דף הבית / חדשות העיר ראשי / ראשון לציון הראשונה שמינתה רב לקהילה האתיופית

ראשון לציון הראשונה שמינתה רב לקהילה האתיופית

רונן דמארי

 

עיריית ראשון לציון עם הפנים לקהילה האתיופית בעיר. בעקבות החלטת הממשלה למנות 20 רבנים ו-20 קייסים ברשויות המקומיות, ראשון לציון הראשונה להרים את הכפפה והמועצה הדתית, בראשות הרב ישעיהו מלכא, הודיעה על מינוי רב לקהילה האתיופית בראשון לציון. הרב משה קפיאלאו בוגלה (35) נבחר לרב הקהילה האתיופית בעיר בה מתגוררים כ-9000 מבני העדה האתיופית ולהם מספר מרכזים קהילתיים ובתי כנסת. ראש העירייה, רז קינסטליך, בירך על המהלך ובפגישתו עם הרב בוגלה איחל לו הצלחה והוסיף כי הוא שותף מלא לקידום צרכי הקהילה ודלתו תמיד פתוחה בפניו.

הרב בוגלה עלה לישראל מאתיופיה בשנת 1999, בצה"ל הוא שירת כלוחם בצנחנים והוא בוגר הישיבה התיכונית 'קריית חינוך' בבית שמש וישיבת ההסדר 'אורות יעקב' ברחובות. הרב בוגלה הוסמך לרבנות על ידי הרבנות הראשית לישראל. "אני מודה לבורא עולם על הבחירה ומקווה שיתקדש שם שמים על ידי", אמר בוגלה והוסיף "בטוחני שרבני העיר יסייעו לי בעבודת הקודש".

מנהל אגף במשרד לשירותי דת, הרב  ראובן וובשת, שהוא גם הרב הראשי לעדה האתיופית, אמר: "המינוי של הרב בוגלה הוא בשורה לתושבי העיר ראשון לציון. הרב משלב בתוכו ידענות בתורה ונועם הליכות. הקייסים אחראים על ניהול טקסים ומנהגי הקהילה באתיופיה והרבנים נותנים מענה כרבני שכונות".

עם קבלת המינוי, אמר הרב בוגלה: "בראשון לציון פועלים שלושה בתי כנסת המשרתים את בני העדה האתיופית. בבית הכנסת בו אני מכהן כרב מתפללים למעלה מארבעה מאות איש. חלק מהמתפללים אינם מבני הקהילה. אני רואה עצמי כרב של כלל הציבור ועוסק במענה הלכתי לכלל הציבור", מדגיש הרב בוגלה ומוסיף "תפקיד הרב בקהילה האתיופית לא מסתכם רק במתן מענה הלכתי. אני משמש ככתובת לפתרון בעיות שבין הרשויות לבין בני העדה בעזרה וסיוע בשלום בית בקהילה והכוונה בנושא חינוך הילדים. אני מבקש להודות לראש העיר על הפגישה הלבבית  והנכונות הכנה לסייע לי בתפקידי החדש ועל כך שהוא כיבד את הקהילה והגיע לשמוח איתנו ביחד בהקפות שניות בשמחת תורה".

בעירייה מציינים כי לאחר כניסת ראש העירייה רז קינסטליך, לתפקיד, הוא מינה יועץ לקידום קהילת יוצאי אתיופיה. מארשט סלילך, לשעבר מנהל יחידת הילדים והנוער במתנ"ס רמת אליהו, אחראי לקידום ולחיזוק הקהילה במגוון תחומים. מדובר בתפקיד בהתנדבות.

 

הרב האתיופי בראשל"צ. צילום: באדיבות העירייה
הרב האתיופי בראשל"צ. צילום: באדיבות העירייה

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות