דף הבית / חדשות העיר ראשי / פורומים של עשייה

פורומים של עשייה

רונן דמארי

 

במערכת הבחירות האחרונה הן הביעו תמיכה ברז קינסטליך ולאחר בחירתו לתפקיד ראש העיר, הן משתמשות בקרבה אליו על מנת להציף בעיות של תושבים ולקדם את האג'נדות שלהן. בנוסף, איריס חזן ועדי זהר חברות בוועדות עירוניות חשובות שגם מתוכן הן מסוגלות להשפיע על הנעשה בעיר.

עדי זהר מנהלת 'פורום תושבי ראשון לציון', אמרה השבוע ל"גל גפן": "אני משמשת כממלאת מקום יו"ר ועדת בריאות הציבור, אנחנו עושים פעילויות למען בריאות הציבור כמו פתיחת טיפות חלב, פעילויות יוגה, מדיטציה. אני חברה בוועדת הנחות שם אנחנו דנים בכל בקשה שנדרשת ובוחנים אותה, אני מקבלת פניות מתושבים ומנסה לעזור, בודקת את האפשרות לסייע. בנוסף אני חברה בוועדת רישוי עסקים,

חברה בוועדה לקידום מעמד האשה ובוועדת משק לשעת חירום. כל ועדה היא חלק מפעילויות העירייה והעיר, ודרכה אני יכולה למעשה לסייע לתושבים. אני גם נעזרת בפניות הציבור של העירייה ובלשכת ראש העיר כדי לעזור לתושבים בכל מיני פניות מאוד מגוונות".

 

-את מרגישה שינוי מסוים באופי הפעילות של הפורום מאז הבחירות?

"כביכול עכשיו נורא שקט בפורמים, אבל תלונות התושבים לא התמעטו. יש יותר ציפייה מאיתנו לעזור כי רז נבחר ויודעים שאני קשורה אליו, מצפים ממני לתת סיוע, רואים בי מישהי שמחויבת באיזה שהוא מקום כמנהלת פורום וקרובה אליו ולגורמים בעירייה. יותר מתקשרים אליי ושואלים אותי, אני בהחלט מרגישה שהפעילות שלי עלתה בתקופה האחרונה".

 

-איזה בקשות מפנים אלייך?

"בנושאי ניקיון, חינוך ועד דברים פרטיים כמו מתי מחלקים מתנות בעירייה לחיילים, הנחות, קשת רחבה של נושאים. מהפקח הזה לא דיבר אליי יפה ועד לרמות של אני לא מרוצה מרמה כזו או אחרת של שירות עירוני. גם שואלים אותי מה דעתו של רז בנושא כזה או אחר".

 

-יש כאלו שמטיחים בך האשמות או באים אלייך בטענות?

"באים אליי בטענות כשדברים לא מסתדרים, אבל אני משתדלת להיות ממלכתית, לדבר בצורה מאוד רגועה גם כשלא תמיד הכל רגוע וזה נותן סיפוק מסוים. לפעמים זה נורא כיף ולפעמים זה נורא לא כיף. כשאתה בחזית אתה מקבל את כל קשת הדעות מאלו שמתחנפים אליך ועד כאלו שלא אוהבים אותך. למדתי על בשרי שלא כולם חייבים לאהוב אותי".

 

-ולמה בעצם את צריכה את זה?

"יש בזה המון נתינה, אתה מרגיש סיפוק, אתה מרגיש שאתה משנה דברים. זה חיידק. אני גם מקדמת את האג'נדות שלי וזה מאוד נעים. צריך לאהוב את זה".

 

-איך מתייחסים אלייך עובדי העירייה ואנשי הלשכה של רז?

"מאוד משתפים איתי פעולה, מאוד מכבדים אותי, מעריכים מאוד את העבודה שלי".

 

-היו כאלו שהיו משוכנעים שתקבלי תפקיד בעירייה אחרי הבחירות

"אבל לא קיבלתי וזה בסדר גמור. לא התניתי את העזרה שלי ואת החברות שלי בזה. אני לא רואה בזה משהו רע ואם יום אחד יגיע תפקיד שמתאים לי אני אשמח, אבל לא התניתי בזה את החברות שלי".

 

"אני נהנית לעזור לאנשים"

גם הפעילה החברתית איריס חזן, המנהלת את 'פורום ראשון לציון בימת התושבים' משתדלת למנף את הקרבה לראש העיר על מנת לסייע לציבור. לאחר הבחירות היא מונתה לממלאת מקום יו"ר ועדת ביטחון, לחברה בוועדת תחבורה ותנועה ולחברה בוועדת מיגור אלימות. ל"גל גפן" היא אומרת: "אלו תחומים שמעניינים אותי, אני לא אהיה בוועדות שאין לי בהן עניין. ביקשתי להשתלב בעשייה העירונית והוועדות האלו עושות הרבה למען התושב. אנחנו מקבלים את כל הפניות, יושבים ודנים בוועדות על שיפורים. בוועדת תחבורה למשל יש פניות לשים שלט, פנייה לשים מעטפה, להוריד מעטפה. ועדת ביטחון זה לא ממוקד בבקשות תושבים אלא היא מתנהלת על פי צרכי הציבור באופן כללי. דנים בה למשל על להקים יחידות, להוסיף מצלמות לאסוף מתנדבים, חושבים על כל מיני דרכים איך לעשות את זה".

 

-את מרגישה שאת מקבלת יותר פניות מאז הבחירות?

"לא בצורה משמעותית. תמיד היו פניות גם לפני הבחירות, בתקופת הבחירות ואחרי הבחירות בכל הנושאים. תמיד היו פונים אליי והייתי מסייעת בלי להיות קשורה לאף אחד. כמות הפניות לא מעטה במגוון נושאים ואני מעבירה אותם למי שעוסק באותו תחום או שאני פונה בשמו כדי שיסייעו לאותו תושב או אותה תושבת".

 

-מדובר בהשקעה לא מבוטלת של זמן פנוי, למה את צריכה את זה?

"אני מטבעי אדם שאוהב לעזור מהיום שאני מכירה את עצמי. אני מתנדבת במשטרה עשר שנים ועושה את זה ללא תמורה כספית, התנדבתי בפרויקטים לבני נוער לסיכון, בעמותות של בעלי חיים כל החיים התנדבתי זה לא משהו שצץ עכשיו והמשפחה שלי תומכת בזה".

 

-היו שחשבו שתקבלי תפקיד בעירייה אחרי הבחירות

"היו הרבה רכילויות שאיריס עושה את זה בשביל ג'וב, שמעתי המון דיבורים כאלו אבל לא התייחסתי, רכילות זולה תמיד קיימת. אני לא צריכה ג'וב, יש לי עסק מאוד מצליח שאני מתפרנסת ממנו כבר שלושים שנה. אני נהנית לעזור לאנשים, זה הסיפוק שלי. לסייע לחלשים. יש אנשים שזה לא הטבע שלהם לתת ולכן כשהם רואים שמישהי עוזרת ללא תמורה, הם תמיד יחשבו שהיא עושה את זה בשביל אינטרס".

 

-את מרגישה קרובה יותר לראש העיר?

"בוודאי, ללא ספק. אני אומרת את זה בריש גלי, תודה לאל הוא פורע את השטרות לאט לאט ועומד בהבטחות שלו לחלוטין. אני מאמינה בו באמונה שלמה ומכירה את הרוח ששוכנת בו, אני יודעת שהוא משתדל לרצות את כל התושבים ומקווה שהוא ימשיך כך".

עדי זהר. צילום: פרטי
עדי זהר. צילום: פרטי
איריס חזן צילום לירן קינן
איריס חזן צילום לירן קינן

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות