דף הבית / חדשות העיר ראשי / זכות הציבור לדעת הכל?

זכות הציבור לדעת הכל?

רונן דמארי

 

ראשיתו של הסכסוך בסדרת התבטאויות של התושב כלפי כהן ברשת החברתית, במהלך מערכת הבחירות לראשות העיר. כהן, הגיש תביעת לשון הרע נגד התושב וזה מנגד, הגיש בקשה לממונה על חוק חופש המידע בעירייה על מנת לקבל פרטים אודות העסקתו של כהן.

לאחר שהדבר נודע לכהן, הוא הביע את התנגדותו לכך וטען כי מסירת המידע תהווה פגיעה בפרטיותו, אולם לאחר בחינת הבקשה החליטו בעירייה למסור לתושב רק חלק מהמידע שביקש אודות כהן.

בין היתר נקבע כי אין מניעה למסור לתושב את הגדרתו של כהן בתלוש השכר שלו.

התושב ביקש לקבל לידיו את עלויות הוצאת וחידוש רישיון הטרקטור של כהן ובקשתו זו התקבלה, לאחר שבעירייה הוחלט כי על יסוד ההלכה הפסוקה כי המידע נושא אופי ציבורי מובהק ואין מניעה למסרו. העירייה אישרה כי היא נושאת בעלויות אלו. עם זאת, באשר לבקשת התושב לקבל מידע אודות דיווח משמרות, פירוט תדירות הפעלת ציוד ותגמול כספי, הוחלט כי המידע עלול לפגוע בפרטיותו של כהן ועל כן, הבקשה לקבלת מידע זה סורבה.

כהן שלא היה שבע רצון מהחלטת העירייה החליט לפנות לערכאות משפטיות והגיש עתירה לבית המשפט המחוזי מרכז נגד העירייה, על מנת שזו לא תמסור את הפרטים אודות העסקתו, אולם בית המשפט המחוזי דחה אותה על הסף.

בעתירה ביקש כהן מבית המשפט כי יורה לעירייה להימנע ממסירת 'מידע אישי ופרטי הנוגע לתנאי העסקתו והכשרתו המקצועית' לידי התושב, אשר על פי הנטען ביקש לקבל מידע עליו במסגרת פעילותו שהוגדרה 'פעיל חברתי החותר לפעול למניעת תופעות שחיתות וניצול מעמד/מרות בעיריית ראשון-לציון והגופים מטעמה בפרט'.

סגנית נשיאת בית המשפט המחוזי מרכז, השופטת ורדה מרוז, החליטה כאמור לדחות את העתירה על הסף כשהיא מנמקת: "בין העותר לבין התושב תלוי ועומד סכסוך אזרחי, בגדרו הגיש העותר נגד התושב תביעה לפי חוק איסור לשון הרע. בהמשך להליך שנקט העותר, הגיש התושב בקשה מקיפה לממונה על המידע אצל העירייה, לפי חוק חופש המידע, שעניינה פרטים שונים אודות פרטי העסקתו של העותר אצל העירייה. על פי החוק פנתה העירייה לעותר לקבל את עמדתו ביחס לבקשה, העותר התנגד למסירת המידע מחמת פגיעה בפרטיותו והתנגדותו התקבלה בחלקה".

עוד ציינה השופטת בהחלטתה: "החלטת העירייה מנומקת, מאוזנת ונשענת על הוראות הדין וההלכה הפסוקה. נשקלו כלל השיקולים הצריכים לעניין, נעשה האיזון הראוי בין זכות התושב לקבל מידע לבין ההגנה על פרטיות העותר.

הלכה היא כי בית המשפט לעניינים מנהליים לא ימיר את שיקול דעת הרשות בשיקול דעתו ולא יתערב בהחלטת הרשות, אלא מקום בו זו חרגה ממתחם הסבירות. אין זה המקרה שלפניי. משנמצא כי ההחלטה שקולה וראויה, המצויה במתחם הסבירות, אין להתערב בה. לאור כל האמור לעיל, לא מצאתי עילה המבססת את הבקשה לקבלת צו ארעי/צו ביניים ודינה להידחות על הסף".

אלא שכהן לא אמר נואש והגיש ערעור לבית המשפט העליון על החלטת בית המשפט המחוזי בסוגיה. בית המשפט העליון העניק צו ארעי לעיכוב פסק הדין של המחוזי עד למתן החלטה אחרת, כאשר עיריית ראשון לציון אמורה הייתה להגיש את עמדתה עד ליום חמישי שעבר.

גורמים בסביבתו של כהן ידעו לספר ל"גל גפן" כי הבקשה לקבל מידע אודות העסקתו נעשתה על מנת להפעיל עליו לחץ למשוך את תביעת לשון הרע שהגיש נגד התושב. לדבריהם, כהן הסכים למחול על כבודו והסתפק בנוסח מרוכך ביותר של התנצלות אותה יפרסם התושב על מנת לסיים את ההליך, אולם עד עתה טרם התקבלה הסכמתו של התושב לכך.

 

רוני כהן לא מסר תגובתו.

רוני כהן

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות