דף הבית / חדשות העיר ראשי / 'קבלת שבת' לאזרחים ותיקים

'קבלת שבת' לאזרחים ותיקים

קבלת שבת בהיכל התרבות- בתמונה אלי שלוש ומתנדבות
קבלת שבת בהיכל התרבות- בתמונה אלי שלוש ומתנדבות

ארבע פעמים בשנה, בימי שישי, מתכנסים מאות תושבים ותיקים בהיכל התרבות בראשון לציון ומקבלים את השבת בשירה ובהרצאה בנושא הגברת המוגנות בגיל השלישי.

האירוע 'שרים ומוקירים' מתקיים במסגרת תוכנית עירונית 'שייכות ראשונית'. תכנית ייחודית זו הינה פרי שיתוף פעולה פורה וחשוב של המחלקה לעבודה סוציאלית בקהילה במנהל לשילוב חברתי, הרשות העירונית למניעת אלימות סמים ואלכוהול במנהל קהילה וארגון המתנדבים 'אקרופוליס החדשה'.

סגן וממלא מקום ראש העיר ומחזיק תיק המינהל לשילוב חברתי, מוטי עג'מי, נשא דברים ובירך את הנוכחים: " חשוב לנו שכל אזרח ותיק ירגיש וידע שיש לו כתובת, ושיש לנו בקהילה מתנדבים שאכפת להם ושרוצים להוקיר אתכם על פועלכם למען העיר והמדינה."

התכנית מופעלת באמצעות מתנדבים ופעילים ומטרתה לקדם את מעמד האוכלוסייה הוותיקה בעיר, ולהגביר את הביטחון האישי ואת תחושת המוגנות והשייכות הקהילתית של אוכלוסייה זו.

המשתתפים נהנו מארוחת בוקר עשירה, ולאחריה החל חלק האמנותי שכלל שירה בציבור, ובחלקו השני נערכה הרצאה מפי מיכל שוורץ, מנהלת הלשכה לטיפול באזרח הוותיק ובני משפחתו.

שוורץ תיארה את השירותים הסוציאליים המוצעים לאזרח הוותיק וכן התייחסה להיערכות לשעת חירום. הקהל הגיב בעניין והרבה בשאלות לנושא זה.

מנהלת המחלקה לעבודה סוציאלית בקהילה, שירן לוסטיג – גנץ, ציינה את השירותים הרבים המופעלים בתכנית, באמצעות המתנדבים המסורים. כך בין היתר, נערכים ביקורים חברתיים בבתי האזרחים הוותיקים, אירועים חברתיים, שמירה על קשר טלפוני, סיוע במיצוי זכויות ועוד. "אנו רואים את הקשרים הנפלאים שנוצרים עם המתנדבים ומקבלים עוד ועוד פניות מתושבים שרוצים להתנדב עם אזרחים ותיקים" סיכמה לוסטיג – גנץ.

כאמור, האירוע התקיים בשיתוף ארגון המתנדבים 'אקרופוליס החדשה'. מנהלת הארגון, עדי פורמן, התייחסה להכרת התודה, שהמתנדבים חשים כלפי לאזרחים הוותיקים ולתרומה שלהם לקהילה ולקשר עם המתנדבים: ״אנחנו מאמינים שנתינה היא ערך חשוב ומרכזי, כך גם החיבור האנושי והקהילתי. באירוע זה אנחנו עוצרים ומוקירים את שכבת האוכלוסייה שבנתה את העיר ואת הקהילה שלנו.

אלי שלוש, מוותיקי העיר נשא דברים מרגשים באירוע: "אנו מודים לעירית ראשון לציון ובמיוחד למחלקה לעבודה סוציאלית בקהילה שקיימו אירוע שאורגן כהלכה ואפילו אספו אותנו מהבית. נהנינו לצאת מהבית ולשיר יחד עם המתנדבים. אני גם רוצה להודות על המתנדבים שמבקרים אותנו, זה מחמם את הלב".

 

מעוניינים לקבל עדכונים לאירוע זה ואירועים ארים הרלוונטיים אליכם,

הצטרפו ל"ראשון פלוס" וקבלו את המידע הרלוונטי אליכם לנייד או למייל

https://plus.rishonlezion.muni.il /

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות