשאנחנו הכרנו הוא בדיוק עשה הפסקה. אחרי הנישואים דורי רצה לחזור למוזיקה, אבל הייתי צעירה עם ילדה ולא הייתי פנויה לעזור ולתמוך בו. אחרי שבתי הבכורה  הייתה בת שנה, ניסיתי להרות שוב ולצערי עברתי שתי הפלות ומשם נכנסתי למרתון טיפולים הפריות שהסתכמו בתשע הפריות ושש הפלות. לצערי עם כל מה שעברתי חלום המוזיקה של דורי נדחק לפינה והוא היה שם תמיד כדי לעזור ולתמוך בי. לפני שנה דורי החליט שהוא רוצה לחזור למוזיקה לחלום שנגנז ואני החלטתי להיות המנהלת שלו ולהילחם בכל כוחי כדי שזה יצליח. הוא הוציא קאבר לשיר "הקולות של פיראוס", ירון אילן שמע את דורי דרך מכר וישר הזמין את דורי להתארח אצלו בתוכנית 'שישי שמח'. לפני שמונה חודשים דורי הוציא את הסינגל הראשון שלו "וידוי". הסינגל הגיע עד כה לכמעט 70 אלף צפיות את השיר כתבה והלחינה בת דודתו שיר צנחני מלמד (האחות של האחים צנחני). לפני חודשיים דורי הוציא סינגל נוסף שנקרא "אולי כבר תחזרי", שגם הוא קיבל עשרות אלפי צפיות ועכשיו יצא הסינגל השלישי".

 

-איך הגבת כשהוא אמר שהוא רוצה לחזור לשיר?

"הייתי מופתעת כי זה הגיע בבום. תמיד ידעתי שהוא חושב על זה, הוא תמיד היה אומר שהמוזיקה חסרה לו וכמה שהוא רוצה לחזור. ברגע שהוא אמר ואמרתי לו אתה בטוח והוא אמר שכן, אמרתי לו אין בעיה אני פה איתך. אני אעשה הכל כדי שתצליח. כשהתחלתי לא היה לי שום ידע בנושאים האלו, אבל לשמחתי איפה שלא דרכנו, אלוהים שלח אנשים טובים בדרך שלנו ובאמת בתוך שנה למדתי לעשות הרבה דברים".

 

-בעבר לא ממש אהבת את הרעיון וכעת את עושה הכל כדי לדחוף אותו קדימה

"זה חשוב לי מאוד שהוא יצליח להגשים את החלום שלו. אחרי שהוא הקריב הרבה בשבילי, אני כולי בשבילו, כמו שהוא תמיד היה שם בשבילי. הוא תמיד שם את הכל בצד כדי להיות אבא כמו שצריך ובעל כמו שצריך. במשך שנים ארוכות הוא לא היה פנוי רגשית וכלכלית לנושא. זה לא היה קל".

 

-אלו תגובות אתם מקבלים לשירים שלו?

"עד עכשיו התגובות חיוביות אומרים שיש לו קול מיוחד, קול של פעם, כולם אומרים שנעים לשמוע אותו".

 

-ומה השלב הבא?

"אנחנו רוצים להיות בעשייה מתמדת, להמשיך להוציא קאברים וסינגלים ובעזרת השם שיתחיל לצאת להופעות. לא מזמן דיברתי עם יח"צנית על שיתוף פעולה ואנחנו בכיוון הזה. הוא מאוד אוהב לשמח, כשהוא על הבמה לראות אנשים רוקדים ושמחים לצלילי המוזיקה. הוא נהנה השמחה שהוא עושה לאנשים".

 

דורי עצמו הסביר כך את הדחף הבלתי נשלט לשוב ולשיר: "זה כמו חיידק שלא עוזב אותך אף פעם בעצם ומי שהיה במוזיקה יודע בדיוק על מה אני מדבר. אתה עושה קריוקי עם החבר'ה וכשאתה רואה זמר על במה, אתה חושב לעצמך 'יכולתי להיות שם אני רוצה להיות שם'. בזמנו קיבלתי פידבקים מאוד טובים ותמיד חשבתי למה אני לא שם בעצם? אחרי שהתחתנתי היו עשרים שנים לא פשוטות שכללו טיפולי פוריות ובמצבים כאלו, דברים נדחקים לצדדים, אבל זה תמיד שם.

הודעתי לאשתי שאני חוזר לשיר והיא הבינה שזה דבר שמאוד חשוב לי. היא לקחה על עצמה את הניהול למרות שהיא לא אהבה את זה בעבר. בחרנו אנשים מאוד טובים לצדנו ודברים זזים, זה עושה לה טוב שאני ממצה את עצמי ושהיא גם בתמונה".

 

-מה אתה יכול לספר על התגובות שאתה מקבל מהתושבים ומהסביבה הקרובה?

"אני לא אוהב לטפוח לעצמי על השכם, אבל תודה לאל אני מקבל פרגון של מאה אחוז. אני פרפקציוניסט, אם לא מדובר בשלמות לדעתי, אני לא אוציא את הסינגל.

כשהייתי אצל ירון אילן לא הייתי מרוצה מעצמי, כי זו הייתה פעם ראשונה בטלוויזיה, התרגשות מטורפת, אתה לא יודע מה יהיה, אבל זו הייתה טבילת אש וגם על זה פרגנו – אפילו שאני לא מאוד אהבתי".

 

-יש מחשבות לעזוב את העבודה ולהתמקד בשירה?

"אני ממשיך בעבודה כנהג משאית, אני לא יכול היום להתפרנס מזה ולהוציא סינגלים וקאברים גם עולה כסף, אז אתה חייב לעבוד ולממן את זה. החלום הגדול הוא כמובן להופיע ולהתפרנס מהתחום עם כמה שיותר הופעות ולעשות טוב לאחרים, שזה המוטו שלי בחיים. לראות בן אדם מחייך עושה לי המון".

 

-מה דעתך על תוכניות ריאליטי השירה ששוטפות את המסך בשנים האחרונות?

"אני פחות אוהב את זה, מנסים לדחוף אותי לכל תוכניות הריאליטי האלו ואני לא מעוניין כל כך כי אני מאמין בעבודה קשה וכשאתה רואה את הפרי מהעבודה הזו, הוא הרבה יותר מתוק. עמלת בשביל זה, רצת, שילמת, דאגת. בריאליטי עם כל הכבוד, זה מסלול מהיר ולא תמיד יש שם הצלחה. כששמים אותך על במה כזו וכל העיניים של המדינה עליך וכשחולפות 15 דקות התהילה, אתה מרגיש לא טוב עם זה ואני לא רוצה להיות שם. אני מעדיף לעבוד קשה למרות הגיל שלי. זה לא קל, אבל ברגע שאתה עושה משהו טוב ואתה אוהב לעשות אותו, הגיל הוא רק מספר".

דורי צנחני. צילום ראובן חיון
דורי צנחני. צילום ראובן חיון
דורי וגרציה צנחני
דורי וגרציה צנחני

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

כיפת ברזל צילום דובר צהל

זה הגיע: צבע אדום ברחבי גוש דן

תפריט נגישות